טריק פשוט שישפר לך את הראייה

תמונה אחת שווה אלף מילים, אין דומה ראייה לשמיעה - לא חסר ביטויים שמוכיחים עד כמה חוש הראייה חשוב. צפו: טריק פשוט המסוגל לשפר את הראייה (בריאות)

יערית אלבז | כיכר השבת |
מילים מוסיפות לנו ידע על תופעות מרתקות, אנשים ומקומות רחוקים, אך חוש הראייה גורם לנו להאמין שהם אכן קיימים. זו הסיבה שאנו משקיעים מאמצים רבים בשמירה על ראייה טובה, אם באופן טבעי או בעזרתם אמצעים חיצוניים, כמו משקפיים, עדשות מגע ואפילו ניתוח.

נניח שאיבדת את המשקפיים. מה עושים במקרה כזה? צפו בסרטון שמדגים טריק פשוט המסוגל לשפר את הראייה:

1. יוצרים עיגול קטן בעזרת האצבעות.
2. מביטים דרכו על המילה או האובייקט.
3. הכל נהיה ברור כאילו המשקפיים לא אבדו מעולם.

איך זה עובד?

כדי להבין מה גורם לטריק הזה לעבוד, צריך להבין קודם איך הראייה עובדת: אור המגיע ממקור חיצוני, פוגע בעצם והעצם מחזיר את האור לעין שלנו, שם הוא הופך לתמונה ומקבל צורה.

הצורה עלולה להיטשטש כאשר הרשתית אינה תקינה, כמו מצלמה ללא עדשה השומרת על הפוקוס - כלומר, לרכז את האור בנקודה אחת שיוצרת תמונה ברורה על הרשתית.

כאשר ה"עדשה" שלנו נפגמת, הרשתית יכולה לקלוט אור רק ממרחק מסוים, וכך חפצים במרחק גבוה יותר נראים לנו מטושטשים ולא ברורים, ואנו נזקקים למשקפיים.

בניגוד לעדשה, חור הצצה קטן (התרגיל שעשינו עם האצבעות), יכול למקד את האור שמגיע מכל מרחק, כיוון שהוא מאפשר לאור להגיע לעין רק ממקור אחד וכיוון אחד, וכך נמנע הטשטוש.

קושי במיקוד

פעולות הקריאה והכתיבה דורשות את מיקוד העיניים על הדף למשך זמן ממושך. להעתקה מן הלוח דרוש שינוי מהיר של המיקוד – מבט למרחק על הלוח, מבט בדף הקרוב וחוזר חלילה.

לעתים, העיניים מתקשות לבצע את השינוי המהיר ואחת מהן עלולה "לברוח" החוצה או פנימה. הפרעה כזו במיקוד הראייה עלולה לגרום כאבי ראש, כפל ראייה וטשטוש ראייה. לא פעם, בגלל הפרעת המיקוד הילד מעתיק מהלוח באטיות וכותב בשגיאות. אם סבלנותו פוקעת, הוא מפריע בכיתה ומתחמק מהכנת שיעורי בית, עד שמודבקת לו תווית של ילד בעל הפרעת קשב וריכוז. אפשר לפתור את הבעיה באמצעות הפנייה לאורטופטיסטית, שהיא פזיוטרפיסטית של העיניים. האורטופטיסטית נותנת תרגילי עיניים לשיפור המיקוד הראייה.

קוצר ראייה

קוצר ראייה הוא מצב שבו יש קושי בראייה מרחוק, שבגללו הילד אינו רואה מה כתוב על הלוח. לא כל הילדים מדווחים על כך ולא אחת ההורים מופתעים עד כמה הילד פשוט לא רואה.

רוחק ראייה

רוחק ראייה היא הבעיה ההפוכה. הילד רואה יחסית טוב מרחוק, אבל קשה לו מאוד למקד את הראייה בעצמים קרובים. רוחק ראייה בדרך כלל קיים מינקות וגם אותו אפשר לאתר בבדיקת ראייה.

עין עצלה

לעתים קיימת בעיה בראייה בעין אחת בלבד, אבל העין השנייה "מפצה" על כך, והבעיה אינה מורגשת. כך מתפתחת עין עצלה. במקרה כזה חיוני לאבחן את הבעיה בילדים בגיל 7-6, שכן בגיל מאוחר יותר יהיה קשה, לעתים בלתי אפשרי, לתקן את הראייה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית