צלוליט: איך המצאנו את הבעיה הזאת?

מה זה בעצם צלוליט? למה אנחנו נלחמות בו בצורה עיקשת כל כך?

דינה פלר | כיכר השבת |
הצטברות השומן התת-עורי והמראה המחוספס של העור מעל המצבורים המעצבנים האלה באזורים השונים בגוף מצערים נשים רבות. כשאזורי הצלוליט ממשיכים לבלוט גם אחרי דיאטות ותרגילי כושר, האכזבה גדולה עוד יותר. למה קשה לנו כל כך להיפטר מהתופעה הזאת ולהגיע לעור גוף חלק לא דופי?

ראשית, חשוב מאוד להדגיש כי במקרה הזה אנו מדברים על צלוליט הוא הצטברות תאי השומן מתחת לשכבת העור, ולא על צלוליטיס שהיא דלקת רקמות. צלוליטיס היא בעיה רפואית שדורשת טיפול הולם ומקצועי, ואילו צלוליט היא בעיה אסתטית בלבד, שלא מוכרת בעולם הרפואה. שהוא כידוע עולם גברי אכזר שלא מסכים להכיר בבעיות נשיות קשות...

הבעיה האסתטית הזאת מחמירה עם הגיל, ולמרות כל ההבטחות הפרסומיות, כמעט ולא ניתנת לפתרון ע"י טיפולים קוסמטיים. אף שכמעט מדי שנה מציעים לנו תכשיר או טיפול חדשני שפותר את בעית הצלוליט לנצח, לרוב מדובר בהשקעה לא מבוטלת של זמן ומשאבים, ותוצאות לא משמעותיות שנוטות להיעלם עם הזמן. ושוב, ככל שגיל המטופלת גבוה יותר, כך השקעה גדולה יותר והתוצאות זעומות יותר.

מדוע זה קורה? קודם כל, חשוב להבין מהו צלוליט. מדובר בהצטברות תאי שומן מתחת לשכבת העור. הצטברות תאי השומן פוגעת בזרימת הדם והלימפה, הרקמות נהיות עבות ומאבדות מגמישותן, האזורים הבעייתים בגוף מקבלים מראה נפוח ונקבובי. אף שתאור התהליך מזכיר במקצת תהליך התפתחות המחלה, מדובר בסך הכול בתהליך די טבעי וכמעט בלתי נמנע. שינוים הורמונאליים, סטיות מתפריט בריא ומאוזן, גורמים תורשתיים, שינויים בעור בעקבות ההריונות – כל אלה מהווים גורמי סיכון להתפתחות הצלוליט, ולפיכך 99% מהנשים בעולם נמצאות בקבוצת סיכון.

כאמור, הצלוליט לא נחשב לבעיה רפואית, לכן כל הפתרונות להיעלמותו באים אך ורק מעולם הקוסמטיקה. הפתרונות מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות: קרמים הפועלים על שכבת העור העליונה, ועיסוים שונים הפועלים על רקמות עמוקות יותר. המטרה העיקרית של קרמים מסוגים שונים היא להעלות את גמישות העור, לרכך אותו ובכך להסתיר טוב יותר את הצטברות השומן שתחתו. מטרת העיסוים היא לשפר את זרימת הדם והלימפה ברקמות ובכך להקטין ולהחליק את הגבשושים. אף ששתי השיטות מביאות לשיפור מראה העור, בסופו של דבר קל להבין גם את החסרון שבהן: הן אינן מעלימות את הצטברות תאי השומן מתחת לעור, ובעיקר לא מעלימות את הגורמים להצטברות מחודשת של תאי השומן.

הפתרון המתבקש הוא דיאטה קשוחה דלת שומן שתעלים את תאי השומן מתחת לעור ותעניק לנו את המראה החלק המיוחל. כמובן, מדובר ב"פתרון" הכי גרוע שאפשר לחשוב עליו. עור ללא תאי שומן מקבל מראה לא בריא, יבש ומקומט. דיאטה לא מאוזנת שלא מספקת לגוף את השומנים הנחוצים לפעילות יומיומית פוגעת קשות בבריאות ובסופו של דבר גם במראה הכללי שלנו.

יחד עם זאת, הפעילות הגופנית שאמורה להתלוות לכל דיאטה מאוזנת ובריאה, אכן מסוגלת לעזור במאבק נגד הצלוליט. התוצאות לא יהיו מיידיות, אך הקטנת אחוז השומן בגוף וחיזוק השרירים בהחלט משפרים את מראה עור הגוף. ומה שעוד יותר חשוב, עושים זאת לטווח ארוך. שכבת השומן מעל שרירים חזקים שזוכים לאימון קבוע היא לרוב יותר אחידה וחלקה, ולכן תופעת הצלוליט גם פחות בולטת.

ומה נותר לעשות כשהגבשושים העיקשים, הקרואים בפי הקוסמטיקאיות "קליפת תפוז", לא מוכנית לעזוב את גופנו? כנראה שרק להתנחם בעובדה שהתופעה הנוראית הזאת, בה אנו אמורות להילחם בכל מחיר, בעצם לא הייתה קיימת עד שנת 1973. בשנה הזאת היא תוארה בספרה של קוסמטיקאית אמריקאית ניקול רונסרד. בסוף שנות ה-80 מותג הצלוליט זכה לפופולאריות עצומה, פרסומים ומאמרים שונים. ומאז ועד היום אנו נלחמות בו בנחישות לשמחתן הרבה של חברות הקוסמטיקה...

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית