"דרך ישרה"

יבמות כו' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יבמות כו', שבת, א' ניסן תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף כו

*אחיות שנפלו. *חליצה לצרות.

א. נפילה באחיות יחד לחליצה 1. שתי אחיות שנפלו יחד לפני שני אחין חולצות ואם קדמו ונכנסו מח' ב"ש וב"ה אם יקיימו או יוציאו ולר"ש לכו"ע יקיימו, וטעמא שאין לייבם משום דיש זיקה או שמא ימות האחד ותתבטל מצות יבמין. ואמרינן דבשלש אחים ודאי איכא ביטול, ובחמשה אחין שרי דלא חיישינן למיתה דתרי. 2. שלש אחיות שנפלו לפני שני אחין, לרב כל אחד חולץ לאחת ואמצעית חולצת משתיהם, ואפילו נפלו בזה אחר זה וכמ"ד ולמ''ד יש זיקה. ולשמואל אחד חולץ לכולן והיינו לאמצעית, או דמהני לכולן דבעינן חליצה מעליא רק כדי לפטור את צרתה.

ב. לשמואל יש לחלוץ לצרות ולא לאחיות, וכן צרות עדיפי מבעלת גט ובעלת מאמר. ומפרשינן 1. לדברי האומר אין זיקה חלץ לאחות השניה לא נפטרה צרתה, וקאמר אם התחיל באחיות לא יגמור בצרות דאדם אסור בצרת קרובת חלוצתו, אבל התחיל בצרות יגמור אף באחיות דמותר אדם בקרובת צרת חלוצתו. 2. למ"ד יש זיקה, לא אלימא זיקה לעשות צרה כערוה. 3. כב"ש שמתירין לייבם את הצרות, ואליבא דר"י בן נורי שתיקן שיחלצו ואמרינן דאחריו חזרו ותיקנו כן.

שאלות לחזרה ושינון

א. נפילה באחיות יחד לחליצה (3)

ב. דברי שמואל בצרות ומאי קאמר (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר