"דרך ישרה"

יבמות ק • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת יבמות ק', רביעי, טז' סיוון תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף ק

*תרומה בגורן. *ולד ספק. *האופן בלא שהיתה.

א. למי אין חולקין תרומה בגורן ומ"ט 1. חרש שוטה וקטן, דלאו בני דיעה. 2. טומטום ואנדרוגינוס, דהוו בריה בפ''ע. 3. עבד, למ"ד מעלין מתרומה ליוחסין כמ"ד חולקין לעבד אף שאין רבו עמו. 4. ערל וטמא מאיסי, ואמרינן לכולם משגרין לבתיהם מלבד נושא באיסור דקנסא ולא לטמא דהיה לו ליזהר משא"כ ערל דנפיש אונסיה. 5. נושא נשים באיסור, קנסא. 6. אשה משום גרושה או יחוד, ונפ''מ בגורן קרוב לעיר דידעי או ברחוק מהעיר ואיכא אינשי, ובמקום שחולקים מעשר עני נותנים לאשה תחילה משום זילותא וה"ה בתיגרא.

ב. ולד ספק בן תשעה חדשים לראשון או שבעה לאחרון 1. ביבום, האחים מהאם חולצין דהוי ספק אח שלא מהאב, ואחים שלא מאותה אם הוא חולץ ומיבם והם אחד חולץ ואחד מיבם. 2. אחד ישראל ואחד כהן, נותנים עליו חומרי ישראלים וכהנים כדלעיל. 3. בשניהם כהנים, אוננים זה על זה, לא מטמאין זה לזה, לא יורש אותם אבל הם יורשים אותו, פטור על מכתו וקללתו, עולה בשתי המשמרות ולא חולק אא''כ שניהם מאותו בית אב. 4. היחוס בכהן, ראוי להיות כה"ג כיון דהוי ע"י נישואין, אבל בזנות משתקין אותו מדין כהונה שנאמר לזרעו אחיו. 5. היכה וקילל את שתיהם, לחכמים חייב בזא''ז ובבת אחת דהתראת ספק נחשבת, ולרבי יהודה לל''ק רק בבת אחת חייב דבעי התראת ודאי, ולל''ב בכל גוני פטור דבעינן דומה לשמים.

ג. האופן בולד של מי שלא שהתה אחר בעלה 1. אחר מיתת בעלה קשיא איך שניהם אוננים והרי אחד כבר מת. 2. בגרושה ואחר הגט אמאי לא מטמא לראשון, הרי אם אינו אביו הוא חלל. 3. בזנות ואחר בועלה, ודחי הרי אמרינן עולה במשמרו. 4. ממאנת, ודחי דלא ראויה לילד. 5. למסקנא בקידושי טעות דיכולה למאן אפילו לאחר שילדה.

הדרן עלך פרק י''א- נושאין על האנוסה

שאלות לחזרה ושינון

א. למי אין חולקין תרומה בגורן ומ"ט (6)

ב. דיני ולד ספק בן שבעה או תשעה (5)

ג. האופן שלא שהתה אחר בעלה (5) הדרן!

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר