'אישה פצצה': למה הן מתאבדות?

"מחבלות מתאבדות" ויותר נשים וילדים מצטרפים לשירות הטרור, האם זו הבחירה שלהם או שבעצם אין להם ברירה? * ח"כ ד"ר ענת בוקר חקרה את התופעה במשך שנים וצפתה מראש עוד לפני כעשור כי בהסלמה הבאה נשים 'מחבלות' יככבו בחזית הטרור (ראיון אישי)

טליה אדר | כיכר השבת |
הטרור הנוכחי והמצב הבטחוני המעיק מביא עימו תופעה הולכת ומתחזקת של נשים ערביות "מחבלות" וילדים מפגעים בחזית. באופן נורמלי וטבעי ילדים בשום מקום בעולם לא קמים בבוקר חדורי מוטיבציה לרצוח עוברים ושבים. ילדים אלו נשלחים לחזית מכח מישהו מבוגר המניע אותם, בין אם הוטף או שוכנע, בין אם שוחד או בכל דרך אחרת בטענה כי זוהי דרכו לגאול את עצמו ממשפחתו ובעיקר את עמו מהסבל הנורא. זהו רצח בפני עצמו. התופעה ההולכת ומתגברת זוהי תופעת הנשים הערביות "פמניזים ערבי במיטבו" - מה עם שיוויון? גם להן מגיע להתפוצץ או לדקור מישהו בשטח ישראל, גם להן מגיע להשלח לגן עדן ולזכות בכבוד מיוחד....

ח"כ ד"ר ענת ברקו (ליכוד) חקרה את תופעת המתאבדים ומשפחותיהם, היא צפתה לפני כעשור כי האינתיפאדה הבאה תהיה של נשים וילדים בשירות הטרור. היא כתבה שני ספרים שראו אור, "בדרך לגן עדן" ו- "אישה פצצה" המתארים בצורה מקיפה את התופעה הזו, ראיינה משפחות רבות של מתאבדים, וכאלו שנשלחו או שלחו את עצמם להתאבד ולבצע פיגועים בשטח ישראל, ויושבים כיום בבתי הכלא בישראל כחלופה טובה יותר מהחיים הקודמים שלהם.

מה מאפיין את אותן מחבלות שבוחרות לצאת לפיגועי ההתאבדות?

הנשים המתאבדות בדרך כלל יהיו נשים שהקריירה הטרוריסטית שלהן הינה מופע חד פעמי, כל אישה שמשודרת להתאבד בדרך כלל היא נושאת עימה סיפור אישי קשה כדוגמת נשים שחטאו, סיפורים על רקע כבוד המשפחה, ניצול חולשתם המגזרית של נשים שמעשה ההתאבדות יכפר על חטאיהן, רואים למשל שנשים שבאות וסתם משליכות את הסכין, הן מביעות תופעה של רצון לברוח מהבית, משפחה מאמללת, בעל מכה, על מנת לקבל פתרון טוב יותר. המחבלת שהיתה בעפולה, לפי המראה של השלכת הסכין היא לא הבחורה האינטלגנטית הראשונה שנשלחת להתאבד וייתכן מאד שלא נותרה בידה ברירה, יש נשים שהיו עם תארים ומשכילות, הבעיה היא רקע אישי קשה וכדי לנעוץ את הבושה שנתפסת כחילול כבודן הן עושות זאת, לא מחייב שזה כך, אבל זה בהחלט מאפיין שנמצא בין כל אלו שביצעו פיגועי התאבדות.

האם מחבלת מקבלת את ההכרה והכבוד שגבר מחבל מתאבד מקבל ונחשב כשהיד?

אישה ערביה לא מקבלת את ההכרה כמו שמחבל מקבל, מעבר לזה היא חייבת לכת עם בגדים מערביים, ולכן היא נחשבת עדיין אישה בעייתית אם היא התפוצצה, בחדרי חדרים הם יסתירו וזו הדרך שלה לחזור למיינסטרים. לכן הן בוחרות בכך כי זוהי האפשרות היחידה שלהן לחיות כביכול מחדש או למות בכבוד יותר.

האם המחבלות הן גם אמהות לילדים?

גם, אמהות לילדים נשלחות להתאבד, בשנת 2004 התאבדה מחבלת שהיתה אמא וזה לא היה דבר רגיל, בדרך כלל הן לא אמהות יותר בנות רווקות סוררות, או לא מוצלחות, יש בינהן גם כאלו מלומדות. נשים וילדים מהווים נשק מאד שימושי כיום ככלי שרת לטרור. העובדה כי אישה נבדקת בפחות קפדנות ומקבלת יחס פחות קפדני מגברים, היא זו שמקלה על המחבלות להשתחל בקלות ולריבוי התופעה, צריך להתייחס לנשים גם כפוטנציאל מפגע לכל דבר, באותה מידה שגם אין להם בעיה להשתמש בנשים הרות על מנת ליישם את פעולות הטרור.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית