משחקי כסאות • צפו

הכנסת שוברת שיאי מבוכה, ובנט שוכח שהוא רה"מ

אישור חוק החשמל לווה במראות שלא מכבדים את אזרחי ישראל, והבושה הגדולה הגיעה דווקא ממנהיג המדינה • תופעת הדיווחים הכוזבים חדרה גם לנבחרי הציבור • סיכום שבוע בכנסת (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
בנט מצביע על נתניהו, שמתעלם (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

התלהמות בנט, ששכח את תפקידו

כנסת ישראל שוברת בכל כמה שבועות שיאי מבוכה. השבוע הרוב קרה סביב חוק אחד, שרוב מוחלט של הציבור בכלל לא מבין מה הוא אומר: חוק החשמל, שעתיד להכשיר בתים לא חוקיים בחברה הערבית.

הקואליציה, בהוראת רע"מ, הגבילה את משך זמן הדיונים במליאה לפי אישורו בקריאה שנייה ושלישית, והובילה את סיעות הימין באופוזיציה לפעול בצעד תקדימי, ולהחרים את שעות הדיון המתוכנן ואת ההצבעה המכריעה.

במהלך הדיון, ראש הממשלה נפתלי בנט קצת שכח שממקומו כמנהיג מדינת ישראל הוא צריך להתנהג בכבוד יחסי לחברי הכנסת המתנגדים אליו. בנט החליט לקום מכסאו, וללכת להקניט את יריבו, ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שהפעם החליט לא לשתף פעולה בהצגה. לעומת נתניהו, יתר חברי האופוזיציה המשיכו להתנהג כפי שהתנהגו בחודשים האחרונים: צעקות ללא סיבה.

ראש הממשלה במהלך ההתקוטטות. לא הוסיף כבוד למוסדות הממשלה והכנסת (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

סכנת דיווחי הוואטסאפ הגיעה גם למליאה

אם חשבתם ששני הדברים הללו מספיק מביכים אתם צודקים, אבל חברי הכנסת דאגו לכם לשניים נוספים:

בשעות שלאחר התרסקות המסוק בחיפה, בו נספו שני טייסי חיל האוויר, שני חברי כנסת שכחו שהם לא טוקבקיסטים או מפעילי קבוצות וואטסאפ.

רם בן ברק, יושב ראש ועדת החוץ והביטחון, החשוף למידע סודי ביותר, אמר כי "אין נפגעים באירוע", למרות ששר הביטחון בני גנץ ביקש שלא ידבר בנושא.

הדיווח השגוי של רם בן ברק (צילום: ערוץ כנסת)

כשעתיים אחר כך, הרבה לפני שהותר לפרסם כי התאונה נגמרה באובדן שני הטייסים, דודי אמסלם אמר זאת קבל עם ועדה, מעל דוכן המליאה.

אולי עכשיו, אחרי שתופעת הפצת המסרים הלא-אחראיים או הכוזבים הגיעה גם אל הרשות המחוקקת, תופסק מציאות נוראית זו, בה משפחה מגלה כי איבדה את יקירה דרך קבוצת וואטסאפ, מציאות שמזלזלת בחיי אדם.

הסלמה ביטחונית-פוליטית

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר בישיבת סיעת הרשימה המשותפת משפט שלא זכה למספיק יחס, למרות משמעותו החשובה: "המשך אלימות המתנחלים וצה"ל תדרדר את המצב, והשנה הבאה יכולה להיות שנת אינתיפאדה".

הסלמה ביטחונית בפתח? (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)

אזהרת טיבי, נבחר ציבור ותיק ולשעבר יועצו של יאסר ערפאת, צריכה להדליק נורות אדומות בלשכות הדרג המדיני, ולא פחות מזה - בדרג הפוליטי.

הסלמה ביטחונית תדרוש תגובה צבאית, ומהלך כזה לא יוכל לעבור את אישור חברי רע"מ. עבור בנט וסער, שלא מעוניינים בנפילת הממשלה עד שירשמו הישג, מדובר בסכנה מוחשית לעתידם הפוליטי.

"משחקי כסאות", סיכום השבוע הפוליטי ב"כיכר השבת", בהגשת כתבנו רפאל כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר