ביום בהיר אחד, החליטה אישה חרדית להתנצר

מה גרם לגיטי, בחורה חרדית מבית טוב, לקום בוקר אחר ולהמיר את דתה? סיפור חייה המטלטל שכולנו תקווה שיסתיים טוב יותר. ותתפלאו, גיטי היא לא היחידה (במשפחה)

Mame | כיכר השבת |
בתחילת השיחה עם גיטי היא ישבה עם ראש מורם ופנים גאות. לא מתנצלת ולא מצטערת על מה שעשתה. גיטי החרדית, יהודייה מבית טוב ואימא לילדים שהחליטה להתנצר.

לא רק שהתנצרה, היא גם העבירה את הילדים שלה מבתי ספר חרדים של בית יעקב ותלמודי תורה לבית ספר נוצרי בעיר הסמוכה.

איך זה קרה? גיטי התגרשה לפני מספר שנים מבעלה שהפנה לה גב והקים משפחה חדשה. כאישה גרושה שמתמודדת עם משא כלכלי ונפשי כבד נחשפה למיסיונרים נוצרים חייכנים, ישראלים לכל דבר, שהציעו לה עזרה ותמיכה, גם כלכלית וגם נפשית.

הדברים התגלגלו ואירוע גרר אירוע עד שלבסוף מצאה את עצמה מתחברת לנושא שהם העלו בפניה שלטענתם היהודים טעו. לאט לאט, בשיחות ארוכות ומפגשים תומכים ועוטפים גיטי התפתתה לקבל את הרעיון ולאמץ אותו לעצמה.

בנה של גיטי ישב לידה עם ראש מורכן מעט ומבט מבויש. אהרון שמו, הוא זה שיזם את השיחה עם המטפל. הוא כבר התחתן ולא גדל בבית אמו כשכל זה התרחש. הוא פנה לרבנים וארגונים, הם ניסו לעזור, לדבר, לשכנע, אולם כשלו במשימה, להשיב את גיטי לבית אבותיה.

גיטי ידעה לענות לכל הטיעונים שהעלו כנגדה. היא קיבלה הדרכה צמודה וממכרת. ו'הם' לא היו טיפשים. הם הכינו אותה היטב ובמקצועיות לכל מפגש עם האנשים הטובים שניסו לעזור. המצב היה נראה אבוד.

חבל ההצלה נזרק - עכשיו הם ישבו שלושתם בחדר כאשר המטפל מציג בפניה שאלות בסיסיות שאין לה תשובה עליהן. המטפל התאולוגי אמנם דיבר בעדינות, אולם פניה הגאים הפכו אט אט לסמוקים מכעס ובושה. גאוותה הלכה ונמסה מול הפרכת הדת החדשה שאימצה לעצמה.

המטפל התיאולוגי ידע היטב לשאול את השאלות הנכונות, לחשוף בפני גיטי את השקרים שסיפרו לה המיסיונרים, לענות לגיטי על כל טענה ושאלה ששאלה. הוא הפתיע אותה בידיעות הנרחבות שלו. כל מי שפגשה עד עכשיו היה עם המון רצון טוב, אולם לאיש לא הייתה שליטה שכזו וידע בנצרות. גיטי הייתה המומה.

אהרון שראה את אמו מחליפה צבעים לעיני המטפל זעק בכאב: 'את רואה אימא!' 'זה הכול שטויות! חזרי בך מהחלטתך ההרסנית!' גיטי לא יכולה הייתה יותר לשלוט בעצמה. 'איך אתה מדבר אלי! אני אימא שלך!' צעקה על בנה בכעס.

היא הרגישה שהיא שקועה בסבך של רגשות מעורבים. כשהגיעה לכאן הייתה בטוחה בהחלטתה להתנצר, אולם עתה הייתה מבולבלת ובעיקר מבוישת למצוא את עצמה חסרת תשובות ופעורת פה מול טענותיו ההגיוניות של מי שישב מולה.

'לפחות תוציאי את האחים שלי מהמוסדות הטמאים אליהם הכנסת אותם! את רואה שטעית!' סינן אהרון אל עבר אמו. 'אימא שלך צודקת', ניסה המטפל התאולוגי להרגיע את האווירה. 'עליך לכבד אותה בכל מחיר, רק כך תוכל לסייע לה.' אהרון השתתק.

מצד אחד רצה לזעוק על הסכלות שאמו שרויה בה, להציל את אחיו מציפורני הכנסייה, ומצד שני הדרך בחזרה מהגיהינום הייתה מפותלת ודרשה תחכום ואורך רוח. השיחה הסתיימה. גיטי יצאה ממנה מבולבלת. היא תצטרך זמן. היא תצטרך לבדוק את הדברים ולגלות שאכן אין לחבריה תשובה לטענות שהועלו. ולא תהיה להם תשובה. הדברים כבר נבדקו והוכחו.

בחזרה מהגיהינום

האם גיטי תשתכנע? האם תשיב את ילדיה מבתי הספר אליהם שלחה אותם בחזרה למוסדות יהודים? ובכן לא כל כך פשוט. גיטי צריכה להיגמל. גיטי תחזור הביתה עכשיו ותראה שהיא טועה. התהליך יהיה כואב, יש לה מה להפסיד בעולם הזה, אולם אם היא תמשיך כך היא תסבול מהעובדה הפשוטה שהיא יודעת היום – האמת שגדלה על בירכיה לא נמצאת שם.

אם גיטי תהיה חזקה מספיק, ואהרון ישכיל לתמוך רגשית באמו, גיטי תוכל להיפגש שוב עם המטפל התיאולוגי שפגשה. זה הסיכוי היחיד שיש לה להיחלץ מהנצרות.

הסיפור הזה הוא רק אחד מיני סיפורים רבים בישראל ובעולם. יהודים ויהודיות רבים נופלים לדתות, כתות וכפירה וגורמים סבל לעצמם ולמשפחתם. הדרך 'בחזרה משם' סבוכה ודורשת תחכום ומקצוענות. הסיפור הזה הוא אמתי למרבה הצער, פרטי הדמויות שונו במקצת כדי למנוע זיהוי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית