כפרה עליה: מסירות נפש על תרנגולת

אם רק היינו יודעים את האמת? היינו דנים לחיוב את מסירות נפשה של הבחורה אמש על התרנגולת. הפרשנות למעשה זה היא חוסר ידיעת האמת ודבקות במטרה * בואו נלמד זכות, עם ישראל (אקטואליה)

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
'מסירות נפש' יש מי שמוסר את נפשו לטוב ויש מי שמוסר נפשו לרע, אך יש מי שלוקח את המונחים טוב ורע ומפרש אותם בעצמו ולמען מטרות החשובות בעיניו דורס ללא רחם את הדיאולוגיה שעומד למול עיניו.

אתמול פגשנו באחת כזו שבשם האידיאולוגיה, נכנסה לבני ברק והכתה כברק איימה וגם קיימה שאם לא יפסיקו לשחוט תרנגולות היא תסיר את בגדיה. יש מי שיאמרו שלשחוט תרנגולת לא בא בחשבון, אך גם להתפשט בפרהסיה זהו מעשה הגובל בהטרדה, שלא לדבר על הילדים שסבבו סביב.

מה שלא ברור לי, היא העובדה שאותה פעילה בחרה להוריד את בגדיה דווקא מול הכפרות, אך לא בחרה לעשות זאת מול דוכן שווארמה שהרי גם שם יש בשר חיה מתה המסתובבת 'על האש'. כמובן שנושא הצניעות היה ניראה כקלף מיקוח בעיניה והעובדה שילדים קטנים נמצאים סביב כלל לא הטרידה אותה. שוב דת החילוניות חושפת את שיניה וכמובן שהמטרה מקדשת את האמצעים, את כולם.. הכל כולל הכל, בלי בושה.

אך מאחר שמדובר בפתחו של יום כיפור, עומד לנגד עייני רבי לוי יצחק מברדיצ'וב שוודאי עם היה עומד היה אומר כמה מידת אמת יש לאישה זו שמוכנה להקריב ולהתמסר למען מטרתה, ולו היתה יודעת את האמת, וודאי היתה מוסרת נפשה על התורה הקדושה.

מי יתן והשנה תיזכה לגלות את האמת של התורה הקדושה ובמקום למסור גופה על תרנגולת, תמסור נפשה על התורה.

ובנימת סנגור על עם ישראל, עם הנצח - מוסרים את נפשם על האמת..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית