"דרך ישרה"

יבמות נז • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יבמות נו', שלישי, ב' אייר תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף נז

*משתמרת ופצוע דכא כהן. *פסול חופה.

א. אשה שמשתמרת לביאה פסולה כגון אלמנה לכה"ג, לר''מ לא אוכלת בתרומה בק"ו מקידושי רשות לישראל ולר''א ור''ש אוכלת שהרי יכול להאכיל במקום אחר. ודין פצוע דכא כהן 1. קידש בת ישראל, להו''א תלוי במחלוקת של משתמרת לביאה פסולה, ואמרינן לכו''ע לא אכלה כיון שאינו מאכיל במקום אחר, ולהלכה אוכלת דיכול להאכיל אם לא ידעה דהוי אישות או בעבדיו. 2. קידש בת גרים, לרבי יהודה לא אכלה דאי בקדושתיה היא כבת חלל ואם לא מ''מ נקראת קהל גרים, לר' יוסי אכלה שאם הוא בקדושתיה מכשיר בת גרים לכהונה ואם לא מ''מ לא איקרי קהל, ובעי לר"א בן יעקב דגיורת לא תנשא לכהונה האם התווספה בה כשרות ואכלה או קדושה ולא אכלה ופשט דאכלה.

ב. לרב גדולה נפסלת בחופה ולשמואל רק בביאה, ובקטנה משלש שנים שאינה בביאה לכו''ע אין חופה. ומייתי מי נחלקו במחלוקת זו 1. במח' תנאים במשתמרת לביאה פסולה פליגי אי יש חופה לפסולות, ודחי דלכו''ע כשירה כיון דלא קנה בחופה או לכו''ע פסולה משום דקרובה לביאה משא''כ בקידושין. 2. המחלוקת אם אוכלת בתרומה מהחופה או מהביאה, בעי למימר דפליגי האם אי יש חופה לפסולות, ודחי דלמא נחלקו בפסולה שנתקדשה אם אוכלת בתרומה.

שאלות לחזרה ושינון

א. המחלוקת במשתמרת לביאה פסולה, ודין פצוע דכא כהן (2)

ב. המח' בפסול ע"י חופה, ובמאי פליגי (2)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר