מרגש: כך הבן המיוחד שלנו הפך לילד רגיל לכל דבר

"מנדול, הילד המיוחד שלנו, הגעת אלינו במתנה מאלוקים לפני 15 וחצי שנים. היינו הורים צעירים, כמעט ילדים כשהבנו שאתה לא ילד כמו כל האחרים, לא ידענו כלום על cp וילדים מיוחדים, ואז הגיע עוד אח שממש דומה לך" * מכתב מרגש של אמא לבן המיוחד שהצליח כנגד כל הסיכויים

ברכה אביבית בולטון | כיכר השבת |
התחלנו סבב של בדיקות ורופאים, צילומים ואבחונים.

לא ממש נתנו לך סיכוי לחיים...

אמרו שחבל על ההשקעה והכוחות שלנו, שחבל על המאמצים של כולנו. חבל עליכם, אתם זוג צעיר שרק התחיל את החיים, בשביל מה אתם צריכים את התיק הזה לכל החיים?

דבר אחד היה ברור לנו מהרגע הראשון, אנחנו לא מוותרים עליך ונמצא את הפיתרון. ידענו שהדרך ארוכה ומפותלת, מלאה במכשולים וקשיים, בעליות וירידות, אבל החלטנו שאנחנו נצעד בדרך הזאת ביחד שלושתינו, וניתן לך את כל כולנו. כשהיית בן חמישה חודשים בפיזיותרפיה התחלת, כל כך קטן ופצפון היית. אבל הכוח רצון שלך ניכר בך מהרגע הראשון.

זה היה תהליך ארוך ומייגע, עד שהתהפכת, ומשם בגיל שנה לזחול על הבטן התחלת. כל נקודה כזאת קטנה, שאצל ילד רגיל מובנת מאליה, אצלך זה היה אושר גדול ושמחה עצומה כנגד כל הציפיות, מנדול הקטן בכוח רצון שלו עולה על התחזיות.

מחודש לחודש ומשנה לשנה, ההתקדמות הייתה איטית וקטנה, אבל בשבילנו ענקית ועצומה. בגיל שנה נכנסת לניתוח בעיניים, נכנסתי איתך לחדר עם דמעות בעיניים, לראות אותך, כזה קטן על המיטה בחדר ניתוח, הלב שלי היה כמו פצע פתוח נרדמת בשניה עם המסיכה ואני התפללתי לאלוקים שתצא משם כמה שיותר מהר ובלי סיבוכים. ואכן יצאת משם אחרי שעתיים, עם עיניים נפוחות פי שתיים.

זה היה מחזה שאני לא אשכח אף פעם, לראות תינוק כזה קטן וחסר אונים עם עיניים נפוחות ודמעות של דם על הלחיים זולגות. ואז בגיל שנתיים, כשכבר הייתי עם תינוק קטן על הידיים, חזרנו שוב לעשות ניתוח בעיניים, אותו תסריט, אותו כאב, אותה תפילה בלב.

לא הפסקנו לרגע לתת ולהשקיע, לטפל ולהרגיע...

פעם אחת שלקחתי אותך לאחד האבחונים, אמרתי להם שאין לך תקשורת עם האחרים..הן אמרו לי שאני טועה, כי אתה ילד תקשורתי מאוד ורק חסרה לך הדרך. נתנו לך את הדרך הכי טובה ובטוחה, טיפולים אצל הקלינאית תקשורת הכי הכי טובה ויקרה ולימוד קריאה בשיטה חדשה, אצל אישה מיוחדת ומדהימה.

לא ייאמן כמה שזה עשה לך טוב, איך התחלת לקרוא ולהבין אפילו שבדיבור עוד היה עיכוב. כששמואל רחבעם הקטן הצטרף למשפחה, הוא היה האח-מלאך שלך, כבר מגיל קטן הוא דאג לך ועזר לך. והבין בלי שיגידו לו כלום, שהוא אחראי שלא יקרה לך מאום.

בגיל שלוש וחצי זה קרה, ככה פתאום עשית את הפסיעה הראשונה. זה היה בליל שבת אצל סבא וסבתא בכפר חב"ד, עמדת לידי ופתאום עזבת אותי וצעדת ל-ב-ד. לא האמנתי למראה עיניי, לקחתי אותך בידיי ורציתי לבדוק שזה לא חלום או הזיה, העמדתי אותך צמוד לעמוד, והתחלת לפסוע צעד ועוד צעד, ל-ב-ד!

אי אפשר לתאר במילים את ההתרגשות שאחזה בכולנו, הדמעות גלשו להן ללא הפסקה בעיניים של כולנו. למחרת בבוקר התעוררתי ומיד רצתי למיטה שלך, נעלתי לך את הנעליים שכבר היו לך הרבה לפני שהלכת, ורציתי לבדוק שבמהלך הלילה הפלא הזה לא נעלם.

ואכן זה היה שם, אתה ה-ל-כ-ת, ממש ה-ל-כ-ת!

במוצאי שבת נכנסנו לרכב ונסענו מיד לרבי שמעון להודות על הנס הגדול, מי היה מאמין שאחרי שנים אתה תהיה מחובר אליו כל כך, אולי כבר משם הנשמה שלך הרגישה את החיבור לצדיק כבר מגיל קטן, היית מחובר לרבי מליובאוויטש בצורה מופלאה.

התמונה שלו הייתה מרגיעה אותך אם קיבלת מכה, הווידאו שלו היה ממלא אותך בשמחה עצומה הדבקת תמונות של הרבי ללא הפסקה. גם כשהגעת לכיתה א' מיוחדת, בקרית ספר, לא הסתרת את היותך חסיד של הרבי, להפך תמיד הגעת לבוש חגיגי בכל תאריך מיוחד, וסיפרת לכל אחד ואחד על מה ולמה אתה חוגג. בסתר ליבי התפללתי תמיד, שאתה תגיע ללמוד במוסד של הרבי במוסד של חב"ד כמו כל תלמיד.

בכיתה א', (כן היית שנתיים בכיתה א') זה קרה נכנסת ללמוד בתלמוד תורה של הרבי ברחובות, שם קבלו אותך בידיים פתוחות ורחבות, ועם לב ענק קיבלת סייעת מסורה ומיוחדת, שלא הייתה כמוה אחרת.

ואנחנו הרגשנו שהנה זה קורה, אתה מתאקלם בבית ספר ר-ג-י-ל, במקום של הרבי. אהבת את כולם אהבת נפש, ולא היית מפספס אף לא אחד בחיבוק של הבוקר כשהגעת לבית הספר. אפילו את השיעור עצרת כמה פעמים, כשקמת לתת לרב נשיקות וחיבוקים. עד שהוא החליט לעשות קצת סדר, והיית יכול לחבק ולנשק אותו בתחילת היום ובסופו, בלי להפריע למהלך יומו. ככה עברו להם שנתיים נפלאות, היית תלמיד מצטיין שאוהב כל כך ללמוד ובעיקר לימודי קודש, כי בשביל מה צריך לימודי חול, בשבילך זה היה כמעט עונש.

ואז נפלה ההחלטה, עוזבים את כפר חב"ד ועוברים לצפון, למירון.מכל המעבר והמרחק מהמשפחה, מה שהיה לי קשה זה הניתוק שלך, הניתוק מהמקום המוכר והאהוב, הניתוק מהצוות היה ממש כאוב. כשהגענו לצפת לפגישה הראשונה בתלמוד תורה, היה כל כך קשה להסביר להם מי אתה?!

יצאנו משם עם דמעות בעיניים והקושי של המעבר היה כפליים, היה כל כך קשה לחשוב על זה שעכשיו צריך לספר לכולם מי זה מנדול שלנו, איזה ילד מיוחד וחכם, ילד גאון, כשהתקבלת לתלמוד תורה, קיבלת את הדבר הכי טוב שהיה. מורה מדהים שהכין את הילדים, לקבל את אותך- מנדול המיוחד של הילדים. ובאמת ב"ה היית תלמיד טוב, אומנם היו קשיים ומכשולים, אבל הצלחנו להתגבר עליהם ולהמשיך בלימודים. כשהגענו לצפון כבר היית בכיתה ג' ולא יכולת להיות עם סייעת בכיתה.

ומשמים סידרו לך בחור זהב, שהסתדרת איתו מאוד והיית ממש מאושר, ככה חלפה לה השנה הראשונה, השנה הראשונה להסתגלות החדשה. ובסוף השנה במסיבת גמרא, המנהל ניגש אליי ואמר לי בשמחה: תדעי לך שמנדול הוא ילד מיוחד מאוד. ולמדנו להכיר אותו בשנה הזאת, ואנחנו שמחים שהוא איתנו בתלמוד תורה שלנו.

איזה כיף היה לשמוע את זה, הרגשתי שהנה, עברנו את המכשול הגדול, וב"ה הם יודעים כבר מי זה מנדול!

ככה חלפה לה שנה ועוד שנה, התחלפו המורים וגם הסייעים. ואחרי שלושה ילדים רגילים ומקסימים, שמואל רחבעם, חיה מושקא ורות סיון, הגיעה המתנה השניה אלינו לחיים, קיבלנו את שלמה דוד חי הקטן, שגם הוא כמוך עם cp, לא האמנו שה' בחר בנו שוב להיות אלו שמקבלים את המתנה המיוחדת הזאת, אבל כנראה שה' ראה שטיפלנו בך כל כך טוב, שהוא החליט לשלוח לנו עוד אחד.

חזרנו אחורה כמה שנים, מסתכלים ולא מאמינים, לא מאמינים למה שאנחנו רואים. קיבלנו עוד מנדול קטן, שדומה לך דמיון מטורף.

איך? ולמה? למה? ואיך?

לא כל כך היה את מי לשאול, הבנו שזאת השליחות שלנו והמתנות של חיינו וכמובן ששלומקו קיבל את כל כולנו, וגם אחריו ה' שלח את אברהם בנימין המתוק, שהוא האח-מלאך, של שלומקו שיעזור לו וישמור עליו, בכל התקופה הזאת הרגשנו שאנחנו חיים שוב את החיים לפני 10 שנים, שוב אבחונים וטיפולים, שוב ניתוח בעיניים עם דמעות של דם על הלחיים, ועם תינוק קטן על הידיים.

שוב פיזיותרפיה, שוב ריפוי בעיסוק, שוב רופאים שלא מאמינים, שזה כבר המתנה השניה שקיבלנו בחיים. אני לא יודעת את החשבונות של הקב"ה, אבל מה שבטוח ששלומקו רק הרוויח, הרוויח כי אנחנו כבר מנוסים ומכירים, יודעים איך לדלג מעל המכשולים ואיך להזיז את האבנים שבשבילים.

אנחנו נותנים את הנשמה לילדים כולם ולילדים המיוחדים בפרט, וב"ה יש תוצאות ויש הצלחות. מה שבטוח הילדים שלנו קיבלו את המתנה הכי גדולה שיש במשפחה, הם קיבלו את היכולת של הנתינה האין סופית לכל אדם באשר הוא, מהיצור הכי קטן שנמצא בחצר ועד האורח שנראה כל כך אחר.

לקבל את השונה בסבלנות אין קץ, במאור פנים ובלי להתלוצץ. זו מתנה ענקית ומיוחדת, ועל זה אני כל יום מודה לקב"ה ומברכת.

ובזכותך מנדול, בזכות הידע שצברנו במשך השנים, אבא שלנו עוזר למשפחות וילדים אחרים, מייעץ על טיפולים, ושומע על הקשיים. מקשיב לרחשי הלב, ונותן את עצמו מכל הלב. בארץ ובעולם ללא גבולות, מנצל למען האחרים את כל היכולות. כשהגיע הרגע שלך להניח תפילין כמו כל הילדים בגילך, זו הייתה עוד מדרגה בסולם שלך, בסולם של ילדים כמוך. לראות אותך קם ב-6 בבוקר כדי לרוץ להתפלל אצל הרשב"י במניין, וחלילה לא להפסיד, זה היה ממלא אותי בגאווה כל פעם מחדש.

לא ממש נתנו לך סיכוי לחיים...,אמרו שחבל על ההשקעה והכוחות שלנו, שחבל על המאמצים של כולנו. חבל עליכם, אתם זוג צעיר שרק התחיל את החיים, בשביל מה אתם צריכים את התיק הזה לכל החיים?,דבר אחד היה ברור לנו מהרגע הראשון, אנחנו לא מוותרים עליך ונמצא את הפיתרון. ידענו שהדרך ארוכה ומפותלת, מלאה במכשולים וקשיים, בעליות וירידות, אבל החלטנו שאנחנו נצעד בדרך הזאת ביחד שלושתינו, וניתן לך את כל כולנו. כשהיית בן חמישה חודשים בפיזיותרפיה התחלת, כל כך קטן ופצפון היית. אבל הכוח רצון שלך ניכר בך מהרגע הראשון.,זה היה תהליך ארוך ומייגע, עד שהתהפכת, ומשם בגיל שנה לזחול על הבטן התחלת. כל נקודה כזאת קטנה, שאצל ילד רגיל מובנת מאליה, אצלך זה היה אושר גדול ושמחה עצומה כנגד כל הציפיות, מנדול הקטן בכוח רצון שלו עולה על התחזיות.,מחודש לחודש ומשנה לשנה, ההתקדמות הייתה איטית וקטנה, אבל בשבילנו ענקית ועצומה. בגיל שנה נכנסת לניתוח בעיניים, נכנסתי איתך לחדר עם דמעות בעיניים, לראות אותך, כזה קטן על המיטה בחדר ניתוח, הלב שלי היה כמו פצע פתוח נרדמת בשניה עם המסיכה ואני התפללתי לאלוקים שתצא משם כמה שיותר מהר ובלי סיבוכים. ואכן יצאת משם אחרי שעתיים, עם עיניים נפוחות פי שתיים.,זה היה מחזה שאני לא אשכח אף פעם, לראות תינוק כזה קטן וחסר אונים עם עיניים נפוחות ודמעות של דם על הלחיים זולגות. ואז בגיל שנתיים, כשכבר הייתי עם תינוק קטן על הידיים, חזרנו שוב לעשות ניתוח בעיניים, אותו תסריט, אותו כאב, אותה תפילה בלב.,לא הפסקנו לרגע לתת ולהשקיע, לטפל ולהרגיע...,פעם אחת שלקחתי אותך לאחד האבחונים, אמרתי להם שאין לך תקשורת עם האחרים..הן אמרו לי שאני טועה, כי אתה ילד תקשורתי מאוד ורק חסרה לך הדרך. נתנו לך את הדרך הכי טובה ובטוחה, טיפולים אצל הקלינאית תקשורת הכי הכי טובה ויקרה ולימוד קריאה בשיטה חדשה, אצל אישה מיוחדת ומדהימה.,לא ייאמן כמה שזה עשה לך טוב, איך התחלת לקרוא ולהבין אפילו שבדיבור עוד היה עיכוב. כששמואל רחבעם הקטן הצטרף למשפחה, הוא היה האח-מלאך שלך, כבר מגיל קטן הוא דאג לך ועזר לך. והבין בלי שיגידו לו כלום, שהוא אחראי שלא יקרה לך מאום.,בגיל שלוש וחצי זה קרה, ככה פתאום עשית את הפסיעה הראשונה. זה היה בליל שבת אצל סבא וסבתא בכפר חב"ד, עמדת לידי ופתאום עזבת אותי וצעדת ל-ב-ד. לא האמנתי למראה עיניי, לקחתי אותך בידיי ורציתי לבדוק שזה לא חלום או הזיה, העמדתי אותך צמוד לעמוד, והתחלת לפסוע צעד ועוד צעד, ל-ב-ד!,אי אפשר לתאר במילים את ההתרגשות שאחזה בכולנו, הדמעות גלשו להן ללא הפסקה בעיניים של כולנו. למחרת בבוקר התעוררתי ומיד רצתי למיטה שלך, נעלתי לך את הנעליים שכבר היו לך הרבה לפני שהלכת, ורציתי לבדוק שבמהלך הלילה הפלא הזה לא נעלם.,ואכן זה היה שם, אתה ה-ל-כ-ת, ממש ה-ל-כ-ת!,במוצאי שבת נכנסנו לרכב ונסענו מיד לרבי שמעון להודות על הנס הגדול, מי היה מאמין שאחרי שנים אתה תהיה מחובר אליו כל כך, אולי כבר משם הנשמה שלך הרגישה את החיבור לצדיק כבר מגיל קטן, היית מחובר לרבי מליובאוויטש בצורה מופלאה.,התמונה שלו הייתה מרגיעה אותך אם קיבלת מכה, הווידאו שלו היה ממלא אותך בשמחה עצומה הדבקת תמונות של הרבי ללא הפסקה. גם כשהגעת לכיתה א' מיוחדת, בקרית ספר, לא הסתרת את היותך חסיד של הרבי, להפך תמיד הגעת לבוש חגיגי בכל תאריך מיוחד, וסיפרת לכל אחד ואחד על מה ולמה אתה חוגג. בסתר ליבי התפללתי תמיד, שאתה תגיע ללמוד במוסד של הרבי במוסד של חב"ד כמו כל תלמיד.,בכיתה א', (כן היית שנתיים בכיתה א')
‏בתפילה אצל הרשב"י

כעבור חודשיים, חגגת את הבר מצווה שלך זו הייתה מסיבה כל כך מרגשת ומיוחדת לכבוד הבר מצווה שלך צילמנו את הסרט עליך "שומע תפילה" שפורסם ביוטיוב ועשה גלים כאלה גדולים, שממש לא האמנו עד לאן הם מגיעים. נתת להרבה אנשים תקווה והמון כוח שאפשר למרות הכול, לשמוח..ואפשר עם כל הקשיים והמכשולים, להצליח בחיים, כבר יותר מחצי שנה לפני הבר מצווה, למדת את המאמר כמעט את כולו בעל פה.

אין מילים לתאר את ההתרגשות שהייתה אצל כולם מכל מילה שאמרת בעל פה.

חודשיים אחרי הבר מצווה נכנסת לניתוח, ניתוח קשה ומסובך שאמור להקל על ההליכה שלך בעתיד, וכשהגענו לבית רפואה בלילה שלפני, דאגת שישימו לך את העירוי ביד השניה ולא ביד שמניחים בה את התפילין, כי כזה אתה, זה מה שנמצא בראש שלך.

כשחזרת מהניתוח ברגל חיבקת את שלומקו חיבוק כמו שרק אתה יודע לתת למי שכל כך דומה לך, ואמרת לו "אל תדאג אח מתוק, גם אתה תעבור את זה". היינו עם דמעות בעיניים, לא ידענו אם לצחוק או לבכות. השיקום הארוך אחרי הניתוח היה ועדיין קשה מאוד, סבלת מאוד בשמונת החודשים שישבת בבית בלי לימודים, ילד שכל כך אוהב ללמוד, לא מבין למה לא יכולים לסדר לו 'רמפה' קטנה כדי שתיהיה לו גישה לכיתה.

רק אחרי תחנונים ובקשות, ואפילו הגענו עד כנסת ישראל, רק אז העירייה הועילה בטובה לבנות 'רמפה' קטנה שמנדול יוכל להיות רק בכיתה, להתפלל במנין בבוקר רק אצל הרשב"י, כי 'הרמפה' לא מגיעה לבית הכנסת בתלמוד תורה. ההתרגשות הגדולה שאחזה בכל התלמוד תורה כשחזרת אחרי תקופה כזאת ארוכה, זה היה כל כך מרגש לראות את זה.

באותו יום שחזרת ללימודים, קיבלת סייע חדש ומדהים, אין הרבה אנשים כמוהו שבסבלנות אין קץ דאג לך בכל רגע ודקה.
והנה חלפו להם שנתיים מאז ועברנו לא מעט, ואתה סיימת השנה את שנת הלימודים האחרונה בתלמוד תורה. רגע כל כך מרגש, רגע מדהים. המנהל היקר של הת"ת כתב לך בסוף השנה "שמנדול נתן לבית הספר יותר ממה שבית הספר נתן לו". בשבילי לקרוא משפט כזה גורם לי הרגשה של ניצחון גדול והצלחה רבה שלך מנדול.

מי היה מאמין לפני 15 שנים, אז כשהרופאים אמרו שאין סיכוי, ואין טעם להשקיע, בואו תראו לאן הוא הגיע.

מנדול, מנדול שלנו סיים שמונה שנים בתלמוד תורה של ילדים ר-ג-י-ל-י-ם!
מנדול היה כמו כל הילדים
מנדול הצליח לעשות מה שכולם אמרו שאין טעם לנסות
מנדול, מנדול שלנו
אני כותבת לך וכולי דמעות של אושר ושמחה.
לא מאמינה שהגיע הרגע, הרגע הזה שאתה עומד להיכנס לישיבה
הרגע הזה שאתה עולה עוד שלב בסולם של החיים, עוד שלב של ילדים גדולים
כל כך קשה לתאר את מה שמתחולל לי בלב
זה התרגשות וגם פחד
זאת שמחה וגם לחץ
זה קושי וגם רווחה
זה גם כאב וגם אושר גדול בלב
איך יהיה לך שם, איך יתנהגו אליך, איך תסתדר שם?

כבר אין שם סייע צמוד שידאג לך כל הזמן, זה כבר ישיבה זה כבר לא התלמוד תורה. הראש שלי עובד שעות נוספות על המחשבות והדאגות, ועם כל זה אני סומכת על הקב"ה ובטוחה שהוא שומר עליו ונותן לו את הברכה. וממשיך להחזיק לך את היד ולהוביל אותך, כמו שהוא עשה מאז הלידה שלך.

‏

מנדול, ילדי בכורי, אני כותבת לך ובוכה, בוכה וכותבת לך, אין בן אדם יותר מאושר ממני היום, היום הזה שאבא ואמא לוקחים אותך ל-י-ש-י-ב-ה. מי היה מאמין שהגענו לכזאת מדרגה גבוהה בסולם של החיים שלך. הסולם שאנחנו מטפסים עליו לאט לאט משנה לשנה, עוד שלב ועוד שלב, לפעמים יש מכשול ויורדים שלב, אבל בכוח שלך אתה מיד מטפס לשלב הבא. בימים האחרונים אתה כל כך מרוגש מזה שאתה נכנס לישיבה, שזה עוד יותר ממלא אותי בשמחה.

מנדול היקר שלנו
אני רוצה לברך אותך בברכה שסבא שלך יכול לברך אותך כי הוא כהן
יברכך ה' וישמרך
יאר ה' פניו אליך ויחונך
ישא ה' פניו אליך, וישם לך שלום
זאת הברכה שמכילה את הכול, זאת הברכה שמתאימה לך יותר מהכול.

אוהבים, גאים, מתרגשים ומעריכים, אבא אמא וכמובן כל האחים שתמיד נמצאים כאן לצידך שמואל רחבעם, חיה מושקא, רות סיון, שלמה דוד חי ואברהם בנימין.

ב-ה-צ-ל-ח-ה!

‏המשפחה...]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית