הסקר הגדול, אתן בחרתן: אלו הן הנשים שעשו לכם את השנה

הסקר הגדול של אתר מאמע, יצא לדרך - אתן בחרתן, שיתפתן ובעיקר 'פירגנתן אחת לשניה'. התוצאות כאן לפניכן. בסקר הזה אין מקומות! כמובן, כמו תמיד 'כל הנשים זוכות'. אך הדירוג נעשה - ואלו הן התוצאות, לפי יחס האחוזים המצטבר בכל קטגוריה בפני עצמה. אז מי היא אשת החייל של השנה? * מוכנות? הנה זה בא, רגע לפני שאתן מתחילות מבראשית!

מאמע | כיכר השבת |
מתחילות, בזכות נשים צדקניות..

אשת העשיה של השנה

כפיים לנשים החרדיות!! אם נביט כמה עשרות שנים אחורה - איש לא יכול היה להאמין שנשים בכלל, ונשים חרדיות בפרט תצלחנה לחולל שינויים של ממש בחברה, בדגש על פעילות רבה במישור הציבורי, הן כנשות עסקים והן כפעילות חברתיות. המהפכה המבורכת במעמד האישה מזדקרת מתוך רשימת השמות שהבאנו, המסמנת את הנשים הבולטות ביותר שפעלו השנה במישור הציבורי. ביניהן פוליטיקאיות, יזמות נדל"ן, נשות חינוך, מנהלות עמותות, פעילות חברתיות ועוד.

הפעילות: הגב' רבקה רביץ - ראש הסגל של הנשיא ריבלין. הגב' רבקה שוורץ - עו"ד, פעילה חברתית, מקימת "מן המיצר" לנפגעי עבירה במגזר.

סופרת השנה

כציבור שלא חשוף ברובו לתכני הפנאי והתרבות של הציבור הכללי, הסופרות החרדיות בהחלט תופסות מקום מכובד ובעל השפעה על קהל הנשים הקוראות. גם השבתות תורמות את חלקן לעניין וברגעי הפנאי סביר להניח שנמצא את עצמינו נוטלות ספר קריאה, מתרווחות על הספה ומצפות לשעה מענגת של קריאה מהנה.. אם אתן רוצות לקבל המלצה מראש. אלו הסופרות האהובות עליכן ביותר.

הסופרות: הגב' מנוחה פוקס, הגב' מלי גרין, הגב' מלי אברהם.

עיתונאית - פובליציסטית השנה

לעיתונאיות ופובליציסטיות ישנה הפריבילגיה להעלות מעל דפי עיתון, גלי הרדיו או אתר האינטרנט, מעבר לידיעות חדשותיות ויבשות גם את דעותיהן האישיות והשקפתן בנושאים שונים. הסקר הזה קובע למעשה מי הן העיתונאיות המחוברות ביותר לדעת קהל הנשים החרדיות, כאשר בחירת אי-מי מהן מסמנת את הזדהות המצביעה עם דעותיה של אותה עיתונאית.

הפובליציסטיות: הגב' שרי רוט, הגב' שיפי חריטן, הגב' יעל קליגר, הגב' שושי הלר.

קובעת סדר היום של השנה

במגזר הכללי הן יכונו סלברטאיות או נשות הברנז'ה, הן נשים מוכרות שמכתיבות את סדר היום במישורים שונים. זה בא לידי ביטוי בכותרות (או שהכותרות כתובות עליהן), בתוכן ובכלל.. בעיתוי הטיימינג הנכון ושימת הדגש על העיסוק במה שחשוב. הן בעלות השפעה עצומה על דעת הקהל וסדר היום הציבורי, והן בעיקר עסוקות. אתן בחרתן את הבולטות שבהן.

הקובעות: הגב' אסתי פלד, הרבנית יפה דרעי, הרבנית ציפי לאו.

מנהלת השנה

גם לשם הן הגיעו, לראשות חברות מובילות בארץ, מוסדות לימוד וגופי תקשורת חרדיים. הן נשות עסקים קשוחות ומוכשרות המנהלות תחתיהן עשרות עובדים, עובדות, נשים ואנשים, ובמקביל הן אמהות במשרה מלאה, רובן - למשפחות ברוכות ילדים. אם תשאלו אותן: מה מורכב ומתיש יותר? הן בהחלט יתלבטו בין השניים, והן:

המנהלות: הגב' שלהבת חסדיאל - אריאל, הגב' מאשי קידר - מאוחדת, הגב' רותי וולף - Partner.

מנהלת שווק, פרסום ותיקי לקוחות בתקשורת החרדית של השנה

אין הרבה עבודות שדורשות יותר תחכום, עוצמה, אגרסיביות ומרפקים מאשר ניהול, שווק ופרסום בגוף תקשורת כלשהו. העבודה המתמדת מול משרדי הפרסום - המתישים יש לומר - היא מהשוחקות והמפרכות ביותר גם עבור גברים. אתן בחרתן למי מהנשים הללו יש את המרפקים הכי מתאימים למקצוע.

מנהלות השווק: הגב' רחל לויטן - משפחה, הגב' אושרת מועלם - מנהלת תיקי לקוחות ברדיו קול ברמה.

מנהלת משרד הפרסום החרדי של השנה

אם כנאמר לעיל - עבודה מול משרדי פרסום דורשת מרפקים ועוצמה. הרי שלנהל אותם - על אחת כמה וכמה. ענף הפרסום בציבור החרדי משגשג ופורח ומעלה על המפה הרבה שמות של כוכבים ואנשים מוכשרים. לא מפתיע לגלות שרבים מהם (אולי רובם?) - נשים!

הפרסומאיות: הגב' עליזה בניסטי - גל אורן, הגב' שרה פוגל - אג'נדה, הגב' ריקי איצ'קוביץ - תוצאות אפקטיביות.

מנהלות היח"צ של השנה

הן מהטיפוסים שמאז ומעולם עבודה משרדית מול מחשב נתפשה בעיניהן כעונש. המנטרה שלהן היתה "אני חייבת עבודה עם אנשים". סביר להניח שהן תמיד היו מוקפות בחברה ומהבולטות שבה. הן מוכשרות, חברותיות ובעלות קסם אישי ואינטלגנציה בין אישית גבוהה. קבלו את נשות יחסי הציבור הבולטות ביותר השנה.

היח"צניות: הגב' שרה פכטר - שר(ה)תקשורת, הגב' אהובי שווירץ- אשת יחסי ציבור ומרצה לתקשורת, הגב' יונת קפלן - קוביס.

מגישות השנה

הפסוק "קול באישה..." השריש והטביע במשך שנים מציאות מעוותת, בה קול אישה אינו יכול להשמע בפומבי. בעוד הפירוש האמיתי מתיייחס לשירת נשים בלבד ולא מעבר. נשים תמיד היו, אם בכלל, המארגנות והמתכננות מאחורי הקלעים. כאשר על הבמה הציבורית קצרו תשואות והכרה - הגברים. בשנים האחרונות חלה מהפכה מבורכת וקולן של נשים החל להשמע, תרתי משמע בציבור החרדי. אתן קבעתן מי הן מגישות התכניות שאת קולן אתן הכי אוהבות לשמוע.

המגישות: הגב' מירי שניאורסון - קול חי, הגב' רחל פסטג - קול חי

מעצבת השיער - פאנית השנה

שוק הפאניות החרדיות רווי ומוצף ומציע לנו אין ספור פאניות מוכשרות יותר ופחות. ענף זה הוא מהבטוחים והחזקים ביותר כי הצורך בו והביקוש הוא תמידי ואין סופי. ניתן לומר כי נשות המקצוע די יודעות לנצל את העובדה הזאת וכן ואת טבע האישה שלא מאפשר לה להתפשר בכל מה שקשור לחיצוניות והמחירים ממריאים... אבל עצה שלנו: הטובות שוות את המחיר.

הפאניות: הגב' איטה פישר, הגב' יפי קמינר, הגב' מירי קופולוביץ, הגב' הרצליה דיין.

דוגמנית השנה

אין ספק, משהו צורם במושג דוגמנית חרדית. והוא אוטומטית מעלה קונטציות שליליות במקצת. אך דווקא בסיבה לכך טמון ה"יופי" שבעובדה שהן עדיין קיימות. המילה 'דוגמנית' מתקשרת אצלינו מתוך הרגל למראה פרובוקטיבי ובעייתי מבחינת ההלכה וההשקפה היהודית. אבל הכל עניין של מוסכמות חברתיות וסטיגמות. דוגמנות 'חרדים' היא ענף חדש ופורץ דרך בו יצאו נשים חרדיות יפות, מתוך הקיבעון המחשבתי החרדי והחליטו לנצל את יופיין הטבעי האמיתי לצורכי פרנסתן. לגיטימי לחלוטין כל עוד הן אינן עוברות על גבולות ההלכה. כמה יפה לראות את היופי האמיתי הטבוע בהן ללא צורך בבגדים חושפניים ופרוצים המקובלים ומוטמעים כיופי אוניברסלי. אז מי הן היפות ביותר? ובכן, על טעם וריח אין להתווכח. אבל הטעם השולט אמר את דברו. (מכיון שבקטגוריה זו כיכבו שלוש נשים מכובדות, נזכיר את שלושתן לפי סדר מדד האחוזים בקטגוריה זו). 'בנות ישראל נאות הן' - כבר אמרנו?

הדוגמניות: הגב' בתיה שיף, הגב' אורית שוהם ראבד, הגב' פייגי יורוביץ.

זמרת השנה

הן עומדות בנסיון קשה שמרביתנו לא חוות. וטוב שכך. בעולם הכללי זמרת טובה ומוכשרת קונה לה שם ומקום בתודעה הציבורית ומקבלת את הפידבק וההערכה המגיעה לה. הדרך אל התהילה לא קלה אמנם, אך יש יותר אמצעים להגיע אליה כמו אלבומים, קליפים, הופעות ואתרי רכילות שעושים את העבודה. בעוד האמצעים העומדים לרשות זמרת חרדית דלים בהרבה. האיסור ההלכתי מגביל את תחום העיסוק הזה ולרוב הן מתקשות לטפח קריירה בתחום השירה. רבות מתייאשות מראש, אך אספנו שמות של כמה זמרות מוכשרות שקולן כן נשמע. והוא מקסים.

הזמרות: הגב' ציפי קולטניוק, הגב' חדווה לוי, האחיות כליפא.

מאפרת השנה

אם אתן מהנשים שמאבדות ידיים ורגליים בכל מה שקשור להכנות לחתונה של בן/בת/אחות/אח/חברה ומבולבלות מכל שמות המאפרות עליהם ממליצות לכן כל ה'מבינות'. ודאי תרצו לדעת מה קובעת דעת הרוב.

המאפרות: הגב' שרי יהל, הגב' אסתי סוקולובסקי, הגב' שרה ליכט, הגב' רותי ברג.

סטייליסטיות השנה

הן מכתיבות את צו האופנה לנשים רבות. הן מאלה ש - לא משנה מה ילבשו - תמיד יסובבו אחריהן מבטים קנאיים. תמיד יהיה להן את הלוק הנכון בזמן הנכון. הן יודעות מה מתאים למה ומה המילה האחרונה. ויש להן את הטאצ' להפוך כל בגד סתמי - ע"י איבזור נכון ופרטים תואמים - לטוטאל לוק 'הורס'.

הסטייליסטיות: הגב' עדי בורג, הגב' שיראל אברהמי

רבנית השנה

הן נשים גדולות ועוצמתיות, עשירות ברוח ובדעת המשפיעות מחכמתן על קהל מאזינותיהן, ומזכות את הרבות. ללא כל כוונה והתיימרות לדרג חלילה או להשוות בין נשים דגולות וגדולות, בחרה כל מצביעה את הרבנית שלכיוון חשיבתה ולרוח דבריה היא מתחברת באופן אישי.

הרבניות: הרבנית ימימה מזרחי, הרבנית סיוון רהב מאיר, הרבנית רונית ברש.

מסכמות ומתחילות מבראשית..

בעצם, הסקר הזה נועד על מנת להדגיש את פעילותן המבורכת של הנשים החרדיות באשר הן, עד כמה הן שילוב מעניין וכמעט בלתי אפשרי של ערכים, עוצמה ויכולות ניהול החולשות על מגוון תחומים. כל אחד מהשמות שהופיעו בסקר השנה (כמובן באופן אקראי לחלוטין, וללא ידיעת המשתתפות כלל - גם למי שהתחבטה בשאלה העצומה: מעניין כמה שילמה כל אחת מהמשתתפות? אז כמובן, הכל על חשבון הבית של מאמע;) כל אישה באשר היא, העובדת, מגדלת את ילדיה על ערכים, אמונה וחינוך טהור, הרי היא הזוכה הגדולה של השנה ובעיקר - אם המשפחה!.

מערכת מאמע בהזדמנות זו מבקשת סליחתן של נשים רבות, עצומות ובאמת ראויות להערכה גדולה בכל המישורים והתחומים. הסקר, כפי שהובהר לעיל, היה אקראי לחלוטין. מי שלא הופיעה בו וחשה כי זה היה מכוון נגדה באופן אישי, רגשי או כל תחושה שהיא המושתת על בסיס מוטעה לחלוטין - עימכן הסליחה.

ו... הזוכה הגדולה של השנה!

הזוכה: קחי נשימה עמוקה, עיצמי לרגע קט את עינייך, ופיקחי אותן כמובן, על מנת שתוכלי לקרא את השורות הבאות ולהיות גאה בעצמך!

מתחילות, בזכות נשים צדקניות.. ,אשת העשיה של השנה,כפיים לנשים החרדיות!! אם נביט כמה עשרות שנים אחורה - איש לא יכול היה להאמין שנשים בכלל, ונשים חרדיות בפרט תצלחנה לחולל שינויים של ממש בחברה, בדגש על פעילות רבה במישור הציבורי, הן כנשות עסקים והן כפעילות חברתיות. המהפכה המבורכת במעמד האישה מזדקרת מתוך רשימת השמות שהבאנו, המסמנת את הנשים הבולטות ביותר שפעלו השנה במישור הציבורי. ביניהן פוליטיקאיות, יזמות נדל"ן, נשות חינוך, מנהלות עמותות, פעילות חברתיות ועוד.,הפעילות: הגב' רבקה רביץ - ראש הסגל של הנשיא ריבלין. הגב' רבקה שוורץ - עו"ד, פעילה חברתית, מקימת "מן המיצר" לנפגעי עבירה במגזר. ,סופרת השנה,כציבור שלא חשוף ברובו לתכני הפנאי והתרבות של הציבור הכללי, הסופרות החרדיות בהחלט תופסות מקום מכובד ובעל השפעה על קהל הנשים הקוראות. גם השבתות תורמות את חלקן לעניין וברגעי הפנאי סביר להניח שנמצא את עצמינו נוטלות ספר קריאה, מתרווחות על הספה ומצפות לשעה מענגת של קריאה מהנה.. אם אתן רוצות לקבל המלצה מראש. אלו הסופרות האהובות עליכן ביותר.,הסופרות: הגב' מנוחה פוקס, הגב' מלי גרין, הגב' מלי אברהם.,עיתונאית - פובליציסטית השנה,לעיתונאיות ופובליציסטיות ישנה הפריבילגיה להעלות מעל דפי עיתון, גלי הרדיו או אתר האינטרנט, מעבר לידיעות חדשותיות ויבשות גם את דעותיהן האישיות והשקפתן בנושאים שונים. הסקר הזה קובע למעשה מי הן העיתונאיות המחוברות ביותר לדעת קהל הנשים החרדיות, כאשר בחירת אי-מי מהן מסמנת את הזדהות המצביעה עם דעותיה של אותה עיתונאית.,הפובליציסטיות: הגב' שרי רוט, הגב' שיפי חריטן, הגב' יעל קליגר, הגב' שושי הלר. ,קובעת סדר היום של השנה,במגזר הכללי הן יכונו סלברטאיות או נשות הברנז'ה, הן נשים מוכרות שמכתיבות את סדר היום במישורים שונים. זה בא לידי ביטוי בכותרות (או שהכותרות כתובות עליהן), בתוכן ובכלל.. בעיתוי הטיימינג הנכון ושימת הדגש על העיסוק במה שחשוב. הן בעלות השפעה עצומה על דעת הקהל וסדר היום הציבורי, והן בעיקר עסוקות. אתן בחרתן את הבולטות שבהן.,הקובעות: הגב' אסתי פלד, הרבנית יפה דרעי, הרבנית ציפי לאו. ,מנהלת השנה,גם לשם הן הגיעו, לראשות חברות מובילות בארץ, מוסדות לימוד וגופי תקשורת חרדיים. הן נשות עסקים קשוחות ומוכשרות המנהלות תחתיהן עשרות עובדים, עובדות, נשים ואנשים, ובמקביל הן אמהות במשרה מלאה, רובן - למשפחות ברוכות ילדים. אם תשאלו אותן: מה מורכב ומתיש יותר? הן בהחלט יתלבטו בין השניים, והן:,המנהלות: הגב' שלהבת חסדיאל - אריאל, הגב' מאשי קידר - מאוחדת, הגב' רותי וולף - Partner. ,מנהלת שווק, פרסום ותיקי לקוחות בתקשורת החרדית של השנה,אין הרבה עבודות שדורשות יותר תחכום, עוצמה, אגרסיביות ומרפקים מאשר ניהול, שווק ופרסום בגוף תקשורת כלשהו. העבודה המתמדת מול משרדי הפרסום - המתישים יש לומר - היא מהשוחקות והמפרכות ביותר גם עבור גברים. אתן בחרתן למי מהנשים הללו יש את המרפקים הכי מתאימים למקצוע.,מנהלות השווק: הגב' רחל לויטן - משפחה, הגב' אושרת מועלם - מנהלת תיקי לקוחות ברדיו קול ברמה.,מנהלת משרד הפרסום החרדי של השנה,אם כנאמר לעיל - עבודה מול משרדי פרסום דורשת מרפקים ועוצמה. הרי שלנהל אותם - על אחת כמה וכמה. ענף הפרסום בציבור החרדי משגשג ופורח ומעלה על המפה הרבה שמות של כוכבים ואנשים מוכשרים. לא מפתיע לגלות שרבים מהם (אולי רובם?) - נשים! ,הפרסומאיות: הגב' עליזה בניסטי - גל אורן, הגב' שרה פוגל - אג'נדה, הגב' ריקי איצ'קוביץ - תוצאות אפקטיביות. ,מנהלות היח"צ של השנה,הן מהטיפוסים שמאז ומעולם עבודה משרדית מול מחשב נתפשה בעיניהן כעונש. המנטרה שלהן היתה "אני חייבת עבודה עם אנשים". סביר להניח שהן תמיד היו מוקפות בחברה ומהבולטות שבה. הן מוכשרות, חברותיות ובעלות קסם אישי ואינטלגנציה בין אישית גבוהה. קבלו את נשות יחסי הציבור הבולטות ביותר השנה.,היח"צניות: הגב' שרה פכטר - שר(ה)תקשורת, הגב' אהובי שווירץ- אשת יחסי ציבור ומרצה לתקשורת, הגב' יונת קפלן - קוביס.,מגישות השנה ,הפסוק "קול באישה..." השריש והטביע במשך שנים מציאות מעוותת, בה קול אישה אינו יכול להשמע בפומבי. בעוד הפירוש האמיתי מתיייחס לשירת נשים בלבד ולא מעבר. נשים תמיד היו, אם בכלל, המארגנות והמתכננות מאחורי הקלעים. כאשר על הבמה הציבורית קצרו תשואות והכרה - הגברים. בשנים האחרונות חלה מהפכה מבורכת וקולן של נשים החל להשמע, תרתי משמע בציבור החרדי. אתן קבעתן מי הן מגישות התכניות שאת קולן אתן הכי אוהבות לשמוע.,המגישות: הגב' מירי שניאורסון - קול חי, הגב' רחל פסטג - קול חי,מעצבת השיער - פאנית השנה,שוק הפאניות החרדיות רווי ומוצף ומציע לנו אין ספור פאניות מוכשרות יותר ופחות. ענף זה הוא מהבטוחים והחזקים ביותר כי הצורך בו והביקוש הוא תמידי ואין סופי. ניתן לומר כי נשות המקצוע די יודעות לנצל את העובדה הזאת וכן ואת טבע האישה שלא מאפשר לה להתפשר בכל מה שקשור לחיצוניות והמחירים ממריאים... אבל עצה שלנו: הטובות שוות את המחיר.,הפאניות: הגב' איטה פישר, הגב' יפי קמינר, הגב' מירי קופולוביץ, הגב' הרצליה דיין. ,דוגמנית השנה,אין ספק, משהו צורם במושג דוגמנית חרדית. והוא אוטומטית מעלה קונטציות שליליות במקצת. אך דווקא בסיבה לכך טמון ה"יופי" שבעובדה שהן עדיין קיימות. המילה 'דוגמנית' מתקשרת אצלינו מתוך הרגל למראה פרובוקטיבי ובעייתי מבחינת ההלכה וההשקפה היהודית. אבל הכל עניין של מוסכמות חברתיות וסטיגמות. דוגמנות 'חרדים' היא ענף חדש ופורץ דרך בו יצאו נשים חרדיות יפות, מתוך הקיבעון המחשבתי החרדי והחליטו לנצל את יופיין הטבעי האמיתי לצורכי פרנסתן. לגיטימי לחלוטין כל עוד הן אינן עוברות על גבולות ההלכה. כמה יפה לראות את היופי האמיתי הטבוע בהן ללא צורך בבגדים חושפניים ופרוצים המקובלים ומוטמעים כיופי אוניברסלי. אז מי הן היפות ביותר? ובכן, על טעם וריח אין להתווכח. אבל הטעם השולט אמר את דברו. (מכיון שבקטגוריה זו כיכבו שלוש נשים מכובדות, נזכיר את שלושתן לפי סדר מדד האחוזים בקטגוריה זו). 'בנות ישראל נאות הן' - כבר אמרנו? ,הדוגמניות: הגב' בתיה שיף, הגב' אורית שוהם ראבד, הגב' פייגי יורוביץ.,זמרת השנה,הן עומדות בנסיון קשה שמרביתנו לא חוות. וטוב שכך. בעולם הכללי זמרת טובה ומוכשרת קונה לה שם ומקום בתודעה הציבורית ומקבלת את הפידבק וההערכה המגיעה לה. הדרך אל התהילה לא קלה אמנם, אך יש יותר אמצעים להגיע אליה כמו אלבומים, קליפים, הופעות ואתרי רכילות שעושים את העבודה. בעוד האמצעים העומדים לרשות זמרת חרדית דלים בהרבה. האיסור ההלכתי מגביל את תחום העיסוק הזה ולרוב הן מתקשות לטפח קריירה בתחום השירה. רבות מתייאשות מראש, אך אספנו שמות של כמה זמרות מוכשרות שקולן כן נשמע. והוא מקסים.,הזמרות: הגב' ציפי קולטניוק, הגב' חדווה לוי, האחיות כליפא.,מאפרת השנה,אם אתן מהנשים שמאבדות ידיים ורגליים בכל מה שקשור להכנות לחתונה של בן/בת/אחות/אח/חברה ומבולבלות מכל שמות המאפרות עליהם ממליצות לכן כל ה'מבינות'. ודאי תרצו לדעת מה קובעת דעת הרוב.,המאפרות: הגב' שרי יהל, הגב' אסתי סוקולובסקי, הגב' שרה ליכט, הגב' רותי ברג. ,סטייליסטיות השנה,הן מכתיבות את צו האופנה לנשים רבות. הן מאלה ש - לא משנה מה ילבשו - תמיד יסובבו אחריהן מבטים קנאיים. תמיד יהיה להן את הלוק הנכון בזמן הנכון. הן יודעות מה מתאים למה ומה המילה האחרונה. ויש להן את הטאצ' להפוך כל בגד סתמי - ע"י איבזור נכון ופרטים תואמים - לטוטאל לוק 'הורס'.,הסטייליסטיות: הגב' עדי בורג, הגב' שיראל אברהמי,רבנית השנה,הן נשים גדולות ועוצמתיות, עשירות ברוח ובדעת המשפיעות מחכמתן על קהל מאזינותיהן, ומזכות את הרבות. ללא כל כוונה והתיימרות לדרג חלילה או להשוות בין נשים דגולות וגדולות, בחרה כל מצביעה את הרבנית שלכיוון חשיבתה ולרוח דבריה היא מתחברת באופן אישי.,הרבניות: הרבנית ימימה מזרחי, הרבנית סיוון רהב מאיר, הרבנית רונית ברש.,מסכמות ומתחילות מבראשית..,בעצם, הסקר הזה נועד על מנת להדגיש את פעילותן המבורכת של הנשים החרדיות באשר הן, עד כמה הן שילוב מעניין וכמעט בלתי אפשרי של ערכים, עוצמה ויכולות ניהול החולשות על מגוון תחומים. כל אחד מהשמות שהופיעו בסקר השנה (כמובן באופן אקראי לחלוטין, וללא ידיעת המשתתפות כלל - גם למי שהתחבטה בשאלה העצומה: מעניין כמה שילמה כל אחת מהמשתתפות? אז כמובן, הכל על חשבון הבית של מאמע;)
‏

הזוכה הגדולה של השנה בקטגוריה האחת והיחידה:

'אשת החיל החרדית'

שתפקידה לא יסולא בשום סקר, או מדד חברתי כזה או אחר.

המשכנה את עשייתכן הברוכה, ומיד - מתחילות מבראשית..

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית