זמן איכות במשפחה: תחביב כעבודת צוות

כמה פעמים יצא לנו לראות "זמן איכות" כשההורים והילדים מבלים לגמרי לחוד?

דינה פלר | כיכר השבת |
לרוב זמן איכות נתפס כפרק זמן שמוקדש לבילוי משותף. אך לעיתים נראה קשה כל כך למצוא פעולה שתהיה מעניינת לכל בני המשפחה עד שרבים מאתנו משוכנעים שזמן איכות כרוך בוויתור והקרבה, לרוב מצד ההורים, כדי לרצות את הילדים. יחד עם זאת, מגוון התחביבים שיכולים להסב עונג רב לכל המשפחה הוא עצום, מה שנותר רק לחפש את האחד שיאפשר לכל בני הבית לגלות את הכישורים הסמויים שלהם.

להלן סקר התחביבים הפופולאריים ביותר לבילוי המשפחתי:

בישול.

לא מדובר כמובן בהכנת ארוחת ערב מהירה אחרי יום מתיש. אך ארוחה משפחתית בה כל אחד מבני הבית יהיה אחראי על מנה מסוימת או תפקיד מסוים במטבח יכולה להיות פעולה מאוד מגבשת. היתרון הגדול בבישול הארוחה המשותפת הוא שכל אחד ובכל גיל יצליח למצוא תחום בו הוא יוכל לתרום, הרי גם הקטנים ביותר יכולים להשקיע בקישוט המנות למשל, או עריכת השולחן וקיפול מפיות. ככל שהילדים גדולים ומיומנים יותר, כך יכולתם לתרום לארוחה גדולה יותר וההנאה מתגברת.

אומנות.

סדנאות אומנות נחשבות לאחד הבילויים האולטימטיבים למשפחה. אין ספק, הפעילות המשותפת, בה כולם ביחד לומדים משהו חדש, מתנסים בהפקת מוצר שעד כה ראו בצורה ארוזה על המדפים זה תענוג גדול ובילוי אמיתי. הילדים וההורים לומדים משהו חדש, עוזרים זה לזו, צוחקים ונהנים. יחד עם זאת, בילוי של מספר שעות שעולה כמה וכמה מאות שקלים למשפחה לא תמיד אפשרי. מה גם שמקומות כאלה הרבה פעמים עובדים רק בשעות הבוקר, לעיתים לא שומרים שבת או נמצאים במרחק נסיעה רב מהבית. אך מי אמר שחייבים להתנסות בחוויות אומנותיות בהנחיית מדריך מנוסה בלבד? ניתן לרכוש היום מגוון עצום של חבילות לעבודה עצמית שמספקות את אותה החוויה של עשיה משותפת. בסך הכול, כשאין כוונה להגיע לבובה מושלמת מבצק סוכר, התכשיט האלגנטי ביקום או סבון מנצח, כל ערכה כזאת יכולה להעסיק את המשפחה למשך שעות רבות ולהשאיר לא מעט זכרונות נעימים.

להלן סקר התחביבים הפופולאריים ביותר לבילוי המשפחתי:,בישול.,לא מדובר כמובן בהכנת ארוחת ערב מהירה אחרי יום מתיש. אך ארוחה משפחתית בה כל אחד מבני הבית יהיה אחראי על מנה מסוימת או תפקיד מסוים במטבח יכולה להיות פעולה מאוד מגבשת. היתרון הגדול בבישול הארוחה המשותפת הוא שכל אחד ובכל גיל יצליח למצוא תחום בו הוא יוכל לתרום, הרי גם הקטנים ביותר יכולים להשקיע בקישוט המנות למשל, או עריכת השולחן וקיפול מפיות. ככל שהילדים גדולים ומיומנים יותר, כך יכולתם לתרום לארוחה גדולה יותר וההנאה מתגברת.,אומנות.,סדנאות אומנות נחשבות לאחד הבילויים האולטימטיבים למשפחה. אין ספק, הפעילות המשותפת, בה כולם ביחד לומדים משהו חדש, מתנסים בהפקת מוצר שעד כה ראו בצורה ארוזה על המדפים זה תענוג גדול ובילוי אמיתי. הילדים וההורים לומדים משהו חדש, עוזרים זה לזו, צוחקים ונהנים. יחד עם זאת, בילוי של מספר שעות שעולה כמה וכמה מאות שקלים למשפחה לא תמיד אפשרי. מה גם שמקומות כאלה הרבה פעמים עובדים רק בשעות הבוקר, לעיתים לא שומרים שבת או נמצאים במרחק נסיעה רב מהבית. אך מי אמר שחייבים להתנסות בחוויות אומנותיות בהנחיית מדריך מנוסה בלבד? ניתן לרכוש היום מגוון עצום של חבילות לעבודה עצמית שמספקות את אותה החוויה של עשיה משותפת. בסך הכול, כשאין כוונה להגיע לבובה מושלמת מבצק סוכר, התכשיט האלגנטי ביקום או סבון מנצח, כל ערכה כזאת יכולה להעסיק את המשפחה למשך שעות רבות ולהשאיר לא מעט זכרונות נעימים.,,טיולים.,רוב האנשים כשמבקשים מהם להיזכר בחוויות מענינות מהילדות, נזכרים או בארוחות משותפות או בטיולים משותפים. אין צורך לחצות ימים ויבשות כדי לגלות משהו מעניין ומאתגר, גם בארץ יש לא מעט מסלולי טיול מרתקים שמתאימים לכל גיל. והמצלמות המודרניות מאפשרות גם לילדים קטנים לקבל את התפקיד החשוב של תיעוד הטיול.,בין התחביבים הפופולאריים לבילוי משפחתי ניתן למצוא גם כל סוגי הספורטוהאספנות, שאגב מתאימים מאוד לשיתוף הצד הגברי של המשפחה. משפחות רבות שגרות בבתים צמודי קרקע מספרות על חוויות גינון משותפות שמאפשרות לילדים ללמוד לא מעט עובדות מסקרנות על הטבע וליהנות מהעבודה המשותפת עם ההורים. מוזיקהוקסמים, עולם החי ומוזיאונים למדעי החלל, צילוםוציור... קשה לחשוב על התחום שלא יכול לגבש את המשפחה סביבו, במידה ויש רצון לשתף את שאר בני הבית בתחביב. העיקר הוא לצקת תוכן איכותי בזמן האיכות המשפחתי.
מאושרים ביחד (צילום: שאטרסטוק)

טיולים.

רוב האנשים כשמבקשים מהם להיזכר בחוויות מענינות מהילדות, נזכרים או בארוחות משותפות או בטיולים משותפים. אין צורך לחצות ימים ויבשות כדי לגלות משהו מעניין ומאתגר, גם בארץ יש לא מעט מסלולי טיול מרתקים שמתאימים לכל גיל. והמצלמות המודרניות מאפשרות גם לילדים קטנים לקבל את התפקיד החשוב של תיעוד הטיול.

בין התחביבים הפופולאריים לבילוי משפחתי ניתן למצוא גם כל סוגי הספורטוהאספנות, שאגב מתאימים מאוד לשיתוף הצד הגברי של המשפחה. משפחות רבות שגרות בבתים צמודי קרקע מספרות על חוויות גינון משותפות שמאפשרות לילדים ללמוד לא מעט עובדות מסקרנות על הטבע וליהנות מהעבודה המשותפת עם ההורים. מוזיקהוקסמים, עולם החי ומוזיאונים למדעי החלל, צילוםוציור... קשה לחשוב על התחום שלא יכול לגבש את המשפחה סביבו, במידה ויש רצון לשתף את שאר בני הבית בתחביב. העיקר הוא לצקת תוכן איכותי בזמן האיכות המשפחתי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית