המחלה המוזרה שתקפה משפחה שלמה

אסתר וארתור הרצפלד נאלצו לראות את ילדיהם נופלים לכיסא הגלגלים בזה אחר זה ומאבדים את יכולתם לתפקד. הרופאים לא יודעים מהי המחלה המסתורית, אך המשפחה לא מאבדת תקווה (בריאות)

טליה אדר | כיכר השבת |
בתחילה הייתה זו ציפורה (כיום בת 22) , בגיל 11 היא הרבתה ליפול ולהיפצע, אחר כך אחיה צבי בן ה-18 ולאחר מכן רבקה בת ה-23 ורחלי בת ה-15. המחלה משתלטת על גופם וגורמת לפעולות פשוטות להיות מסורבלות וקשות.

הסינדרום הנדיר שתקף את בני משפחת הרצפלד, השאיר במבוכה את מערכת הבריאות, הם נבדקו אצל רופאים ומומחים רבים בתחום ולא נמצאה תשובה לתופעה הנדירה.

ההורים מנסים להשאר אופטימיים וחיים בתקווה שימצאו את הגורם לסימפטומים המסתוריים, ויוכלו למצוא גם את התרופה. האם אסתר "למה זה קרה דווקא לנו? אני מעדיפה לא לשאול. זו בעיני שאלה טפשית ואי אפשר לענות עליה. אני גם לא מתאבלת, אלא מחפשת תרופה ונחמה כדי שנוכל לחזור לשגרה".

הסינדרום הנדיר שתקף את בני משפחת הרצפלד, השאיר במבוכה את מערכת הבריאות, הם נבדקו אצל רופאים ומומחים רבים בתחום ולא נמצאה תשובה לתופעה הנדירה.,ההורים מנסים להשאר אופטימיים וחיים בתקווה שימצאו את הגורם לסימפטומים המסתוריים, ויוכלו למצוא גם את התרופה. האם אסתר "למה זה קרה דווקא לנו? אני מעדיפה לא לשאול. זו בעיני שאלה טפשית ואי אפשר לענות עליה. אני גם לא מתאבלת, אלא מחפשת תרופה ונחמה כדי שנוכל לחזור לשגרה".,,‏צבי ורחלי הרצפלד (צילום: אתר מימון ההמונים GoFundMe)
‏צבי ורחלי הרצפלד (צילום: אתר מימון ההמונים GoFundMe)

ד״ר הליו פדרו, מאוניברסיטת הקנסאק לרפואה ערך בדיקה גנטית שעלותה כחמישה עשר אלף דולר, לבת רבקה, ולמרות זאת לא הצליח לעלות על שורש הבעיה. ולא רק הוא, האתגר הרפואי הוצב בפני למעלה מעשרה רופאים, והילדים עברו בדיקות מורכבות שונות ויקרות, אך עדיין לא הצליחו להצביע על הגורם לבעיה. הדבר היחיד שהצליחו בינתיים זה לשלול תסמונות שהיו בהתחלה בחשד כגורם למצב.

גם טיפולים וניתוחים כירורגיים שנעשו נכשלו, בהם השתלת לוחיות לברכיים של רחלי במטרה לסייע לה לעמוד, גרמו לה לכאבים ונאלצו להוציאם. בנוסף השתלת שריר לציפורה במקום שריר שחדל מלתפקד, הקשו את מצבה יותר וגרמו לה לחולשה. בני המשפחה, ובמיוחד רבקה, מקדישים זמן רב לנסות לחקור בעצמם את התופעה "אני חייבת למצוא לזה 'שם' אי אפשר לחיות עם סימן שאלה" היא אומרת ומוסיפה "אולי נפלנו, אבל טרם הוכרענו". גם צבי שמצבו הוא החמור ביותר מכולם, שומר על אופטימיות ומתנייד בכלי ממונע דמוי טוסטוס, שאף זה לחתימתו של מייקל ג'ורדן.

במהלך כל השנים האחרונות שמרה משפחת הרצפלד על המקרה ללא כל חשיפה, והתמודדה בעצמה עם כל האתגרים וההוצאות הרבות. הסיפור פורסם במסגרת תחרות על רכב מותאם לנכים. המשפחה לא זכתה בתחרות הרשמית, אולם תורם שהתרגש מהחשיפה למקרה הנדיר תרם להם סכום המאפשר רכישת רכב דומה. תורמים נוספים סייעו להם בתשלומים להוצאות רפואיות שהצטברו לאורך השנים בלמעלה ממאה אלף דולרים.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית