ה פ ג נ ה: האימהות שלא רוצות שהחופש ייגמר

לא רק לילדים קשה לחזור ללימודים. גם האימהות מתקשות להיכנס בחזרה למסגרת. איך עושים את זה?

רינה כספי | כיכר השבת |
איך מזהים את היום הראשון לחזרה מהחופשה? בשעות הבוקר מסתובבות בעיר הסעות ילדים חצי ריקות. חצי שעה מאוחר יותר, החניות מלאות בנשים היסטריות שמנסות לצאת ברוורס בהול עם הילדים המאחרים - אלו שהיו אמורים לתפוס את הכיסאות הריקים בהסעות הנזכרות לעיל - לבתי הספר. שיהיה רק איחור קטן.

וכל כך למה? כי גם לאימהות קשה לקום מוקדם ביום שאחרי ולהכנס באופן חלק לשגרה. גם להן אין מספיק מוטיבציה להעיר את הילדים בזמן. ומתוך תחושת הזדהות, עוד רבע שעה מתחת לפוך (עוד קריר בבקרים), לא נראית כל כך נורא.

דיכאון 'אחרי החגים'

דיכאון קל אחרי החגים והחופשה זה דבר ידוע וטבעי. מחד, נחנו וצברנו כוחות. מאידך, יצאנו לגמרי משגרת חיים, הרגלנו את עצמנו לשינה ארוכה וארוחות דשנות. ישנו מחקר שטוען אפילו שקצב פעילות המוח יורד במהלך החופשות ב-25%. אז מה הפלא שקשה לנו כל כך לחזור לשגרה?

הטעות הנפוצה ביותר שרבים עושים היא הניסיון להיכנס מייד לקצב העבודה, לבצע מייד את כל המשימות שהצטברו, להוריד את כל הקילוגרמים המיותרים ובאופן כללי להגשים את כל התכניות המדהימות שצצו לנו במוח במהלך החופשה. והתוצאה? לרוב דיכאון, תשישות והתייאשות מהירה.

ובכן, אף שהשכל מרגיש די נמרץ אחרי החופשה, חייבים לקחת בחשבון שהגוף זקוק לתקופת מעבר. כניסה מהירה מדי למסלול תגרום גם לנטישה מהירה.

וכל כך למה? כי גם לאימהות קשה לקום מוקדם ביום שאחרי ולהכנס באופן חלק לשגרה. גם להן אין מספיק מוטיבציה להעיר את הילדים בזמן. ומתוך תחושת הזדהות, עוד רבע שעה מתחת לפוך (עוד קריר בבקרים)
חוזרים לשגרה בהדרגה. שלא תתקיף אותך סחרחורת (אילוסטרציה: shutterstock)

לכן בימים הראשונים הנמיכו את הקצב, גם אם בתחילת היום נראה לכן שאין צורך וגם אין אפשרות. אתן בכל מקרה תצטרכו לעשות זאת, אז כדאי שזה בהסכמה עם גופכן ולא בכפייה.

אל תנסו לעשות את כל הכביסה שהצטברה, אל תענו על כל המיילים שמחכים לכם. בימים הראשונים תעשו רק את הדברים החשובים באמת ותקדישו יותר זמן מהרגיל להפסקות.

אובדן כושר הריכוז

כושר הריכוז גם הוא לא במיטבו בימים הראשונים, לכן עד שלא תרגישו את עצמכן בכושר מלא, הקדישו את הזמן למשימות לא קריטיות. הכנת דו"ח חשוב במיוחד ביום הראשון שאחרי החג עלולה להסתיים בטעויות חמורות.

במידת האפשר מומלץ להקדיש את השעות והימים הראשונים למיילים, טלפונים, ניירת שהצטברה עוד מלפני החג, ולא לפרויקטים חיוניים.

הפיתרון: לעשות כלום!

לפעמים המעבר מהחופשה והבילוי עם המשפחה לעבודה ופעילות מונוטונית הוא קשה מנשוא. העובדה שעוד לפני החג נראתה כסבירה ואף נחמדה פתאום נראית כבלתי נסבלת. היות והתופעה הזאת ידועה והיא נובעת בעיקר מהניגוד החזק בין הימים הנינוחים בחיק המשפחה לשגרת המשרד האכזרית, הפתרון הטוב ביותר הוא פשוט לא לעשות כלום.

והעיקר לא לקבל החלטות גורליות. כעבור מספר ימים, כשתחזרו לשגרה, המחשבות הקשות של היומיים הראשונים ייראו לכן מוגזמות. אז גם אם נראה לכן שקיבלתן את ההחלטה הנכונה והשינוי הוא בלתי נמנע, תנו לעצמכן עוד כמה ימים ותחזרו לחשוב על העניין הזה בעוד שבוע.

ובינתיים היזכרו בדבר כלשהו שאתן אוהבות בעבודה שלכן. גם אם זה יהיה נוף מהחלון או שיחות בהפסקת צהריים, פשוט תתרפקו על הזיכרון הזה ונסו להשתחרר מהתחושה הקודרת של החזרה לעבודה.

עוד רגע אחד בעננים, לפני שתחזרי לקרקע המציאות (צילום: shutterstock)

עלייה לצורך ירידה

מלבד העומס בעבודה ובמשק הבית, דבר נוסף שמעכיר את הימים הראשונים אחרי החגים זה המספר שמביט עלינו ממשקל רצפה. לפעמים המספר הזה רק מצער, לפעמים הוא מבהיל, אבל מעטות הן בנות מזל שלא מכריזות על דיאטה אחרי פסח. גם במקרה הזה אסור להתחיל בדיאטה בצורה נמרצת מדי.

צמצמו בהדרגה את מספר הקלוריות, אל תטילו על עצמכן גזרות קשות מדי. ותשתו יותר מים מהרגיל, אפילו יותר משני ליטר. נוזלים מסייעים לחילוף החומרים בגוף, לכן תרבו בשתיית מים ותה ירוק. שינוי איטי וכניסה הדרגתית למשטר הדיאטה יעזרו להתמיד בה ולראות תוצאות אמיתיות.

גם הניסיון להתחיל לעשות ספורט בצורה אינטנסיבית לרוב יסתבר כעוד ניסיון כושל, אם לא תעשו זאת בהדרגה. אף שהמוטיבציה לרזות בימים הראשונים אחרי החגים היא הגבוהה ביותר, אל תגזימו.

רוצה להפחית את הקלוריות שצברת? לאט לאט (אילוסטרציה: shutterstock)

התחילו ב-2-3 אימונים קצרים בשבוע ואל תנסו להתיש את עצמכן. גם אימון בוקר קצר, במידה והוא יהפוך להרגל קבוע, יכול להיות יעיל ביותר.

טפטופים של חופש בתוך השגרה

ופרט קטן שרובנו שוכחים מרוב עומס של הימים הראשונים של השגרה: אל תוותרו על הדברים הטובים שהיו לכן בחופשה. אם במהלך החגים הצלחת להיפגש עם חברה שלא ראית מזמן, התקשרי אליה כבר היום ותקבעי פגישה נוספת.

אם התחלת לקרוא ספר מעניין, הקדישי לפחות 10 דקות בסוף היום לפרק נוסף בו. החזרה לשגרה זו לא סיבה לחכות לחופשה הבאה כדי להרגיש כמה נעימים הם החיים, זו רק סיבה למצוא דרך לשלב את הדברים הקטנים האלה בחיי היום-יום שלנו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית