"דרך ישרה"

מגילה כו' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת מגילה כו', שישי, ה' שבט תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

פרק רביעי בני העיר

דף כ"ו

*סדר המכירה. *ביכ"נ כרכין. *מכירת ביכ"נ. *גניזה. *תשמישי קדושה. *ביכ"נ ובימ"ד.

א. סדר המכירה 1. ביכ"נ 2. תיבה 3. מטפחות 4. ספרים 5. תורה. 6. רחוב, פליגי האם יש בו קדושה מפני תפילת תעניות, או דנחשב אקראי.

ב. אסור למכור ביכ"נ של כרכין דמעלמא אתו, אבל של כפרים שרי. ומייתי 1. ביכ"נ טרסים, הם בנו. 2. פריך מר"י שרק המקדש לא מטמא בנגעים אבל ביכ"נ מטמא, ודחי דקאמר מקום מקודש ונחלקו אם נתחלקה ירושלים לשבטים.

ג. אופני מכירת ביכ"נ 1. שרי במכרו ז' טובי העיר, וכן מותר לשנות את ייעוד הכסף ברשותם. 2. להחליף ולמכור שרי. 3. השכרה או משכון אסור. 4. לבֵנים, עתיקא אסור וחדשים שרי, דהזמנה לאו מלתא. 5. במתנה, פליגי אי אסור דנחשב מפקיע קדושה, או דחשיב כמכר דיש להם מכך הנאה.

ד. דיני גניזה 1. תשמישי מצוה נזרקין: סוכה, לולב, שופר, ציצית. 2. תשמישי קדושה נגנזין: תיבות ספרים, תיק ס"ת, נרתיק, ורציעות תפילין.

ה. שמועות רבא בתשמישי קדושה 1. בימה תשמיש קדושה. 2. פריסא קדושה. 3. מתיבה דאירפט אסור לעשות כורסיא. 4. פריסא דבלה, אסור לחומשין. 5. ארגז קדוש, דלא עשוי רק לשמור בו. 6. תיבה שמזיזים א"א ליתן כדי שתחצוץ מטומאה.

ו. קדושת ביכ"נ ובימ"ד 1. פליגי האם מותר לעשות מביכ"נ ביהמ"ד או רק מבימ"ד ביהכ"נ, ותלוי מה קדושתו גדולה יותר. 2. בית גדול, פליגי אם זה ביכ"נ או בימ"ד. 3. המקור דנקרא גדול: ביכ"נ שנא' ספרי הגדולות שעשה אלישע בתפילה, ובימ"ד שנא' יגדיל תורה ויאדיר.

שאלות לחזרה ושינון

א. סדר המכירה (6) והמח'.

ב. מכירת ביכ"נ כיצד שרי, והשמועות (2)

ג. אופני מכירת ביכ"נ (5)

ד. דיני גניזה (2)

ה. שמועות רבא בתשמישי קדושה (6)

ו. קדושת ביכ"נ ובימ"ד (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר