"דרך ישרה"

יבמות צו • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יבמות צו', שבת, יב' סיוון תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף צו

*יבמה כאשת איש. *קטן הראוי לביאה.

א. יבמה לרב הויא כאשת איש ולשמואל לא, ומפרשינן במה נחלקו 1. בקדש אחיו אשה והלך למדינת הים ושמע שמת אחיו ונשא אשתו ואח''כ מת האח דרב אוסר לקיימה כמו אשת איש שזינתה ושמואל שרי, ואי פסקינן כרבי יוסי אתי רק כמו האוקימתא דקאי ארישא. 2. לעולם אתי אף כאוקימתא דסיפא, ושמואל פוסק כרבי יוסי לגבי שמתיר את אשת גיסו בנישואין. 3. פליגי אי יבמה שזינתה נאסרת על היבם כמו אשת איש. 4. לשמואל קדושין תופסין ביבמה ולרב הויא כאשת איש.

ב. דיני קטן בן תשע שנים ויום אחד שראוי לביאה 1. הוא פוסל בביאה בתחילה ובסוף וביאתו נחשבת כמאמר בגדול בתחילה ולא בסוף, בגט לפי ר''מ וזוטר, וחליצתו נחשבת כמו גט בגדול. 2. האחין פוסלין עליו תחילה וסוף בביאה מאמר גט וחליצה. 3. ביאת בן ט' ואחריו בא אחיו בן ט' לת"ק פוסל ולר''ש לא פוסל, ולת"ק הוא הדין אם בא על יבמתו ואח''כ בא על צרתה ובן עזאי פליג. 4. בא על יבמתו ומת חולצת דהויא זיקת שני יבמים אפילו שאין צרה. 5. קטן או שוטה שנשא אשה ומת פטורה מכלום. 6. בא על יבימתו וכשהגדיל נשא אשה אחרת ולא ידע את יבמתו לאחר שהגדיל, לחכמים היבמה חולצת ולר''ש אחת מהן מתיבמת והשניה חולצת, ופליגי תנאי אם עשו ביאת בן ט' כמו מאמר בגדול ותדחה צרתה מיבום. ומייתי שרבי יוחנן הקפיד שלא אמרו בבימ"ד משמו כיון שמי שאומרים שמועה בשמו בעוה"ז שפתיו דובבות בקבר, ור"י בן אידי פייסו שהכל יודעים שתורת התלמיד היא מרבו. 7. סריס בן עשרים שנה שלא הביא שתי שערות, במשנתינו אמרינן שדינו כקטן בן תשע עד שיצאו רוב שנותיו ואם הביא סימני סריס דינו כגדול, ואמרינן שהסימנים יכולים לנשור מחמת בריאות ואז יש להכחישו או מחמת כחשות ואז יש להבריאו.

הדרן עלך פרק עשירי- האשה רבה

שאלות לחזרה ושינון

Ï דף צו

א. המח' אי יבמה היא כאשת איש, ובמאי פליגי (4)

ב. דיני קטן בן תשע שנים שראוי לביאה (7) הדרן!

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר