32 נשות רבנים הוכשרו לתת מענה לנפגעות בקהילה

הגיעו ליעד: 32 נשות רבנים הוכשרו לתת מענה ראשוני וטיפול מקצועי בנושאי תקיפות ומצוקות של נשים. המושג אישה לאישה מקבל משמעות נוספת וחזקה היום כאשר מסלול ההכשרה הגיע היום לסיומו. 'אשת רב יכולה להבין ולעזור לאשה בת המגזר הרבה יותר מכל גורם אחר, בטח כשמדובר בגורם חיצוני' * המשרד לשירותי דת יעניק היום בטקס חגיגי תעודות לרבניות שהובילו את המהלך

יערית אלבז | כיכר השבת |
המשרד לשירותי דת בראשות שר הדתות דוד אזולאי הובילו מהלך חשוב בשנה האחרונה בקרב נשות המגזר החרדי, הם פנו לכ- 600 נשות רבנים שמיתוכן הוכשרו 32 רבניות לתת מענה מקצועי, ותמיכה ראשנית בפניות העוסקות בפגיעות מיניות ופיזיות המתרחשות במגזר. על מנת ליצור שיח נשי מקרב ולטפל בבעיות חשובות אלו בצורה יעילה, ולמנוע נזק מהנפגעות ומבני משפחתם.

בועדת ההיגוי השתתפו הרבנית יפה דרעי והרבנית ציפי לאו אשר סייעו וקידמו את התוכנית הזו לצאת לפועל. הרב חזקיהו סמין מנהל מחלקת הרבנים במשרד הדתות, וביוזמת השר דוד אזולאי החליטו להרים פרוייקט חשוב להכשרת 'נשות רבנים' שיתנו מענה לכל אתן נשים נפגעות שנמנעות מלהחשף גם בשל העובדה כי הם באות מיתוך הקהילה. הפחד מהחשיפה, התגובה מההמשפחה, הקהילה והחשש מפני פגיעה עתידית - מונעת מהן להתלונן.

לפי הסטטיסטיקה מיתוך 100 אחוז באופן כללי רשויות החוק יודעים על 15 אחוז נפגעות, לטענת רשויות הרווחה הרבנים יודעים על כ-80 אחוז מקרים שמתגלגלים לפתחם מתוקף תפקידם ובשל העובדה כי הם דמות שניתן לסמוך עליה.

הרב חזקיהו סמין: "המשרד לשרותי דת ראה לנכון להרים פרוייקט זה על מנת לפעול ולסייע לכל אותן נפגעות ולשמור על כבודן ורצונן, הפניה לאשת הרב תיעשה יותר ממקום אישי ובטוח, הן תקבלנה את הטיפול הראשוני, היחס החם, הלטיפה והעידוד לה הן זקוקות על מנת לטפל במקרה באופן מקצועי ובטוח".

עוד מוסיף הרב סמין: כי אנו כרבנים וכאנשי ציבור יכולים לעזור לכל אותן נפגעות לחשוף את מי שגרם לתקיפתן, להחשף. על אף החששות הכבדים הקיימים גם מעצם המקרה עצמו וגם מעצם היותן שייכות למגזר החרדי, הטיפול ייעשה באופן מקצועי מיתוך הקהילה ובליווי צמוד וקשר אישי של הרבנית מול הנפגעת לאורך כל התהליך. חשוב להדגיש כי מיזם זה אינו בא להוות תחליף לטיפול מקצועי, אלא כטיפול ראשוני על מנת להוביל וללוות את הנפגעות בתקופה הקשה שלהן".

היום הן תגענה לקו הסיום, במסעדת ״רודריגז״ בהר חוצבים (20:00) יתקיים טקס הענקת תעודות לנשות הרבנים אשר סיימו הכשרה של- 12 מפגשים לטיפול באלימות במשפחה (תקיפות פיזיות מיניות, בעיות נפשיות, התמכרויות ועוד...).
הנשים ביקרו נחשפו לראשונה למקלט לנשים מוכות, ולמקרים שטופלו ועברו תהליך מקצועי לרכישת ידע מקיף על מנת לתת מענה ראשוני מדובר במיזם ייחודי ביוזמת השר לשירותי דת ח״כ דוד אזולאי, הרב חזקיהו סמין, ובהשתתפות הרבניות ציפי לאו ויפה דרעי. בטקס ישתתפו חברות כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית ואנשי מקצוע מהתחום.

בועדת ההיגוי השתתפו הרבנית יפה דרעי והרבנית ציפי לאו אשר סייעו וקידמו את התוכנית הזו לצאת לפועל. הרב חזקיהו סמין מנהל מחלקת הרבנים במשרד הדתות, וביוזמת השר דוד אזולאי החליטו להרים פרוייקט חשוב להכשרת 'נשות רבנים' שיתנו מענה לכל אתן נשים נפגעות שנמנעות מלהחשף גם בשל העובדה כי הם באות מיתוך הקהילה. הפחד מהחשיפה, התגובה מההמשפחה, הקהילה והחשש מפני פגיעה עתידית - מונעת מהן להתלונן.,לפי הסטטיסטיקה מיתוך 100 אחוז באופן כללי רשויות החוק יודעים על 15 אחוז נפגעות, לטענת רשויות הרווחה הרבנים יודעים על כ-80 אחוז מקרים שמתגלגלים לפתחם מתוקף תפקידם ובשל העובדה כי הם דמות שניתן לסמוך עליה.,הרב חזקיהו סמין: "המשרד לשרותי דת ראה לנכון להרים פרוייקט זה על מנת לפעול ולסייע לכל אותן נפגעות ולשמור על כבודן ורצונן, הפניה לאשת הרב תיעשה יותר ממקום אישי ובטוח, הן תקבלנה את הטיפול הראשוני, היחס החם, הלטיפה והעידוד לה הן זקוקות על מנת לטפל במקרה באופן מקצועי ובטוח".,עוד מוסיף הרב סמין: כי אנו כרבנים וכאנשי ציבור יכולים לעזור לכל אותן נפגעות לחשוף את מי שגרם לתקיפתן, להחשף. על אף החששות הכבדים הקיימים גם מעצם המקרה עצמו וגם מעצם היותן שייכות למגזר החרדי, הטיפול ייעשה באופן מקצועי מיתוך הקהילה ובליווי צמוד וקשר אישי של הרבנית מול הנפגעת לאורך כל התהליך. חשוב להדגיש כי מיזם זה אינו בא להוות תחליף לטיפול מקצועי, אלא כטיפול ראשוני על מנת להוביל וללוות את הנפגעות בתקופה הקשה שלהן". ,היום הן תגענה לקו הסיום, במסעדת ״רודריגז״ בהר חוצבים (20:00) יתקיים טקס הענקת תעודות לנשות הרבנים אשר סיימו הכשרה של- 12 מפגשים לטיפול באלימות במשפחה (תקיפות פיזיות מיניות, בעיות נפשיות, התמכרויות ועוד...)
‏ תמונות בהשתתפות נשות הרבנים בכנס שנערך במהלך ההכשרה:
]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית