תופעת הדוגמניות החרדיות - פסול או לגיטימי?

פייגי יורוביץ גדלה באופקים, נישאה והעתיקה את מגוריה לירושלים 'עיר הסטייל' לטענתה המעבר גרם לה להביא לידי ביטוי את אהבתה לעיצוב ואופנה * האם תופעת הדוגמנות במגזר החרדי מתפשטת? (חרדים)

טליה אדר | כיכר השבת |
בזמן שהלבוש הצנוע הופך לטרנד אופנה עולמי, הולכת ומתרחבת תופעה שנויה במחלוקת - נשים המזוהות כחרדיות בוחרות לדגמן אופנה עדכנית.

אחת מהן, שזוכה לכותרות בימים אלה, היא פייגי יורוביץ' (22), בת למשפחה חרדית מאופקים. בראיון למשה הלר מ"ידיעות ירושלים" היא מספרת כי בתחילה תכננה להיות אדריכלית, אולם כשעברה לירושלים היא החלה להתעניין באופנה וסטיילינג, נטשה את לימודי האדריכלות והחלה להתמקצע כדוגמנית, בתקווה שחלומה הגדול יתגשם.

,(צילום: חיה בלנדר, סטיילינג: אופנת חן) ,"הסביבה תמיד דחפה אותי ללמוד עיצוב פנים ואדריכלות. אמרו שלזה בדיוק אני מתאימה. מה שהם לא ידעו עלי זה שאני מאוד מתחברת לאופנה ולסטיילינג", סיפרה יורוביץ' בראיון לידיעות ירושלים.,"באופקים לא יכולתי כמובן לבטא את הרצון הזה. סגנון האופנה והסטייל שאהבתי לא בדיוק התאימו למקום. ואז עברתי לירושלים, שהיתה המקום הראשון שבו יכולתי בעצם להתחיל להתפתח בתחום".,,‏(צילום: דויד ישראל למותג sarina, איפור: לאה לוין),כשנישאה לפני כשנה החלה למסד את עבודתה כדוגמנית. יחד עם בעלה, שמוליק אברהם, איש תקשורת חרדי היא החלה לרקום קשרים בתעשייה ולפרסם תמונות מעבודות הדוגמנות שלה.,יורביץ' עדיין לא דוגמנית במשרה מלאה; במהלך במהלך היום היא עובדת כמנהלת צהרון בבית הספר 'הניסויי' בעיר, ואת שעות אחר הצהריים והערב היא מקדישה לצילומים ולהפקות אופנה שונות.,יורביץ' מספרת כי היא מוותרת על עבודות רבות שמוצעות לה משום שהן נוגדות את עקרונותיה. לדבריה, היא פונה לקהל יעד מוגדר ומצומצם של נשים חרדיות ודתיות. על קמפיינים שכללו צילומים עם גברים היא וויתרה. גם אם יש גברים על סט הצילומים היא שוללת השתתפות בהפקה. "לפני שבועיים רצו שאדגמן קטלוג רכבים. הסכימו שאלבש בגדים צנועים, אבל בגלל חוסר צניעות מצד משתתפות אחרות ויתרתי".,, (צילום: דויד ישראל למותג sarina)
(צילום: חיה בלנדר, סטיילינג: אופנת חן)

"הסביבה תמיד דחפה אותי ללמוד עיצוב פנים ואדריכלות. אמרו שלזה בדיוק אני מתאימה. מה שהם לא ידעו עלי זה שאני מאוד מתחברת לאופנה ולסטיילינג", סיפרה יורוביץ' בראיון לידיעות ירושלים.

"באופקים לא יכולתי כמובן לבטא את הרצון הזה. סגנון האופנה והסטייל שאהבתי לא בדיוק התאימו למקום. ואז עברתי לירושלים, שהיתה המקום הראשון שבו יכולתי בעצם להתחיל להתפתח בתחום".

‏(צילום: דויד ישראל למותג sarina, איפור: לאה לוין)

כשנישאה לפני כשנה החלה למסד את עבודתה כדוגמנית. יחד עם בעלה, שמוליק אברהם, איש תקשורת חרדי היא החלה לרקום קשרים בתעשייה ולפרסם תמונות מעבודות הדוגמנות שלה.

יורביץ' עדיין לא דוגמנית במשרה מלאה; במהלך במהלך היום היא עובדת כמנהלת צהרון בבית הספר 'הניסויי' בעיר, ואת שעות אחר הצהריים והערב היא מקדישה לצילומים ולהפקות אופנה שונות.

יורביץ' מספרת כי היא מוותרת על עבודות רבות שמוצעות לה משום שהן נוגדות את עקרונותיה. לדבריה, היא פונה לקהל יעד מוגדר ומצומצם של נשים חרדיות ודתיות. על קמפיינים שכללו צילומים עם גברים היא וויתרה. גם אם יש גברים על סט הצילומים היא שוללת השתתפות בהפקה. "לפני שבועיים רצו שאדגמן קטלוג רכבים. הסכימו שאלבש בגדים צנועים, אבל בגלל חוסר צניעות מצד משתתפות אחרות ויתרתי".

(צילום: דויד ישראל למותג sarina)

תופעת הדוגמנות בעולם החרדי מגיחה מפעם לפעם, האם ההגדרה 'חרדית' גורפת ומתאימה לכל מי שמגדירה עצמה, או שבאה מממגזר סגור ופתאום מגלה עולם? האם זוהי תופעה שמתפשטת או עוד עוד יציאה חדשה בגילוי העולם הגדול? פסול או לגיטימי, אתם תחליטו.

‏ ‏ ]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית