"דרך ישרה"

יבמות צה • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יבמות צה', שישי, יא' סיוון תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף צה

*הק"ו דנאסר בקל. *פוסל ע"י אחרים ועצמו.

א. לרבי יהודה הבא על חמותו פסל את אשתו שנאמר באש ישרפו אותו ואתהן ואתי באם אינו ענין, ופליגי ב''ש וב''ה בבא על אחות אשתו, ולרבי יוסי שכיבת אחות אשתו לכו''ע שריא ובחמותו פליגי. ואמרינן שיכול והלא דין הוא דנאסר באיסור קל ק"ו בחמור ומפרשינן מהו 1. מחזיר גרושתו משנישאת, ודחי שכן נטמא הגוף ואיסורה לעולם. 2. יבמה לאחר, ודחי כנ''ל. 3. יבמה לאחין שאם אחר עשה מאמר והשני בעל נאסרת עליו, ודחי דה"נ נאסרת ע"י מאמר לת''ק וע"י גט וחליצה אף לרשב"ג. 4. סוטה לבעל, ודחי דנאסרת אפילו בנתן גט או אם אמר שאינו משקה. 5. סוטה לבועל, ודחי דהוי איסור חמור. 6. למסקנא אשת איש, ונקראת איסור קל כלפי אחות אשה שכן יש היתר בחיי אוסרה.

ב. רבי יוסי קאמר כל שפוסל ע''י אחרים פוסל ע''י עצמו, והמקרה שאמרו לו שמתה אשתו וגיסו ונשא את אחות אשתו. ומפרשינן מאי קאמר ואהיכא קאי 1. אסיפא דת"ק אוסר את אשת גיסו על גיסו ולרבי יוסי שריא כמו אשתו, ודחי דיאמר כל שאין פוסל. 2. אשתו אסירא כמו שאשת גיסו נאסרת, ודחי מאי כל שאין פוסל. 3. ארישא, לת''ק אשתו מותרת בין אם אחות אשתו נישאה לו על פי עדים שאז מותרת לחזור לגיסו ובין ע"פ עד אחד שאז אסורה על בעלה, וקאמר דרבי יוסי פליג בנישאת ע"פ ב"ד וקסבר שאשתו ג"כ נאסרת עליו כיון שגיסתו נאסרת על בעלה. 4. אסיפא, דדת"ק קאמר שאשתו מותרת לו וה"ה אם היתה רק מאורסת לו, ולרבי יוסי אם היתה ארוסתו אסורה לו כיון ששייך תנאי בנישואין ורק אם היתה נשואה לו מותרת כיון דליכא תנאי בנישואין.

שאלות לחזרה ושינון

א. המח' בפסילת אשתו ומהו נאסר באיסור קל ק"ו לחמור (6)

ב. מהו כל שפוסל ע"י אחרים פוסל ע"י עצמו (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר