תופת בחיפה: שכונות שלמות פונו, 17 נפגעים משאיפת עשן

מאות שריפות פרצו בשלושת הימים האחרונים, עשרות שכונות פונו, ותושבים נפצעו. הבוקר פרץ גל שריפות בעיר חיפה.* כוחות הביטחון: מדובר בהצתות. גורמים במשטרה: אין שליטה על האש, אנחנו במלחמה (חדשות)

מאמע | כיכר השבת |
הבוקר (חמישי) פרץ גל שריפות נוסף בעיר חיפה במספר מוקדים בעיר, והוביל לפינוי שכונות רבות ביניהן שכונת רוממה, רמות ספיר, רמת בגין, בגין, רמת אשכול, רמות חן, רמת גולדה, אחוזה, רמת אלמוגי, גבעת אורנים, רמת בן גוריון, נאות פרס ואזור האיצטדיון סמי עופר.

גם באיזור הסמוך לצומת הצ'ק פוסט ובנווה שאנן פרצו דליקות, ומספר בתים עלו באש. נכון לעכשיו, יש 17 נפגעים. מצבו של אחד בינוני, והשאר פצועים קל. בבית החולים כרמל נפתח מרכז מידע טלפוני לבירורים על אודות נפגעים (1255142).

זהו היום השלישי באינתיפאדת האש שעל פי ההערכות נגרמת מהצתות זדוניות של חוליית טירור. מערכת הביטחון עושה כל שביכולתה לאתר אותם, ועל פי הוראת שר לביטחון הפנים גלעד ארדן ומפכ"ל המשטרה רוני אלשיך תוגברו הכוחות בשטחים פתוחים בכדי להגביר את ההרתעה. אך בינתיים מתגייסות מדינות רבות בעולם למאמץ המשותף לדיכוי השריפות. ביניהם: יוון, איטליה, קרואטיה, רוסיה, קפריסין וטורקיה .נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין שוחח הבוקר עם ראש הממשלה ואמר שישלח 2 מטוסי ענק של כיבוי אש, ואפילו טורקיה לא נותרה צופה מהצד והציעה את עזרתה לה נענה נתניהו בחיוב.

במקביל, פועלים 40 צוותי כיבוי מהבוקר בניסיון לבלום התקדמות של אש גדולה לכיוון שער הגיא והיישוב נווה אילן. בעקבות שריפת חורש סמוך לקיבוץ הראל, נחסם לתנועה כביש 443 לכיוון ירושלים למשך כשעה. תושבים באזורים שונים במודיעין הונחו להסתגר בבתים בשל שריפת קוצים באזור.

לאחר שהצליחו כוחות כיבוי האש להשתלט על השריפה שפרצה אמש בטלמון, התירה הבוקר רשות הכיבוי ל- 60 משפחות מהיישוב שפונו הלילה, לשוב לבתיהם. כשמאוחר יותר התחדשה הדליקה, החל שוב פינוי תושבים, גני ילדים ובתי ספר מהיישוב.

סה"כ פרצו ביממה האחרונה 220 שריפות, 189 מתוכן בשטחים פתוחים. מזג האוויר היבש והרוחות העזות מקשים על כיבוי השריפות ומעודדים את התפשטותן. היום למרבה החרדה יגיעו הרוחות לשיאן, עד למהירות של 80 קצ"ש, בעיקר בצפון, בהרי יהודה והמרכז. צו האיסור על הבערת אש תקף גם היום, ותוקפו יימשך עד יום שישי בלילה.

הקבינט הביטחוני יתכנס הערב לדיון מיוחד על נקיטת האסטרטגיה הדרושה לטיפול במצב החירום.

גם באיזור הסמוך לצומת הצ'ק פוסט ובנווה שאנן פרצו דליקות, ומספר בתים עלו באש. נכון לעכשיו, יש 17 נפגעים. מצבו של אחד בינוני, והשאר פצועים קל. בבית החולים כרמל נפתח מרכז מידע טלפוני לבירורים על אודות נפגעים (1255142)
‏צילום: אהרן ברוך ליבוביץ ‏צילום: אהרן ברוך ליבוביץ ‏צילום: אהרן ברוך ליבוביץ ‏צילום: אהרן ברוך ליבוביץ ]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית