חדר מיון: הטריקים הקטנים שיעשו סדר בחדרים

הטרקטור האדום והמשאית הירוקה. האם מקומם עם המכונית הכחולה או הקוביות האדומות? או שבכלל עדיף לדחוף אותם דווקא עם הלגו הירוק? בעצם, כשחושבים על זה שוב, אלה המכוניות הישנות והלא אהובות, לכן יותר הגיוני... מה יותר הגיוני? דינה פלר עושה לכם סדר בחדרי המיון

דינה פלר | כיכר השבת |
מיון החפצים הוא תהליך הרבה יותר קשה ממה שנראה לנו במבט ראשון. ואין ספק כי הילדים הם הקורבנות הראשונים לחופש הבחירה המלווה את התהליך המסובך הזה.

קחו לדוגמה את הטרקטור האדום והמשאית הירוקה. האם מקומם עם המכונית הכחולה או הקוביות האדומות? או שעדיף לדחוף אותם דווקא עם הלגו הירוק? בעצם, כשחושבים על זה שוב, אלה המכוניות הישנות והלא אהובות, לכן הרבה יותר הגיוני לזרוק אותם מעל הפלסטלינה שגם היא מאסה מאוד לאחרונה.

כדי למנוע את הקונפליקט המתבקש בין הראייה שלנו של החדר הנקי והניסיון של הילד להשליט את הסדר שלו בצעצועים, את כל הדברים האלה כדאי לסכם מראש. ולא סתם לסכם, אלא לעשות את ההסכם הזה בולט ומובן לכולם. הפתרון הטוב ביותר הוא קופסאות אחסון שקופות שעליהן מודבקת מראש המדבקה ועליה שם ותמונה של הפריטים שיכנסו אליה: מכוניות, בגדי בובות, פאזלים, קוביות וכו'.

הכלי השימושי החשוב ביותר בניקיון חדר הילדים הוא פח זבל. ופח זבל לא חייב להיות גדול, אך עליו לגור דרך קבע בחדר הילדים. כי מחד, כלל לא קשה להביא את שאריות עבודות היצירה לפח במטבח, אבל מאידך, הרבה יותר קל לעשות את זה "אחר כך".

כתוצאה מכך, עוד לפני שמתחיל האירוע הגרנדיוזי של סידור חדר ילדים, אנו נאלצים לבזבז זמן רב על קילוף הבצק מהבובות, הוצאת עטיפות הסוכריות מגלגלי המכוניות וכו'. אז מה הפלא שלקראת תחילת הניקיון עצמו ההתלהבות הראשונית נמוגה וניקיון חדר הילדים גם הוא נדחה ל"אחר כך" המסתורי?

קחו לדוגמה את הטרקטור האדום והמשאית הירוקה. האם מקומם עם המכונית הכחולה או הקוביות האדומות? או שעדיף לדחוף אותם דווקא עם הלגו הירוק? בעצם, כשחושבים על זה שוב, אלה המכוניות הישנות והלא אהובות, לכן הרבה יותר הגיוני לזרוק אותם מעל הפלסטלינה שגם היא מאסה מאוד לאחרונה.,כדי למנוע את הקונפליקט המתבקש בין הראייה שלנו של החדר הנקי והניסיון של הילד להשליט את הסדר שלו בצעצועים, את כל הדברים האלה כדאי לסכם מראש. ולא סתם לסכם, אלא לעשות את ההסכם הזה בולט ומובן לכולם. הפתרון הטוב ביותר הוא קופסאות אחסון שקופות שעליהן מודבקת מראש המדבקה ועליה שם ותמונה של הפריטים שיכנסו אליה: מכוניות, בגדי בובות, פאזלים, קוביות וכו'.,הכלי השימושי החשוב ביותר בניקיון חדר הילדים הוא פח זבל. ופח זבל לא חייב להיות גדול, אך עליו לגור דרך קבע בחדר הילדים. כי מחד, כלל לא קשה להביא את שאריות עבודות היצירה לפח במטבח, אבל מאידך, הרבה יותר קל לעשות את זה "אחר כך".,כתוצאה מכך, עוד לפני שמתחיל האירוע הגרנדיוזי של סידור חדר ילדים, אנו נאלצים לבזבז זמן רב על קילוף הבצק מהבובות, הוצאת עטיפות הסוכריות מגלגלי המכוניות וכו'. אז מה הפלא שלקראת תחילת הניקיון עצמו ההתלהבות הראשונית נמוגה וניקיון חדר הילדים גם הוא נדחה ל"אחר כך" המסתורי?,,בהמשך לנושא עבודות היצירה, זה הזמן להודות שלמרות השפעתן החיוביות ביותר על התפתחות השכלית של צאצאנו, הן אולי גורם מספר אחד למריבות בכל הקשור לסדר וניקיון. אכן, ערימות הציורים שאין כבר לאן לדחוף אותן, הטושים שנשכחו על הצעיף הממותג של אמא, לגו בצלחת האוכל של חיית המחמד שלכם...,תסכימו אתי, ביטויי היצירתיות של הזאטוטים לא תמיד תורמים ליופי של ביתנו. אין מה לעשות, כדי שהיצירה בגיל הרך לא תהפוך מעונג לעונש עלינו להגביל אותה. כמובן לא בזמן, אלא במרחב. הכי טוב הוא להקדיש לה שולחן נפרד כדי שרגע לפני כניסת האורחים לא נצטרך לנסות למחוק את שאריות הצבע מהשולחן בפינת אוכל או מהרצפה בסלון.,ליד השולחן המיועד לעבודות יצירה יש צורך לדאוג לאחסון של כל חומרי היצירה. ארגז אחסון אחד גדול לא יתאים כמובן כי הילדים לא נוטים להתעסק רק במשהו אחד, ועוד לא נולד האדם שהצליח לאחסן בצורה מסודרת בד וטושים, חרוזים ודבק. מעמד עם מספר רב של קופסאות קטנות או אפילו מתלה עם מספר רב של כיסים יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר.,,בנוגע ליצירות המוכנות שמספרן עולה מהר מאוד על מספר מקומות האחסון, אזי העוזרים הטובים ביותר שלכם הם מצלמה וסורק. כשעל המדף או הקיר שמוקדשים לתערוכת נגמר המקום, את היצירות הישנות ביותר ניתן לצלם או לסרוק (כשמדובר בציור)
זה לא מוכרח להיות סיוט... (אילוסטרציה: shutterstock.com)

בהמשך לנושא עבודות היצירה, זה הזמן להודות שלמרות השפעתן החיוביות ביותר על התפתחות השכלית של צאצאנו, הן אולי גורם מספר אחד למריבות בכל הקשור לסדר וניקיון. אכן, ערימות הציורים שאין כבר לאן לדחוף אותן, הטושים שנשכחו על הצעיף הממותג של אמא, לגו בצלחת האוכל של חיית המחמד שלכם...

תסכימו אתי, ביטויי היצירתיות של הזאטוטים לא תמיד תורמים ליופי של ביתנו. אין מה לעשות, כדי שהיצירה בגיל הרך לא תהפוך מעונג לעונש עלינו להגביל אותה. כמובן לא בזמן, אלא במרחב. הכי טוב הוא להקדיש לה שולחן נפרד כדי שרגע לפני כניסת האורחים לא נצטרך לנסות למחוק את שאריות הצבע מהשולחן בפינת אוכל או מהרצפה בסלון.

ליד השולחן המיועד לעבודות יצירה יש צורך לדאוג לאחסון של כל חומרי היצירה. ארגז אחסון אחד גדול לא יתאים כמובן כי הילדים לא נוטים להתעסק רק במשהו אחד, ועוד לא נולד האדם שהצליח לאחסן בצורה מסודרת בד וטושים, חרוזים ודבק. מעמד עם מספר רב של קופסאות קטנות או אפילו מתלה עם מספר רב של כיסים יעשו את העבודה על הצד הטוב ביותר.

בינינו, הקשקושים של הילדים שלך, קצת פחות אומנותיים מזה (shutterstock.com)

בנוגע ליצירות המוכנות שמספרן עולה מהר מאוד על מספר מקומות האחסון, אזי העוזרים הטובים ביותר שלכם הם מצלמה וסורק. כשעל המדף או הקיר שמוקדשים לתערוכת נגמר המקום, את היצירות הישנות ביותר ניתן לצלם או לסרוק (כשמדובר בציור).

זה יבטיח את מקומן של עבודות היצירה בהיסטוריה, האומן הצעיר לא ייפגע, ובדירה יישאר מקום לפריטים נוספים, חוץ מההוכחות המצוירות של השקעת הגננת בהתפתחות הדור הבא.

סיכום מהיר:
- קופסאות עם מדבקות שישימו קץ להתלבטויות איפה מקומו של כל פרט ופרט.
- פח זבל בכל חדר.
- ארגז דקורטיבי לכביסה.
- מצלמה וסורק לעבודות יצירה ישנות.
- מעמד או מתלה עם מספר רב של קופסאות/כיסים לאחסון חומרי היצירה.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית