הכירו את ההבדלים

בוטוקס או חומצה היאלורונית - כל מה שרציתם לדעת

בוטוקס, סקולפטרה או חומצה היאלורונית? • מה עושים? מאיפה מתחילים? מה ההבדלים ביניהם? • המומחים של אפילוג'יק עושים לנו סדר ועונים על כל השאלות (בריאות)

חומצה היאלורונית (צילום: שאטרסטוק)

הטיפולים האסתטיים נמצאים כאן כבר כשני עשורים והם הפכו לשגרת טיפוח כמעט בסיסית אצל חלק גדול מאיתנו.

ישנם סוגים שונים של טיפולים אסתטיים הכוללים ביניהם גם טיפולי הזרקה בחומרים כדוגמת הבוטוקס והחומצה ההיאלורונית.

אפילוגי'ק, המרכז הוותיק והמוביל בירושלים לדרמטולוגיה וטיפולים אסתטיים מתקדמים ריכז עבורכן נושאים ושאלות נפוצות בנושא.

נתונים מלמדים ששוק הטיפולים האסתטיים המתקדמים ובכללם תחום ההזרקות צומח בכעשרים אחוז בכל שנה בארץ ובעולם.

עוד ידוע כי טיפולים אלו אינם נחלתם של המבוססים כלכלית או של אלו שהגיעו לגיל בוגר יותר, התפתחות המדע ומגוון הטיפולים והמוצרים הקיים הביאו להרחבת האינדיקציות הטיפוליות ובכך גרמו לכך שטיפולים אלו הם נחלת הכלל.

החשיפה שלנו לרשתות החברתיות, איכות החיים המשתפרת ועוד מביאים אותנו לרצות להיראות טוב ולהרגיש טוב.

מחקרים מצביעים על קשר ישיר בין נראות טובה ובריאות טובה.

אז איך עושים את זה נכון?

בוטוקס, חומצה היאלורונית, מה ההבדל בניהם?

בוטוקס וחומצה היאלורונית הינם הטיפולים הנפוצים ביותר כיום בתחום הרפואה האסתטית, הם טיפולים יעילים ובטיחותיים שמביאים לתוצאות טובות ביותר.

הזרקה של בוטוקס וחומצה היאלורונית באה לשפר את מראה העור שנסוג עם הגיל, שנפגם כתוצאה מחשיפה לשמש, מתזונה לקויה ועוד. בנוסף הזרקות אלו משמשות לעיתים תכופות לעיצוב ושיפור מראה הפנים גם בגיל צעיר ודוחות ניתוח פלסטי שיכול היה להיות על הפרק.

ככל שאנחנו מתבגרים חל תהליך הזדקנות טבעי של העור אשר מתרחש בקצב שונה בין אדם לאדם אבל בכולנו תתרחש ירידה עקבית בכמות הקולגן בעור, ירידה של אחוז אחד בכל שנה, בקשרים הבין תאיים בעור וכן במאגרי השומן בעור.

כל אלו מביאים לאיבוד נפחים, נפילת העור, קמטים וקמטוטים וכן איבוד המראה החיוני והזוהר שקיים בעורנו בגיל צעיר.

בוטוקס

בוטוקס הפך להיות שם שגור הבא לתאר חומר פעיל בשם בוטולינום טוקסין.

עם הזמן הבוטוקס הפך להיות גם שם נרדף לכלל ההזרקות המבוצעות בתחום זה.

בואו נעשה קצת סדר בנושא.

הבוטוקס הינו חומר המיועד להחלקת קמטים ולא למילוי נפחים. הוא יהיה בשימוש ברוב המקרים בקמטי הבעה, כלומר בקמטים הנוצרים מפעולה שרירית מאומצת כדוגמת הקמטים שבצידי העיניים, בין הגבות ובמצח.

לאחרונה התפתחו שיטות הזרקה של בוטוקס גם לאזורי הצוואר וקו הלסת.

בוטוקס בקמטי צידי העיניים (באדיבות המצלם)
בוטוקס בהזרקה בקמטי המצח (באדיבות המצלם)

השפעת הבוטוקס תחזיק מעמד כ 3 עד 4 חודשים והתוצאה ניכרת לעין בין שבוע לשבועיים לאחר ההזרקה.

על מנת לשמר את השפעת ההזרקה יש לחזור על פעולה זו אחת לכארבעה חודשים.

משך ההזרקה כ 15 דקות וניתן לחזור לשגרה מלאה מייד לאחר מכן.

חומצה היאלורונית

חומצה היאלורונית הינה חומר טבעי הקיים בגופנו ולכן ההזרקה שלו נחשבת לבטוחה מאוד וללא תופעות לוואי יוצאות דופן, זאת כמובן כשמקפידים לבצע את ההזרקה במקום איכותי המטפל בחומרים איכותיים ומאושרים.

עם השנים פותחו מוצרים רבים בקטגוריה זו והשוני העיקרי ביניהם הוא חוזק הקשרים בין המולקולות וכן אזור ההזרקה אליו המוצר מיועד.

כיום נהוג ונכון להזריק לכל אזור את המוצר המתאים לו מקטגוריית החומצה ההיאלורונית.

חומצה היאלורונית מיועדת להזרקה בכל אזור הפנים והצוואר והיא מוצר מעולה ויעיל למילוי קמטים, השבת נפחים, עיצוב ומתיחת פנים ללא ניתוח.

האזורים הנפוצים ביותר יהיו: צידי האף והפה, הרקות, קו הלסת והצוואר, עצמות הלחיים, שפתיים ולעיתים קרובות גם יישור ותיקון קל של האף.

כמה זמן נשארת החומצה ההיאלורונית בפנים?

אחד היתרונות הקיימים בהזרקת החומצה ההיאלורונית הוא שהחומר אינו קבוע והוא מתפרק.

מדוע זה יתרון?

גם מי שדואגת לשגרת טיפוח ואף מבצעת טיפולים אסתטיים מתקדמים תמשיך לאבד קולגן ופניה ימשיכו להשתנות. חומר שלא יהיה זמני אלא קבוע, יגרום בסופו של דבר למראה לא טבעי. לכן, כבר בתחילת שנות האלפיים רוב המדינות אסרו על שימוש והזרקת חומר מילוי קבוע כדוגמת הסיליקון וכיום כלל חומרי ההזרקה בקטגוריית החומצה ההיאלורונית הם חומרים זמניים.

אז לכמה זמן זה מחזיק ונשאר ברקמה שהוזרקה?

התשובה לשאלה זו תלויה בכמה גורמים:

1. האזור שהוזרק - ככל שהאזור שהוזרק הוא סטטי ופחות פעיל כך החומר ישרוד שם זמן רב יותר, כדוגמת הרקות. באזור פעיל יותר כדוגמת הקמט בצידי הפה, החומר ישרוד פחות זמן ונצטרך למלא אותו בתדירות גבוהה יותר.

2. סוג החומר שהוזרק - ככל שמדובר בחומצה היאלורונית מצולבת יותר, קרי עם יותר קשרים בין תאים, כך החומר יחזיק זמן רב יותר. יש לזכור כי חומרים כאלו יותאמו בדרך כלל לאזורים ספציפיים, כך שלא נכון להזריק אותם לכלל האינדיקציות.

3. אינדיווידואלי לכל מקרה - גם במקרה זה אנחנו שונים האחד מהשני. יהיו מטופלים שהחומצה תישאר ותחזיק אצלם זמן רב יותר לעומת אחרים, למרות שהזריקו את אותו המוצר ובאותו האזור.

מילוי שקעי עיניים בחומצה היאלורונית (באדיבות המצלם)
חידוד ועיצוב קו לסת עם חומצה היאלורונית (באדיבות המצלם)
מילוי שקעי עיניים בחומצה היאלורונית (באדיבות המצלם)
מילוי הקמט בצידי הפה עם חומצה היאלורונית (באדיבות המצלם)

ביו-סימולטורים, מה זה?

לאחרונה אנחנו שומעים יותר ויותר על הביו-סימולטורים ובמיוחד על חומר הנקרא סקולפטרה. מה זה? האם זה שייך לקבוצת החומצות ההיאלורוניות? לבוטוקס?

ובכן, לא, הביו-סימולטורים הינה קבוצת חומרים הפועלת בעידוד יצירת קולגן.

זוכרים את הקולגן מתחילת המאמר? ככל שאנחנו מתבגרים פוחתת משמעותית יצירת הקולגן בעורנו ולכן כמות הקולגן יורדת. עד גיל 40 נאבד כ 30 אחוז מכמות הקולגן בעור וירידה זו תמשיך ותתעצם באחוז נוסף בכל שנה.

הביו-סימולטורים ובפרט הסקולפטרה פועלים בעידוד יצירת קולגן.

בהזרקה מפוזרת לפנים ולאזורי גוף נוספים החומר יעודד משמעותית ובאופן מדהים יצירת קולגן ובכך ישיב לעור את המראה החיוני, יחליק קמטוטים ואף ישיב נפחים.

ההמלצה היא להזריק שלוש פעמים ברצף, בהפרש של חודש עד חודש וחצי בין הזרקה להזרקה. לאחר מכן בכל שנה הזרקה אחת נוספת, בכך נביא לשיפור משמעותי של מרקם העור ונמשיך לשמר את התוצאה.

ברוב המקרים יתבצע שילוב בין הזרקה של חומצה היאלורונית והזרקה של סקולפטרה.

הסקולפטרה יתאים לנשים וגברים מגילאי ה 40 ומעלה. אזורי ההזרקה הנפוצים לסקולפטרה יהיו כל אזור הפנים, הצוואר ואף אזורי גוף אחרים.

זמן ההזרקה הוא כרבע שעה וניתן לחזור לפעילות שגרתית מיד לאחריה.

המראה לפני ואחרי הטיפול בסקלופטרה (באדיבות המצלם)

על מה חשוב לשים לב?

  1. חשוב לדעת שככל שנדחה את הטיפולים הללו כך נזדקק לטיפול מאסיבי יותר בתחילת הדרך. לכן מומלץ מאוד להתחיל בשלב מוקדם יותר וברוב המקרים הוא יהיה בגילאי 35-40 ובכך לבנות שגרת טיפול רגועה.

  2. קריטי לבחור מרפאה עם וותק משמעותי בתחום, רופאים בהתמחות נכונה ורלוונטית ולבדוק היטב עם איזה חומרים המרפאה משתמשת. אחרי הכל מדובר בפנים שלך.

  3. הימנעי מהזרקות טרנדיות. הקפידי על הזרקה שתשמור על מראה הפנים הטבעי והיפה בו התברכת, המטרה היא לא לשנות אותך, המטרה היא לשמר את יופייך.

  4. תיאום ציפיות. בצעי תיאום ציפיות עם הרופא המטפל על מנת לקבל את התוצאה הרצויה עבורך.

  5. האם יותר זה פחות? לעיתים הזרקה בכמות לא מספיקה תהיה מתסכלת מאחר ושילמת בעבורה והתוצאה לא תהיה מספקת. יחד עם זאת, חשוב לא להיסחף להזרקה מאסיבית אם אין צורך, את עלולה לקבל במצב כזה מראה גנרי וחסר זהות. לכן הקפידי לבצע הזרקות בכל פעם בכמות נכונה, רופא איכותי ידע להמליץ לך על הכמות הנכונה לך בכל מפגש טיפולי שכזה.

אפילוג'יק הינו מרכז רפואי מוביל המתמחה ברפואת עור, טיפולים אסתטיים והסרת שיער בלייזר. המרכז קיים קרוב ל-30 שנה ועובדים בו מיטב הרופאים בארץ וצוות מנוסה ומומחה בתחום. אפילוג'יק מזמינה אותך להגיע וליהנות ממיטב הטכנולוגיה המובילה בעולם כדי לשפר את מראה עור הפנים שלך במקצועיות וביעילות מובטחות.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית