הכירו: השחקנית הדתייה שלא מפסיקה להפתיע

מי מאיתנו כילדות לא חלמה להופיע על הבמה? אורות מנצנצים, מיקרופון צמוד לדש הבגד, תלבושות ססגוניות, וכמובן - התחושה המשכרת שמתקבלת בעקבות תשואות הקהל. אבל לא כל אחת מסוגלת ומתאימה לכך. אורלי עבדי מוכיחה שהיא נולדה כשחקנית ונשארה כזו גם אחרי שחזרה בתשובה. ראיון

יערית אלבז | כיכר השבת |
אורלי עבדי
סיימה בי"ס למשחק לאומניות הבמה, עבדה בצוותי בידור, ושיחקה בהצגות ברחבי הארץ. כיום, כבעלת תשובה, היא ממשיכה להופיע על במות.

מהי אומנות הבמה עבורך?

"אומנות זה עולם שלם בו את יכולה ליצור ולהפליג על כנפי הדמיון, להיות מה שאת רוצה מבלי שישפטו אותך".

מה הכי חשוב לך באומנות שאת יוצרת על הבמה?

"בכוחה של אומנות להעביר מסרים, ולגרום לאנשים להקשיב לאמירה שלך. כל טקסט וכל מילה שאני מוציאה מהפה כאשר אני על הבמה, נמדדת ונשקלת כמה פעמים. מספיק שאחת הצופות תעלב או שלא תבין את דבריי נכון - והחטאתי את המטרה. מנגד, אם אני מסייעת לאנשים במילים שאני אומרת - השגתי את מטרתי".

ממי את מושפעת בעיקר?

"אני מושפעת מאנשים רבים אבל בתחום הבמה, בעיקר מהרב פרוספר מלכה שהיה מורה שלי בבית ספר למשחק, ולימים חזר בתשובה. כבר בבית-הספר הוא הבחין בניצוץ הרוחני שלי והדריך אותי בעולם התשובה.

"הרב מלכה העניק לי את הכלים הנכונים. כשחקנית בעולם הדתי את צריכה נסיון, צריכה לדעת את הקודים החברתיים, ובכך הוא סייע לי רבות. הוא הסביר לי שלשחקן יש כוח מיוחד על הבמה".

עד כמה מאתגר להיות אמנית שומרת מצוות?

"בכל תחום יש קושי, אולם ככל שהתחום במגזר הדתי הולך וצובר תאוצה כך קל יותר לכולנו. למרות זאת, עדיין קשה ליצור הצגות איכותית מרובות שחקנים בגלל התקציבים הדלים והמודעות הנמוכה.

"במקרים רבים אנחנו מופיעות באולמות מאולתרים, בתת תנאים, שמקשים מאוד על העברת המופע. רוב המארגנים לא מבינים שהצגה איכותית תלויה בהחלט גם באולם.

"בנוסף, קשה לשחקניות חדשות להיכנס לתחום. האמרגנים אוהבים את השחקניות הוותיקות והמוכרות, והחדשות נדחקות הצידה".

ספרי לנו על היצירות שלך.

"היה לי מופע יחיד בשם 'גם לי זה קורה', שעוסק במעגל החיים הנשי. הצגה נוספת, שנקראתה 'שבילים', נערכה בשיתוף פעולה עם הזמרת מישל אלבז. ביימה אותנו ליטל דוד המוכשרת, ובמשך שנתיים המופע רץ על בימות ישראל וזכה לשבחים".

אורלי עבדי,מהי אומנות הבמה עבורך?,"אומנות זה עולם שלם בו את יכולה ליצור ולהפליג על כנפי הדמיון, להיות מה שאת רוצה מבלי שישפטו אותך".,מה הכי חשוב לך באומנות שאת יוצרת על הבמה?,"בכוחה של אומנות להעביר מסרים, ולגרום לאנשים להקשיב לאמירה שלך. כל טקסט וכל מילה שאני מוציאה מהפה כאשר אני על הבמה, נמדדת ונשקלת כמה פעמים. מספיק שאחת הצופות תעלב או שלא תבין את דבריי נכון - והחטאתי את המטרה. מנגד, אם אני מסייעת לאנשים במילים שאני אומרת - השגתי את מטרתי". ,ממי את מושפעת בעיקר? ,"אני מושפעת מאנשים רבים אבל בתחום הבמה, בעיקר מהרב פרוספר מלכה שהיה מורה שלי בבית ספר למשחק, ולימים חזר בתשובה. כבר בבית-הספר הוא הבחין בניצוץ הרוחני שלי והדריך אותי בעולם התשובה. ,"הרב מלכה העניק לי את הכלים הנכונים. כשחקנית בעולם הדתי את צריכה נסיון, צריכה לדעת את הקודים החברתיים, ובכך הוא סייע לי רבות. הוא הסביר לי שלשחקן יש כוח מיוחד על הבמה". ,עד כמה מאתגר להיות אמנית שומרת מצוות? ,"בכל תחום יש קושי, אולם ככל שהתחום במגזר הדתי הולך וצובר תאוצה כך קל יותר לכולנו. למרות זאת, עדיין קשה ליצור הצגות איכותית מרובות שחקנים בגלל התקציבים הדלים והמודעות הנמוכה. ,"במקרים רבים אנחנו מופיעות באולמות מאולתרים, בתת תנאים, שמקשים מאוד על העברת המופע. רוב המארגנים לא מבינים שהצגה איכותית תלויה בהחלט גם באולם. ,"בנוסף, קשה לשחקניות חדשות להיכנס לתחום. האמרגנים אוהבים את השחקניות הוותיקות והמוכרות, והחדשות נדחקות הצידה".,ספרי לנו על היצירות שלך. ,"היה לי מופע יחיד בשם 'גם לי זה קורה', שעוסק במעגל החיים הנשי. הצגה נוספת, שנקראתה 'שבילים', נערכה בשיתוף פעולה עם הזמרת מישל אלבז. ביימה אותנו ליטל דוד המוכשרת, ובמשך שנתיים המופע רץ על בימות ישראל וזכה לשבחים". ,,,משפט לסיום,"חשוב שכל אישה תדע - כל אחת מוכשרת בדרך שלה. חשוב שכל אחת תעסוק במה שהיא הכי טובה בו, ושלא תנסה להיות אדם אחר".
"בימי הספירה, בשל המגבלות השונות, הפקנו תכנית מיוחדת שמבוססת על סיפורי צדיקים, ברוח הימים".

משפט לסיום

"חשוב שכל אישה תדע - כל אחת מוכשרת בדרך שלה. חשוב שכל אחת תעסוק במה שהיא הכי טובה בו, ושלא תנסה להיות אדם אחר".

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית