בצל צוק איתן: התעוררות בטהרת המשפחה

התגייסות ספונטאנית של תושבי היישוב 'נוגה' – הביאה להקמת מקווה טהרה מהודר

Mame | כיכר השבת |
ומפיקים נוגה.
דרמה יהודית מרגשת, מלווה בימים אלה את היישוב הפסטוראלי "נוגה" שבחבל לכיש בדרום הארץ. המושב הקטן, בן 120 משפחות, זוכה להתעוררות ספונטנית, במהלכה התעוררו כמה מתושבי המושב נוכח מראהו המוזנח של מקווה הטהרה הקטן והמוזנח שקיים בפאתי היישוב.

זה קרה ביום בהיר. אחד עורר את חברו, השני את השלישי וכך הלאה. בתוך כמה ימים הפך המושב כמרקחה והמבנה הרעוע בו שוכן המקווה הפך לשיחת היום.

התארגנות התושבים הביאה לפנייה של אחד מנציגי היישוב למרכז הארצי למען טהרת המשפחה בארץ ישראל, שם לא מוותרים על אף בית יהודי.

ההתגייסות הספונטאנית של תושבי היישוב, החילוני בדרך כלל, ריגשה מאוד את אנשי 'המרכז' שנרתמו לפעילות הקדוש ולקחו על עצמם שיפוץ כללי ובעצם בנייה מחדש של מבנה מקווה הטהרה במקום.

הרב חיים לוי, מנכ"ל "המרכז", גייס לעניין את יו"ר המועצה הדתית לכיש, הרב אליהו שיטרית, אשר גילה נכונות מלאה לסייע בכל דרך אפשרית לשיפוץ המקווה.

"התגייסות תושבי 'נוגה' מהווה ביטוי להתעוררות הרוחנית השוטפת את ערי השדה והפריפריה" ציין הרב לוי ואמר כי "כאשר הדרישה באה מהעם, אנו רואים לעצמנו חובה מיוחדת להיענות.

"כאשר מדובר במקווה שפעילותו משובשת עד כדי עצירה מוחלטת לפרקים מסוימים, אנו חשים חובה לצאת לביצוע מידי. וכך אכן עשינו במושב נוגה".

הרב לוי הוסיף כי "הניסיון הרב של "המרכז" מלמד, כי מקווה-הטהרה הוא הבסיס, לאחריו חלה התפתחות רוחנית והעמקת הזהות הדתית והערכית.

"במקרים לא מעטים צמחו בעקבותיו בתי כנסת ומוסדות תורניים ישיבות, והפריחה הרוחנית מתעצמת ומתרחבת".

ומפיקים נוגה.,זה קרה ביום בהיר. אחד עורר את חברו, השני את השלישי וכך הלאה. בתוך כמה ימים הפך המושב כמרקחה והמבנה הרעוע בו שוכן המקווה הפך לשיחת היום.,התארגנות התושבים הביאה לפנייה של אחד מנציגי היישוב למרכז הארצי למען טהרת המשפחה בארץ ישראל, שם לא מוותרים על אף בית יהודי.,ההתגייסות הספונטאנית של תושבי היישוב, החילוני בדרך כלל, ריגשה מאוד את אנשי 'המרכז' שנרתמו לפעילות הקדוש ולקחו על עצמם שיפוץ כללי ובעצם בנייה מחדש של מבנה מקווה הטהרה במקום.,הרב חיים לוי, מנכ"ל "המרכז", גייס לעניין את יו"ר המועצה הדתית לכיש, הרב אליהו שיטרית, אשר גילה נכונות מלאה לסייע בכל דרך אפשרית לשיפוץ המקווה.,"התגייסות תושבי 'נוגה' מהווה ביטוי להתעוררות הרוחנית השוטפת את ערי השדה והפריפריה" ציין הרב לוי ואמר כי "כאשר הדרישה באה מהעם, אנו רואים לעצמנו חובה מיוחדת להיענות.,"כאשר מדובר במקווה שפעילותו משובשת עד כדי עצירה מוחלטת לפרקים מסוימים, אנו חשים חובה לצאת לביצוע מידי. וכך אכן עשינו במושב נוגה".,הרב לוי הוסיף כי "הניסיון הרב של "המרכז" מלמד, כי מקווה-הטהרה הוא הבסיס, לאחריו חלה התפתחות רוחנית והעמקת הזהות הדתית והערכית.,"במקרים לא מעטים צמחו בעקבותיו בתי כנסת ומוסדות תורניים ישיבות, והפריחה הרוחנית מתעצמת ומתרחבת".,,בסיום עבודות התיאום והבדיקות הטכניות, יצאו לדרך עבודות השיפוץ במקווה המקומי במושב, בהשקעה של מאות אלפי שקלים.,להם קדמה מערכת תכנון וביצוע ברמה גבוהה ביותר, תוך השקעה מיוחדת להשגת הדר הלכתי ויופי חיצוני של המבנה; כפי ש"המרכז" מבצע בכל המקוואות שהוא בונה, לרווחת התושבים.
התעוררות לשמירת טהרת המשפחה בדרום. מקווה הטהרה (צילום: נוגה)

בסיום עבודות התיאום והבדיקות הטכניות, יצאו לדרך עבודות השיפוץ במקווה המקומי במושב, בהשקעה של מאות אלפי שקלים.

להם קדמה מערכת תכנון וביצוע ברמה גבוהה ביותר, תוך השקעה מיוחדת להשגת הדר הלכתי ויופי חיצוני של המבנה; כפי ש"המרכז" מבצע בכל המקוואות שהוא בונה, לרווחת התושבים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית