בר שלום הכריזה: "ארוץ בבחירות לכנסת"

עדינה בר שלום, בתו של מרן פוסק הדור הרב עובדיה יוסף זצוק"ל, הכריזה השבוע באירוע שנערך בירושלים כי תרוץ בבחירות הבאות לכנסת; "גדולי ישראל רבים התירו" (אקטואליה)

חברת הכנסת החרדית הראשונה? עדינה בר שלום
, בתו של מרן פוסק הדור הרב
עובדיה יוסף זצוק"ל, כלת פרס ישראל ומייסדת "המכללה החרדית", הצהירה השבוע (רביעי) באירוע שנערך בירושלים כי תתמודד בעצמה לכנסת הבאה, עם זאת, בר שלום לא ציינה באיזו מסגרת תרוץ לכנסת. את הדברים היא אמרה בכנס "מגזר ומגדר 2" של נשות "לא נבחרות לא בוחרות".

בנאום שנשאה במקום, הביעה בר שלום תמיכה בלתי מסוייגת ברעיון קידום נשים חרדיות לעשיה ציבורית ופוליטית בכל מסגרת שתימצא לנכון. "הרמב"ם אמר שאין מעמידים אישה למלכות אבל זה לא מופיע בשום מקום בתלמוד אלא רק אצל הרמב"ם ורבים מגדולי ישראל חשבו שזוהי רק דעתו. גדולי ישראל רבים התירו דוגמת הרב עוזיאל והרב הלוי וכמובן אבא שלי שתמך בעשייה הציבורית שלי".

מאוחר יותר, אמרה בר שלום בתגובה לשאלה שהופנתה אליה בדבר התמודדותה לכנסת, כי היא עצמה תתמודד בבחירות לכנסת הבאה - אך לא ציינה באיזו מסגרת.

חברת הכנסת החרדית הראשונה? עדינה בר שלום,עובדיה יוסף,בנאום שנשאה במקום, הביעה בר שלום תמיכה בלתי מסוייגת ברעיון קידום נשים חרדיות לעשיה ציבורית ופוליטית בכל מסגרת שתימצא לנכון. "הרמב"ם אמר שאין מעמידים אישה למלכות אבל זה לא מופיע בשום מקום בתלמוד אלא רק אצל הרמב"ם ורבים מגדולי ישראל חשבו שזוהי רק דעתו. גדולי ישראל רבים התירו דוגמת הרב עוזיאל והרב הלוי וכמובן אבא שלי שתמך בעשייה הציבורית שלי".,מאוחר יותר, אמרה בר שלום בתגובה לשאלה שהופנתה אליה בדבר התמודדותה לכנסת, כי היא עצמה תתמודד בבחירות לכנסת הבאה - אך לא ציינה באיזו מסגרת.,,‏ח"כ שולי מועלם,באירוע השתתפו נציגים מקצוות שונות בחברה החרדית. כך למשל הרב בועז נקי, נאמן ביתו של מנהיג "הפלג הירושלמי" הגאון רבי שמואל אוירבעך, שהצהיר כי "אשתי בבית עם תשעה ילדים וששה נכדים והיא מרוצה מאד מאד. איני תומך במאבקכן לנציגות נשית, אך אני תומך במאבקים רבים וצודקים אחרים אותם אתן מנהלות".,ח"כ שולי מועלם, שהשתתפה באירוע, ניסתה להדגים כיצד נשים שומרות תורה ומצוות יכולות להשתלב בעשייה פוליטית ולתרום לחקיקה מגדרית. בנאומה היא אמרה כי לראשונה היא שומעת על תמיכה בדרישה לחקיקה בנושא חיוב ייצוג נשים במפלגות מנשים חרדיות, והבטיחה לבחון את הדברים.,מועלם שאלה את בר שלום אם היא תומכת בחקיקה שכזו, ובר שלום הגיבה כי "נפשה חצויה", אך היא מבטיחה להתמודד ולהיות חברת הכנסת החרדית בכנסת הבאה.,העיתונאית טלי פרקש, חברת "נבחרות" ומנחת הכנס, אמרה כי "הכנס נועד להפגיש בין אקטיביסטים חרדים המתעניינים בעשייה חברתית, לייצר בינהם שיתופי פעולה הדדים ולחזק את הנוכחות של נשים חרדיות בציבוריות החרדית - במיוחד בשיח פוליטי ובצמתי קבלת החלטות בקרב החברה החרדית".,אסתי שושן-ביטון מייסדת "נבחרות", ציינה באירוע כי "איומים מפורשים בנוסח "נשלול את כתובתך"; "נזרוק את הילדים ממוסדות הלימוד" או "מדובר בנשים הזקוקות לטיפול פסיכיאטרי" אולי מצמצמים את שורות הנשים המסכימות לעמוד בחזית המאבק אך מוסיפים עוד ועוד פעילות הנמצאות כתומכות לחימה מאחור".,אסתי רידר-אינדורסקי, פעילה גם כן ב"נבחרות", הדגישה כי העיתוי לכנס לא מקרי, מאחר ובשלב זה נערכות הפעילות לבחירות במנהלים הקהילתיים בירושלים בשנה הקרובה ומקדמות תכנית מנהיגות שבר שלום עומדת בראשה ומטרתה לייצר "עתודה ראשונה" של נשים חרדיות המוכוונת לעשיה פוליטית-ציבורית וחברתית ותוכניות נוספות שנועדו לשנות את התמונה הפוליטית כבר ב-2018 בבחירות לרשויות המקומיות.,,‏בר שלום בכנס,נשות "נבחרות" חרטו על דגלן את הסלוגן "לא נבחרות לא בוחרות" במסגרת דרישתן לממש את זכותן של נשים חרדיות לייצוג בכל מוקדי קבלת ההחלטות ובכללן בכנסת ישראל.
‏ח"כ שולי מועלם (באדיבות המצלם)

באירוע השתתפו נציגים מקצוות שונות בחברה החרדית. כך למשל הרב בועז נקי, נאמן ביתו של מנהיג "הפלג הירושלמי" הגאון רבי שמואל אוירבעך, שהצהיר כי "אשתי בבית עם תשעה ילדים וששה נכדים והיא מרוצה מאד מאד. איני תומך במאבקכן לנציגות נשית, אך אני תומך במאבקים רבים וצודקים אחרים אותם אתן מנהלות".

ח"כ שולי מועלם, שהשתתפה באירוע, ניסתה להדגים כיצד נשים שומרות תורה ומצוות יכולות להשתלב בעשייה פוליטית ולתרום לחקיקה מגדרית. בנאומה היא אמרה כי לראשונה היא שומעת על תמיכה בדרישה לחקיקה בנושא חיוב ייצוג נשים במפלגות מנשים חרדיות, והבטיחה לבחון את הדברים.

מועלם שאלה את בר שלום אם היא תומכת בחקיקה שכזו, ובר שלום הגיבה כי "נפשה חצויה", אך היא מבטיחה להתמודד ולהיות חברת הכנסת החרדית בכנסת הבאה.

העיתונאית טלי פרקש, חברת "נבחרות" ומנחת הכנס, אמרה כי "הכנס נועד להפגיש בין אקטיביסטים חרדים המתעניינים בעשייה חברתית, לייצר בינהם שיתופי פעולה הדדים ולחזק את הנוכחות של נשים חרדיות בציבוריות החרדית - במיוחד בשיח פוליטי ובצמתי קבלת החלטות בקרב החברה החרדית".

אסתי שושן-ביטון מייסדת "נבחרות", ציינה באירוע כי "איומים מפורשים בנוסח "נשלול את כתובתך"; "נזרוק את הילדים ממוסדות הלימוד" או "מדובר בנשים הזקוקות לטיפול פסיכיאטרי" אולי מצמצמים את שורות הנשים המסכימות לעמוד בחזית המאבק אך מוסיפים עוד ועוד פעילות הנמצאות כתומכות לחימה מאחור".

אסתי רידר-אינדורסקי, פעילה גם כן ב"נבחרות", הדגישה כי העיתוי לכנס לא מקרי, מאחר ובשלב זה נערכות הפעילות לבחירות במנהלים הקהילתיים בירושלים בשנה הקרובה ומקדמות תכנית מנהיגות שבר שלום עומדת בראשה ומטרתה לייצר "עתודה ראשונה" של נשים חרדיות המוכוונת לעשיה פוליטית-ציבורית וחברתית ותוכניות נוספות שנועדו לשנות את התמונה הפוליטית כבר ב-2018 בבחירות לרשויות המקומיות.

‏בר שלום בכנס (באדיבות המצלם)

נשות "נבחרות" חרטו על דגלן את הסלוגן "לא נבחרות לא בוחרות" במסגרת דרישתן לממש את זכותן של נשים חרדיות לייצוג בכל מוקדי קבלת ההחלטות ובכללן בכנסת ישראל.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית