5 תופעות מופלאות שאת חייבת לספר לילדייך

ניסים מתרחשים כל הזמן, עצם קיום העולם הוא ניסי ומופלא, גם מה שאנחנו כביכול רגילים אליו. אם נעגן זאת מבחינה מדעית כ'כח הטבע' עדייך הוא יהיה כפלא מוחלט. יש תופעות כאלו מיוחדות שאיננו רגילים אליהן * 5 תופעות טבע שאת חייבת ליידע את ילדייך על קיומן (תופעות טבע)

Mame | כיכר השבת |
למעשה, העולם כולו מלא בתופעות טבע מרהיבות עין: מפלים יפהפיים, הרי געש מרשימים ותופעות טבע פלאיות כמו הזוהר הצפוני (עליו תוכלו לקרוא פה), פעולת השחיקה של הרוח והמים שיצרה חלק מהאתרים האלו כמו הגראנד קניון ורכס הרי ההימליה.

ההגדרה של "תופעת טבע" היא: התרחשות בטבע ללא התערבות אדם. באופן טבעי לחלוטין לא כמו בריכות או ערים גשרים גנים וכו, שנבנו ונוצרו ע"י אדם, אלא אך ורק דברים שהתרחשו מעצמם. ישנן תופעות טבע עוצמתיות במיוחד כאלו הגורמות נזק לאדם ולסביבה גם במסגרת הטבעית ונקראות 'אסונות טבע'.

5 תופעות ידועות שאת חייבת לספר לילדייך:

הר האוורסט

אוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא חלק מרכס הרי ההימליה שביבשת אסיה. פסגתו מתנשאת לגובה 8,850 מטר. בשנת 1953 הפכו אדמונד הילארי מניו-זילנד וטזינג נורגאי מנפל, לאנשים הראשונים שהגיעו לפסגת הר האוורסט. קטע טיפוס תלול בהר נקרא מאז על שמו של הילארי.

ההגדרה של "תופעת טבע" היא: התרחשות בטבע ללא התערבות אדם. באופן טבעי לחלוטין לא כמו בריכות או ערים גשרים גנים וכו, שנבנו ונוצרו ע"י אדם, אלא אך ורק דברים שהתרחשו מעצמם. ישנן תופעות טבע עוצמתיות במיוחד כאלו הגורמות נזק לאדם ולסביבה גם במסגרת הטבעית ונקראות 'אסונות טבע'.,5 תופעות ידועות שאת חייבת לספר לילדייך:,הר האוורסט,אוורסט, ההר הגבוה בעולם, הוא חלק מרכס הרי ההימליה שביבשת אסיה. פסגתו מתנשאת לגובה 8,850 מטר. בשנת 1953 הפכו אדמונד הילארי מניו-זילנד וטזינג נורגאי מנפל, לאנשים הראשונים שהגיעו לפסגת הר האוורסט. קטע טיפוס תלול בהר נקרא מאז על שמו של הילארי.,,שוניות אלמוגים,שונית המחסום הגדולה, הנמצאת ליד חופי אוסטרליה, היא שונית האלמוגים הגדולה בעולם. אורכה יותר מ-2,000 ק"מ, ונתן לראותה מהחלל. חיים בה יותר מ-5,000 מינים של צמחים ובעלי חיים. בארץ ישראל קימות שוניות נפלאות ביופיין בים סוף.,,מפלים,המפלים הגבוהים בעולם הם מפלי אנג'ל, שביבשת אמריקה הדרומית. גובהם הוא 979 מטרים. הם גבוהים פי 15 ממפלי הניאגרה, שבאמריקה הצפונית. המפלים הרחבים ביותר הם מפלי קהונה שבאסיה. רוחבם הוא 10,783 מטרים.,,אורות בשמים,הזוהר הצפוני (בלטינית: אורורה בורליס ) והזהר הדרומי (אורורה אוסטרליס) הם תופעת טבע מרהיבה שבה אורות זוהרים מאירים את השמים בקטבים. התופעה מתרחשת כשחלקיקים מהשמש הטסים במהירות גבוהה חודרים לאטמוספירת כדור הארץ, מתנגשים עם מולקולות גז ונשרפים.,,המקום הנמוך ביותר בעולם,במקום הנמוך ביותר בעולם, כ-410 מטר מתחת לפני הים. ים המלח הוא תופעת טבע יחידה במינה. כ-32% ממימיו מורכבים ממינרלים – הריכוז הגבוה ביותר במקווה מים בעולם. המרכיבים הטבעיים המופקים מאזור ים המלח מוכרים בכל העולם בזכות יעילותם בטיפול במגוון רחב של מחלות עור, בעיות במפרקים, מחלות נשימה ויתר לחץ דם, והוכחו מדעית כאפקטיביים במיוחד לטיפול בסוגים שונים של בעיות עור באנשים מכל הגילים.,,אסונות טבע:,אסון טבע הוא תופעת טבע רבת עוצמה הנגרמת על ידי כוחות הטבע- מזג האוויר (סופות ופגעי מזג אויר) , המים (הצפות ושטפונות, כולל צונאמי) או האדמה (רעידות אדמה) ואשר זורעת הרס וחורבן בסביבה.,רעידת אדמה: בעת רעידת אדמה משתחרר ופני הקרקע רועדים במשך זמן קצר (עד כדקה)
‏

שוניות אלמוגים

שונית המחסום הגדולה, הנמצאת ליד חופי אוסטרליה, היא שונית האלמוגים הגדולה בעולם. אורכה יותר מ-2,000 ק"מ, ונתן לראותה מהחלל. חיים בה יותר מ-5,000 מינים של צמחים ובעלי חיים. בארץ ישראל קימות שוניות נפלאות ביופיין בים סוף.

‏

מפלים

המפלים הגבוהים בעולם הם מפלי אנג'ל, שביבשת אמריקה הדרומית. גובהם הוא 979 מטרים. הם גבוהים פי 15 ממפלי הניאגרה, שבאמריקה הצפונית. המפלים הרחבים ביותר הם מפלי קהונה שבאסיה. רוחבם הוא 10,783 מטרים.

‏

אורות בשמים

הזוהר הצפוני (בלטינית: אורורה בורליס ) והזהר הדרומי (אורורה אוסטרליס) הם תופעת טבע מרהיבה שבה אורות זוהרים מאירים את השמים בקטבים. התופעה מתרחשת כשחלקיקים מהשמש הטסים במהירות גבוהה חודרים לאטמוספירת כדור הארץ, מתנגשים עם מולקולות גז ונשרפים.

‏

המקום הנמוך ביותר בעולם

במקום הנמוך ביותר בעולם, כ-410 מטר מתחת לפני הים. ים המלח הוא תופעת טבע יחידה במינה. כ-32% ממימיו מורכבים ממינרלים – הריכוז הגבוה ביותר במקווה מים בעולם. המרכיבים הטבעיים המופקים מאזור ים המלח מוכרים בכל העולם בזכות יעילותם בטיפול במגוון רחב של מחלות עור, בעיות במפרקים, מחלות נשימה ויתר לחץ דם, והוכחו מדעית כאפקטיביים במיוחד לטיפול בסוגים שונים של בעיות עור באנשים מכל הגילים.

‏

אסונות טבע:

אסון טבע הוא תופעת טבע רבת עוצמה הנגרמת על ידי כוחות הטבע- מזג האוויר (סופות ופגעי מזג אויר) , המים (הצפות ושטפונות, כולל צונאמי) או האדמה (רעידות אדמה) ואשר זורעת הרס וחורבן בסביבה.

רעידת אדמה: בעת רעידת אדמה משתחרר ופני הקרקע רועדים במשך זמן קצר (עד כדקה). באזורים מיושבים ובנויים, רעידת אדמה עזה גורמת להתמוטטות מבנים, הכרוכה בנזק רב בנפש וברכוש, בהתאם לעוצמת הרעידה ולאיכות הבנייה במקום.

התפרצות געשית: בתוך ההרים מצויים גזים ואדי המים הם כלואים שם, ולעיתים, בעקבות פעילות רבה, הטמפרטורות נוסקות, והם משתחררים. השתחררותם יוצרת התפרצות לבה רותחת הנוזלת מתוך ההר החוצה, ועלולה להרוס כל הנקרה בדרכה.

סופות: הוריקן - סופה הנוצרת באזורים הטרופיים, שקוטר עשוי להגיע עד 500 קילומטר. הסופה טרופית הזו לעתים מגיעה לעוצמות קטסטרופליות, סביב מרכז הלחץ הנמוך.

טורנדו - רוח סערה הרסנית מקומית, הנושאת אבק ואדי מים, ומתקדמת במערבולת סיבובית. מהירות הרוח עשויה לנוע בין 115 קמ"ש לבין 510 קמ"ש. הטורנדו הוא יבשתי וקוטרו הממוצע הוא כמאה מטר, והוא מתקיים במשך דקות ספורות בלבד. סופת הטורנדו הרסנית ביותר, הן בשל עוצמת הרוח והן בשל כח היניקה העז הנוצר במרכז מערבולת האוויר, השואבת אליה חפצים הנקרים בדרכה, המועפים ופוגעים בסובב.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית