בתיה וגשל מסבירה:

איך נרגיע את הילד אחרי חלום רע? צפו

מיוחד לאמהות: בתיה וגשל, מנחה למודעות הורית, מגישה פינה מיוחדת באולפן 'כיכר השבת' • והשבוע: אימאלה איזה פחד. איך נתמודד עם פחד של ילדים? צפו בפינה (בדרך שלך)

בתיה וגשל | כיכר השבת |
(צילום: דודי פלוג)

אז השבוע בפינתנו השבועית נמשיך בנושא הפחד. איך נרגיע את הילד, שזקוק לנו כאן ועכשיו, הרגע זה רגע האמת בו הוא חווה פחד נוראי, אם זה רופא שיניים, חלום רע או כל דבר מפחיד אחר, אז איך נעזור לו?

אז אנחנו נלמד לתת מקום לפחד, לדבר אותו ולדבר עליו, כי המרכיב הכי מרכזי של הפחד הוא הפחד מפני הפחד עצמו, לדוג' הפחד שהילד מפחד מפני הפחד של רופא השיניים, אם ניתן מקום לפחד, נסתכל לפחד בעיניים ונדבר עליו הפחד הזה ירגע.

אספר לכם על מחקר באוניברסיטת הווארד על קבוצה של אנשים עם פחד קהל חזק ומשמעותי, הקבוצה חולקה לשניים כאשר חלק אחד קיבלו הוראה להדחיק את הפחד, להגיד לעצמם אין מה לפחד ועוד, והקבוצה השניה קיבלה הוראה לדבר על הפחד, להסתכל לו בעיניים, ואפילו להסתכל על הפחד כאל דבר חיובי, שזה בגלל ההתרגשות ועצם הפחד יתן את הכוח ואת התבונה לדבר במינון נכון ובצורה טובה יותר.

תוצאות המחקר היו שהקבוצה שנתנה לפחד מקום הצליחו בצורה יוצאת דופן ואילו הקבוצה שהדחיקה את הפחד נכשלה, אז קודם כל נרגיע את הבהלה של עצמנו אל מול הפחד של הילד, כי ככל שאנחנו נבהלות ומפחדות זה משודר לילד ומגביר את הפחד ותחושת האין אונים שלו, אחרי שאנחנו נרגע נוכל לתת לילד את הרוגע ולדבר יחד על הפחד בלי לפחד ממנו, אז המנון הצלחה ושבוע טוב עם המון שמחה.

צפו בפינה המלאה • הפינה מיועדת לנשים בלבד

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר