"דרך ישרה"

יבמות נט • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יבמות נט', חמישי, ד' אייר תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף נט

*הכשירות והפסולות לכה"ג. *אנוסה ומפותה לכה"ג.

א. הנשים הכשירות והפסולות לכה''ג 1. אלמנה מהאירוסין, וקמ"ל דילפינן לאסור מגרושה ולא מאלמנות תמר. 2. בוגרת, לר''מ אסור דבתוליה משמע כל בתולים, לר''א ור''ש כשירה דקסברי אפי' מקצת בתולים. 3. נבעלה שלא כדרכה, לר''מ כשירה, דקסבר בבתוליה דוקא כדרכה, לר''א ור''ש פסולה דדרשי כל בתוליה. 4. נבעלה לבהמה כשירה, דדרשינן שאין זנות לבהמה, מזה שאתנן כלב מותר. 5. ולו תהיה לאשה דרשינן שתהא ראויה לו פרט לאלמנה לכה''ג, ואיירי להו"א בנבעלה שלא כדרכה דהויא בתולה וכר''מ, או בנבעלה לבהמה דאינה בעולה ונדחה, ולמסקנא בממאנת.

ב. אנוסה ומפותה לכהן גדול 1. אנוסת ומפותת עצמו אם נשא נשוי, ופליגי האם זהו לענין דפטור מקנס אבל צריך להוציאה או דשרי להשאירה שהרי סופה להיות בעולה תחתיו כמו בבוגרת. 2. של חבירו לר"א בן יעקב הולד חלל ולרבנן כשר, וטעמיה דראב''י להו"א כר''א דנעשית זונה בפנויה ודחי דאינה הלכה, ולמסקנא פליגי אם יש חלל מחייבי עשה דלראב''י ולא יחלל קאי אכולהו ולרבנן אלה הפסיק.

שאלות לחזרה ושינון

א. הנשים הכשירות והפסולות לכה"ג (5)

ב. אנוסה ומפותה לכה"ג (2)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר