סגולה ללידה קלה: "הנועם אלימלך"

רבי אלימלך מליז'נסק - בעל "הנועם אלימלך" השאיר אחריו צוואה רבת שנים ואנושית להפליא - "שנראה במעלת חברינו" אמירה פשוטה לכאורה, אבל איך מיישמים אותה באמת? וגם סגולה בדוקה ללידה קלה (יהדות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
הנועם אלימלך – אין אישה שאינה מכירה את סגולתו של ספר זה. נשים בשקעת לידתן מבקשות כי יניחו לראשן או בתיק את הנועם אלימך הידוע כסגולה ללידה קלה.

אז איך משתמשים בסגולה זו?

מניחים את הספר הקדוש "נועם אלימלך" מתחת לכרית, לצידו של הראש (עפ"י שו"ת דברי מלכיאל חלק ה' סימן קסו. וע"ע בשו"ת באר משה ח"ג סימן קעז. ושבט הלוי ח"ו סימן קסב).

סעודה רביעית - היא גם סגולה ללידבה קלה כפי שמובא בשם רבי אלימלך מליז'ענסק זצ"ל, שכל אשה מעוברת אשר תאכל כל דבר שהוא במוצאי שבת, ותאמר בפיה שהוא לשם מצות סעודת מלוה מלכה, סגולה היא שתלד בנקל בעזרת ה' יתברך (כף החיים סימן ש סק"ד, ומרן הגר"ע יוסף זצ"ל בשו"ת יביע אומר חלק י' סימן לג).

פתיחת ההיכל - על פי המנהג אישה שנכנסה לחודש התשיעי להריונה, עולה בעלה לפתיחת הארון מתחילת החודש ועד הלידה, סגולה בדוקה להקל מעליה חבלי לידה (החיד"א זצ"ל בספר מורה באצבע סימן ג אות צ).

ר' אלימלך הנחיל לנו כנכס צאן ברזל את הראיה החיובית על השני, שנזכה לראות במעלת חברנו, ולא בחסרונם אבל איך מגיעים למצב הזה? איך ניתן לומר מילה טובה ליריבים שלנו או לאלו שמצטיירים כיריבים שלנו בעיני הסביבה.

ראשית כל לפני שאתם פונים לומר מילה טובה על היריבים ועל "המצטיירים" עיצרו לרגע ואימרו מילה טובה קודם על היריב הקטן השתול בכם . כן, כן...ממש בתוככם, זה שמנקר במוחכם וליבכם כמה אתם לא טובים, נכשלים. וכמה הייתם רוצים שיהיה לכם את מה שיש לשני, כשברור כשמש שמה שיש לכם הוא הכי טוב עבורכם. אז תתחברו רגע ליריב הקטן שבכם, אימרו לו "מילה טובה" תראו במעלותיו, הם אלו שיעזרו לכם לראות ולהבין את מעלתם של אחרים.

אַדְּרַבָּה, תֵּן בְּלִבֵּנוּ שֶׁנִּרְאֶה כָּל אֶחָד מַעֲלַת חֲבֵרֵינוּ וְלא חֶסְרונָם, וְשֶׁנְּדַבֵּר כָּל אֶחָד אֶת חֲבֵרו בַּדֶּרֶךְ הַיָּשָׁר וְהָרָצוּי לְפָנֶיךָ, וְאַל יַעֲלֶה שׁוּם שנְאָה מֵאֶחָד עַל חֲבֵרו חָלִילָה וּתְחַזֵּק הִתְקַשְּׁרוּתֵנוּ בְּאַהֲבָה אֵלֶיךָ, כַּאֲשֶׁר גָּלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ. שֶׁיְּהֵא הַכּל נַחַת רוּחַ אֵלֶיךָ

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית