טעונת טיפוח: 6 הטעויות שמזיקות לעור פנייך

כל אישה חולמת על עור חלק וזוהר. למרות הטיפוח רק מעטות זוכות לעור כזה. מה עושים?

דינה פלר | כיכר השבת |
1. עור הפנים לא זקוק לניקיון פסח

ברור לכולנו שלכלכוך ואבק לא מיטיבים עם העור, אבל שטיפה אגרסיבית בעזרת סבון או קצף יכולה לעיתים להזיק יותר מאשר לעזור. רבות גם נוטות לראות בקצף סימן לאיכות התכשיר.

הרשו לי לגלות לכן: ההפך הוא הנכון. קצף רב מצביע על תוספים כימיים רבים ומזיקים. ואף שנראה לנו שקצף הוא זה שמנקה לנו את העור, עדיף דווקא לבחור בתכשירי ניקוי עדינים, ללא קצף רב.

2. פנייך אינן אתר חפירה ארכיאולוגית

אכן, לפילינגים יש השפעה חיובית לא מבוטלת. הם מסייעים להתחדשות העור ומפחיתים קמטים קטנים. אבל חשוב מאוד להיזהר בשימוש בפילינגים. הניסיון להסיר את השכבה העליונה של העור ולהגיע לשכבה "יותר יפה ויותר צעירה" לא ייגמר טוב.

עור שכל הזמן מקלפים אותו נפגע ונהיה גס, כלומר התוצאה בסופו של דבר היא הפוכה מזאת שרצינו. לכן חשוב להסיר בעזרת הפילינג אך ורק תאי עור מתים ולא שכבות עור.

3. ביקורים תכופים במכוני יופי

אכן, השקעה רבה בטיפולים קוסמטיים לא מבטיחה תוצאה טובה. הטיפולים במכון יופי הם מטבעם אגרסיביים יותר מאשר הטיפולים הביתיים. כשהעור שלנו עובר אין ספור טיפולים, לפעמים גם לא מתואמים ביניהם ולפעמים גם לא ממש מתאימים לסוג העור שלנו, העור מתעייף ומגיב בתופעות לא נעימות, והן מחזירות אותנו שוב לחדר הקוסמטיקאית.

ברור לכולנו שלכלכוך ואבק לא מיטיבים עם העור, אבל שטיפה אגרסיבית בעזרת סבון או קצף יכולה לעיתים להזיק יותר מאשר לעזור. רבות גם נוטות לראות בקצף סימן לאיכות התכשיר.,הרשו לי לגלות לכן: ההפך הוא הנכון. קצף רב מצביע על תוספים כימיים רבים ומזיקים. ואף שנראה לנו שקצף הוא זה שמנקה לנו את העור, עדיף דווקא לבחור בתכשירי ניקוי עדינים, ללא קצף רב.,2. פנייך אינן אתר חפירה ארכיאולוגית,אכן, לפילינגים יש השפעה חיובית לא מבוטלת. הם מסייעים להתחדשות העור ומפחיתים קמטים קטנים. אבל חשוב מאוד להיזהר בשימוש בפילינגים. הניסיון להסיר את השכבה העליונה של העור ולהגיע לשכבה "יותר יפה ויותר צעירה" לא ייגמר טוב.,עור שכל הזמן מקלפים אותו נפגע ונהיה גס, כלומר התוצאה בסופו של דבר היא הפוכה מזאת שרצינו. לכן חשוב להסיר בעזרת הפילינג אך ורק תאי עור מתים ולא שכבות עור.,3. ביקורים תכופים במכוני יופי,אכן, השקעה רבה בטיפולים קוסמטיים לא מבטיחה תוצאה טובה. הטיפולים במכון יופי הם מטבעם אגרסיביים יותר מאשר הטיפולים הביתיים. כשהעור שלנו עובר אין ספור טיפולים, לפעמים גם לא מתואמים ביניהם ולפעמים גם לא ממש מתאימים לסוג העור שלנו, העור מתעייף ומגיב בתופעות לא נעימות, והן מחזירות אותנו שוב לחדר הקוסמטיקאית.,,וכך כעבור זמן מה אנחנו עלולות למצוא את עצמנו רצות במעגל: בניסיון לשייף את העור מכל הפגמים אנחנו מתישות אותו, ואז חוזרות לטפל בו בצורה עוד יותר חזקה.,4. שינה עם איפור,נכון, כשחוזרים מאוחר בערב לא תמיד יש כוח להסיר את האיפור. אך עור רגיש שנחנק לילה שלם תחת שכבות איפור עשוי להראות לנו את זעמו בבוקר, וייקח לנו שבועות להיפטר מהתוצאות הלא נעימות.,אז גם אם אתן עייפות, אל תשכחו בערב להסיר את האיפור בעזרת תכשיר מתאים, ולאחר מכן לשטוף את הפנים במים.,5. מותגים יוקרתיים ותחלופה מגוונת,אמנם המפרסמים מספרים על תכונות מדהימות של קרם מיוחד שנעשה מעלים צעירים של שיחים שגדלים אי שם בהרים ונקטפים בלילה אחד בשנה. בפועל ממש אין צורך לרדוף אחרי התכשירים היקרים והמותגים היוקרתיים.,הדבר החשוב ביותר בטיפוח הוא התמדה. לכן מריחה עקבית ומסודרת של קרם פשוט שמתאים לסוג העור שלך תתרום בסופו של דבר הרבה יותר מאשר שימוש בקרם יקר ומפורסם, אבל רק כשיש לך מצב רוח אליו.,6. קמצנות לא משתלמת.,נשים המגיעות לעולם תכשירי הטיפוח בחנויות נוטות לאבד מעט את הראש ולקנות יותר מדי תכשירים. לאחר מכן הן שוכחות להשתמש בהן או שמשתמשות בהם רק מדי פעם.,,בסופו של דבר פג תוקפם של התכשירים האלה, אבל מי שבזבזה הרבה כסף בקנייה כעת מתחילה להתקמצן ולסרב לזרוק את התכשירים האלה, מה גם שעל פניו הם עדיין נראים בסדר.,אבל כשמשתמשים בתכשירים שפג תוקפם כבר לא מטפחים את העור, אלא מזיקים לו. לכן מומלץ לעשות רשימה של התכשירים שאתן באמת משתמשות בהן ולא לקנות תכשירים מיותרים רק בגלל שהיה מבצע.,בסופו של דבר אולי תשמשו בפחות תכשירים, אבל רק בתכשירים איכותיים שלא פג תוקפם.
רחמנות על התאים. טיפול פנים עמוק, אך לא עמוק מדי (אילוסטרציה: shutterstock)

וכך כעבור זמן מה אנחנו עלולות למצוא את עצמנו רצות במעגל: בניסיון לשייף את העור מכל הפגמים אנחנו מתישות אותו, ואז חוזרות לטפל בו בצורה עוד יותר חזקה.

4. שינה עם איפור

נכון, כשחוזרים מאוחר בערב לא תמיד יש כוח להסיר את האיפור. אך עור רגיש שנחנק לילה שלם תחת שכבות איפור עשוי להראות לנו את זעמו בבוקר, וייקח לנו שבועות להיפטר מהתוצאות הלא נעימות.

אז גם אם אתן עייפות, אל תשכחו בערב להסיר את האיפור בעזרת תכשיר מתאים, ולאחר מכן לשטוף את הפנים במים.

5. מותגים יוקרתיים ותחלופה מגוונת

אמנם המפרסמים מספרים על תכונות מדהימות של קרם מיוחד שנעשה מעלים צעירים של שיחים שגדלים אי שם בהרים ונקטפים בלילה אחד בשנה. בפועל ממש אין צורך לרדוף אחרי התכשירים היקרים והמותגים היוקרתיים.

הדבר החשוב ביותר בטיפוח הוא התמדה. לכן מריחה עקבית ומסודרת של קרם פשוט שמתאים לסוג העור שלך תתרום בסופו של דבר הרבה יותר מאשר שימוש בקרם יקר ומפורסם, אבל רק כשיש לך מצב רוח אליו.

6. קמצנות לא משתלמת.

נשים המגיעות לעולם תכשירי הטיפוח בחנויות נוטות לאבד מעט את הראש ולקנות יותר מדי תכשירים. לאחר מכן הן שוכחות להשתמש בהן או שמשתמשות בהם רק מדי פעם.

בלי מותגים. לפעמים הפשטות היא הנוסחה המנצחת (צילום: shutterstock)

בסופו של דבר פג תוקפם של התכשירים האלה, אבל מי שבזבזה הרבה כסף בקנייה כעת מתחילה להתקמצן ולסרב לזרוק את התכשירים האלה, מה גם שעל פניו הם עדיין נראים בסדר.

אבל כשמשתמשים בתכשירים שפג תוקפם כבר לא מטפחים את העור, אלא מזיקים לו. לכן מומלץ לעשות רשימה של התכשירים שאתן באמת משתמשות בהן ולא לקנות תכשירים מיותרים רק בגלל שהיה מבצע.

בסופו של דבר אולי תשמשו בפחות תכשירים, אבל רק בתכשירים איכותיים שלא פג תוקפם.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית