מחאה נגד הפרדה בכינוס מפלגת 'הלייבור' בבריטניה

הדרת נשים יש גם בבריטניה, בכינוס שנערך השבוע במפלגת 'העבודה' המייצגת את השמאל באחד מפרברי בריטניה, התבקשו מתפקדי המפלגה לשבת בהפרדה מוחלטת בין נשים לגברים, שתי נשים סירבו. הפרדה זו עוררה מחאה בטוויטר פייסבוק ובתוך מפלגת האם * הדרה בריטית? (אקטואליה)

מאמע | כיכר השבת |
השבוע התקיים כינוס מפלגת 'הלייבור' לקראת הבחירות, צורת הישיבה בה נתבקשו לשבת באי הכינוס עוררה את זעמם של ראשי מפלגת האם, ומתפקדים נוספים וגררה עימה מחאה ברשת. הכינוס התקיים בתת המפלגה האסייתית המורכבת בעיקר מפקיסטנים ובנגלדשים הנימנים על הזרם המוסלמי. בכינוס השתתפו שתי נשים נוספות שלא הסכימו בשום אופן לשבת באזור המיועד לנשים והצטרפו לשבת במקומות שיועדו לגברים.

שתי הנשים 'הלבנות' שהיו יוצאות דופן גם בלבושן הלא מסורתי, התיישבו באזור הגברים כמחאה להפרדה המוחלטת שנעשתה בעיצומו של כינוס מפלגתי הדוגל בחופש ושיויון. מחאה אודות צורת הישיבה התפשטה מהר מאד בפייסבוק ובטוויטר ובתוך מפלגת 'האם' בעצמה, אנשי המפלגה מחו על 'הדרת הנשים' המוחלטת שהתקיימה ונוגדת את עיקרון השיויון לכאורה.

מצבה של מפלגת הלייבור גם ככה נמצאת בסיכון לגבי הבחירות הקרובות והסקרים מראים כי מצבה לא ממש מעודד, הדרת נשים בעיצומו של כנס בחירות יכולה לגרום לסיכוייה להתדרדר בקרב מצביעיה הבריטיים, במיוחד לאור המצב הבטחוני השורר באירופה. תנאי הפרדה אלו שהגיעו מאופייה המוסלמי של מתפקדי המפלגה, יגרום לבוחרים לחשוב פעמיים אם להזדהות עם מפלגת השמאל.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית