"דרך ישרה"

מגילה יב' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת מגילה יב', שישי, כ' טבת תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף י"ב

*דרשות הפסוקים. *השמות והקרבנות. *ייחוס מרדכי.

א. דרשות פסוקי תחילת המגילה: 1. המולך מעצמו, לשבח שהיה ראוי, או לגנאי שנתן ממון רב. 2. מהודו ועד כוש, פליגי אם קרובים או רחוקים. 3. שבע ועשרים ומאה, בתחילה על שבע ואח"כ עשרים. 3. המולך, בכיפה. 4. כשבת, שנתישבה דעתו בחשבונו שלא יגאלו. 5. פרס ומדי, התנו מהם מלך ומהם השרים. 6. יקר תפארת גדולתו, בגדי כהונה. 7. קירב את הרחוקים, פליגי אם היה מלך פקח, או טיפש שלא יעמדו לצידו. 8. נתחיבו כליה, להו"א על שנהנו מהסעודה, ולמסקנא שהשתחוו לצלם נבוכדנצר. 9. חצר גינת ביתן: לכ"א לפי הראוי, או שלא החזיקתן, או שפתח לשם פתחים שיחזיק. 10. חור, מעשה חורים או מילת לבנה. 11. כרפס, כרים של פסים. 12. מטות זהב וכסף, כפי הראוי או רגלי זהב. 13. בהט, אבנים הקשות להשגה. 14. דר וסוחרת: שורות, אבן טובה, דרור לסוחרים. 15. שונים, ששונים בטעותם ושותים בכלי ביהמ"ק. 16. יין רב, שגדול יותר מהשותה. 17. כדת, של תורה שאכילה מרובה משתיה. 18. אין אונס, כ"א מיין מדינתו. 19. כרצון איש ואיש, מרדכי והמן. 20. ושתי בבית המלכות, שגם היא נתכונה לעבירה. 21. ביום השביעי שבת, מדה כנגד מדה, שושתי השתעבדה בשבת בבנות ישראל. 22. ותמאן, משום צרעת או זנב. 23. ויקצוף, שבזתו ביחס לאביה. 24. חכמים, רבנן היודעים לעבר שנים. 25. ויאמר ממוכן, הדיוט קופץ בראש. 26. להיות כל איש שורר, צוה דבר שפשוט לאנשים וביזוהו על כך. 27. ויפקד פקידים, בחזקה וכ"א הטמין בתו, לעומת דוד שבקש וכולם הביאו.

ב. השמות ע"ש הקרבנות: 1. כרשנא, כרים בן שנה. 2. שתר, שתי תורין. 3. אדמתא, מזבח אדמה. 4. תרשיש, בחושן. 5. מרס, דם. 6. מרסנא, מרסו מנחות 7. ממוכן, ערכו שלחן, וי"א מוכן לפורענות.

ג. ייחוס מרדכי איש יהודי וימיני 1. מוכתר בנימוסו. 2. אביו מבנימין ואמו מיהודה. 3. שבט יהודה אמרו שבא מזה שדוד לא הרגו לשמעי. 4. כנס"י אומרת מה שלם ימיני, שאול שחמל על אגג. 5. ע"ש שכל הכופר בע"ז נקרא יהודי. 6. בן יאיר, שהאיר עיני עמ"י. 7. בן שמעי, שה' שמע לתפילתו. 8. בן קיש, שהקיש על שערי רחמים ונפתחו.

שאלות לחזרה ושינון

א. פירושי פסוקי המגילה (27)

ב. שמות הסריסים ע"ש הקרבנות (7)

ג. ייחוס מרדכי (5)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר