"דרך ישרה"

כתובות ה' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כתובות ה', שני, יב' תמוז תשפ"ב, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

דף ה

*ידים ואזנים. *בתולים פקיד או מחבר.

א. השמועות בידים ואזנים 1. גדולים מעשי צדיקים שנאמר בהם כוננו ידיך יותר ממעשי שמים וארץ שנאמר בהם אף ידי יסדה ארץ. 2. ויבשת ידיו יצרו, קאי על אצבעותיו של ה'. 3. מעשה ידיו מגיד הרקיע, קאי על מטר שיורד בזכות הצדיקים. 4. יתד תהיה על אזֵנך, דרשינן שמי ששומע דבר שאינו הגון עליו להניח את אצבעותיו באזניו. 5. אצבעותיו של אדם משופות כיתדות ואליית האוזן רכה, כדי שיוכל להמנע משמיעת דבר שאינו הגון. 6. יש להזהר משמיעת דברים בטלים, כיון שהאזנים נכוות תחילה לאיברים.

ב. בבעילת בתולה בעי האם דם בתולים פקיד או מיחבר, והאיבעיות 1. האם צריך לדם או לפתח או להנאת עצמו. 2. את"ל צריך לדם, האם בדבר שאינו מתכון הלכה כרבי יהודה או כר''ש. 3. את"ל הלכה כר"י, האם מקלקל או מתקן אצל הפתח או בחבורה. 4. את"ל הוי מקלקל, האם הלכה כר"י דשרי במקלקל או כר"י דאוסר. ואמרינן דרב שרי בעילה בשבת וקשיא הרי הויא פסיק רישא ורב פוסק כר''י שאוסר בדבר שאינו מתכון, ואמרינן אם דם פקיד קסבר דהוי מקלקל בפתח, ואם הדם מחובר קסבר דהוי מקלקל בחבורה.

שאלות לחזרה ושינון

א. השמועות בידים ואזנים (6)

ב. דם בתולים פקיד או מיחבר, והאיבעיות (4)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר