טורקיה: נשלם משכורת לסבתות שישמרו על הנכדים

טורקיה תשיק תוכנית ניסיונית שתספק משכורות מטעם המדינה לסבתות שישמרו על נכדיהם במהלך ימי העבודה, במטרה להגביר את התעסוקה בקרב אמהות טורקיות • אנחנו רוצים גם (אקטואליה)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |
כיף להיות סבתוש, בטורקיה!
מחקרים רבים כבר דנו ועסקו בתועלת המוכחת לאיכות חיהם של סבים וסבתות המופקת מ
שמירה על נכדיהם
. אממה, בעידן של היום, כשכל אישה בת 40 פלוס כבר מנופפת בגאווה בתמונות של נכדיה, זה לא תמיד מעשי. חוץ מאותן ברות מזל שנהנות מתפקיד 'עקרת הבית' הנחשק, אישה העובדת לפרנסת הבית, כמה 'משוגעת' שהיא תהיה על נכדיה, לא תמיד יכולה להרשות לעצמה לשמור עליהן לעיתים קרובות, כפי שממליצים המחקרים. אז מדינה אחת כבר מצאה פתרון לבעיה הזו.

בפברואר הקרוב, טורקיה תשיק תוכנית ניסיונית שתספק משכורות מטעם המדינה לסבתות שישמרו על נכדיהם במהלך ימי העבודה. דמי הפנסיה בטורקיה נעים בדרך כלל בין 1,000 ל -1,800 לירות טורקיות (250 - 450); יוזמה חדשה זו, תציע משכורת נוספת של 400 לירות טורקית - (כ-105 לחודש).

התכנית הזאת תושק במסגרת יוזמה לאומית חדשה בשם 'ההתגייסות הלאומית לקריירה', אשר נועדה להגביר תעסוקה בקרב אמהות טורקיות. מהיוזמה הזו יהנו רק משפחות בהן האמהות עובדות כיום במשרה חלקית - כשהרעיון העומד מאחוריה הוא לתת לאמהות אפשרות לעבור למשרה מלאה כשהסבתות מסייעות במטלות הבית.

שמירה על נכדיהם,בפברואר הקרוב, טורקיה תשיק תוכנית ניסיונית שתספק משכורות מטעם המדינה לסבתות שישמרו על נכדיהם במהלך ימי העבודה. דמי הפנסיה בטורקיה נעים בדרך כלל בין 1,000 ל -1,800 לירות טורקיות (250 - 450); יוזמה חדשה זו, תציע משכורת נוספת של 400 לירות טורקית - (כ-105 לחודש)
המטרה: להגביר תעסוקה בקרב אמהות טורקיות (צילום: שאטרסטוק)

התכנית תתמקד בתחילה ב-1,000 משפחות במחוזות איזמיר ובורסה במשך שישה חודשים, לפני שתתרחב למחוזות אחרים, כשהמטרה היא להעסיק בסופו של דבר 500,000 סבתות טורקיות.

התכנית זו נראית כמו החלום האולטמיטיבי של כל הצצדים - ההורים העובדים יהנו מפתרון מושלם של מטפלת אמינה ומוכרת ללא עלות, הילדים יהנו מבילוי נחשק עם סבתא שמייצגת את כל הטוב והמותר בעולמם, והסבתא תקבל כסף רק בשביל לבלות זמן איכות עם נכדיה האהובים. יש יותר טוב מזה?

אבל לא כולם בטורקיה תומכים ביוזמה המקורית הזו. חלק סוברים שבסה"כ מדובר בדרך מתוחכמת של הממשלה להימנע מתשלום עבור טיפול בילדים בחסות המדינה, שלא לדבר על כך מותירה משפחות שאין להן קרובי משפחה ללא פתרון. ובכל זאת, אנו עדיין מקווים שהיוזמה הזו תגיע לארץ, ומהר.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית