"דרך ישרה"

כתובות צד' • סיכום הדף היומי עם שאלות לחזרה ושינון

'כיכר השבת' מגיש סיכום קצר וממצה של הדף היומי מסכת כתובות צד', שבת, יג' תשרי תשפ"ג, בתוספת שאלות לחזרה ושינון הדף הנלמד, בעריכת הרב ישראל ויינגולד (הדף היומי)

הרב ישראל ויינגולד | כיכר השבת |
(צילום: נתי ושחט, פלאש 90)

דף צד

*נשוי ארבע ומת. *שתי שטרות.

א. מי שהיה נשוי ארבע נשים ומת 1. הראשונה קודמת לשניה ונשבעת לה, ואפילו אם קודמת בשעה, ואם כולן בשעה אחת חולקות בשוה. 2. פליגי אם האחרונה נפרעת בשבועה, והמח' כגון שנמצאת שדה שלא שלו בבע''ח מאוחר שקדם וגבה, או האם חיישינן שתכסיף, או האם אף בגדולים איכא דין יתומין. 3. הטעם שאין הראשונה נשבעת לשלישית, כיון דעבדה שליחותה וא''כ ה''ה בשני אחין, או משום דזו שבועה אחת אבל בשני אחים יכול לומר שהיה טוען יותר טוב וזהו אם לא היה בעיר.

ב. דיני שתי שטרות 1. ביוצאים ביום אחד לרב יחלוקו ולשמואל שודא, ופלוגתייהו דלרב עדי חתימה כרתי ולשמואל עדי מסירה, ובעי למימר דלכו''ע עדי מסירה ופליגי מאי עדיפא, ונדחה. 2. אמו של רמי בר חמא כתבה לו את נכסיה ואח''כ כתבה לאחיו, ורב נחמן נתן למר עוקבא מדין שודא ורב ששת נתן לרמי שהיה ראשון ונדחה דלא כתבו שעות, ולא מהני מדין שודא כיון שאינו דין וכן דמעיקרא דלא נחית לתורת שודא. 3. שטר שכתוב בו ה' ניסן עדיף על ניסן סתמא שמא זמנו בכ''ט ניסן, וידו על התחתונה דטורף רק מלפני ניסן, ויכול לטרוף טפי ע''י הרשאה מבעל השטר השני.

שאלות לחזרה ושינון

א. מי שהיה נשוי ארבע נשים ומת (3)

ב. דיני שתי שטרות (3)

לפרטים תגובות והערות: a7653733@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר