ענת דולב שהייתה

איך כותבים מכתב פרידה לחברה שרק הידידות נרקמה בנינו והלכה לעולמה. ענת דולב, השדרנית בעלת הקול הנעים ששידרה ברשת ב׳ את ענת הכרתי בבית חולים, לא רבים ידעו שחלתה. נפגשנו בתור לרופא במסדרון, הידידות והאנושיות הייתה ניכרת בה ברמה שלא פוגשים כל יום (פרידה)

נילי גינגולד אלשיך | כיכר השבת |
אצל כל אדם מפורסם.. למעשה בתחילה אפילו לא ידעתי שזו השדרנית המפורסמת, שכן שמעתי את קולה ברדיו, אך את פניה לא ראיתי, רק שסיפרתי לאימי על האישה הנחמדה שפגשתי בבית החולים, ענת דולב, היא הביטה בי ואמרה ואוו, זו ענת השדרנית, ואני כלל לא קישרתי תחילה בין הקול ולבין שמה, יצא לי עוד פעם אחת לפגוש את ענת בבית החולים, נתתי לה מתנה את ספר שיריי שכתבתי, וכמובן טלפונים החלפנו כבר בפעם הראשונה, לא היה לה שום בעיה עם כך והיא אפילו יותר משמחה להיות איתי בקשר.

מכאן דרכנו נפרדו,

אני נסעתי לארצות הברית ורק לאחר תקופה ארוכה צילצלתי לברר שוב לשלומה, ופחדתי שאולי כלל לא תזכור אותי, אך מיד ברגעים הראשונים של השיחה ציינה, אני זוכרת אותך וממש עד כדי שתיארה פרטים משיחתנו בפעם הראשונה שנפגשנו, נדהמתי לגלות אישה עם כל כך הרבה חמימות וענווה, היא ציינה שתשמח שנדבר שוב, החלפנו חוויות, דיברנו על החיים ומה שביניהם.

ואכן היינו כותבות אחת לשניה באווצאפ, למעשה יצא לי שוב לצלצל, אהבתי להביט על התמונה רקע לה באווצאפ היה שם שולחן שעליו מונח אגרטל עם פרחים, חשבתי בליבי כמה חמימות יש בתמונה הזו, ששלחה לי אנרגיה של אהבה. בעייני רוחי חושבת בטח עכשיו ענת יושבת ליד השולחן ומביטה באגרטל חשבנו להיפגש שאגיע לארץ, לאחר כחודש שוב צילצלתי אך היא לא ענתה.

גם לא אחרי כמה ימים, ויום אחד התמונה במסך נעלמה, התקשרתי שוב חשבתי בליבי שבטח הבעיה היא אצלי בטלפון,
איני יכולה להודות שלא רצו לו מחשבות בראש אבל אולי התמונה שנעלמה מן המסך עמדה לבשר לי את הבאות, אני חשבתי בליבי אנסה להיתקשר בפעם אחרת, שבוע עבר והאמת היה לי מוזר, היה לי עצוב הרגשתי משהו חסר משהו השתנה, כנראה נשמות מרגישות, אין להן גבול, מצאתי את עצמי יושבת במטבח בלילה, חשבתי בליבי משהו מרגיש לי חסר ואז הטלפון צילצל זאת היתה אמא שלי, שאמרה בקול הססני חרישי משהו, נילי אני לא יודעת עם לספר לך
את בטח שמעת, אני מוכרחה להודות שאפילו בחלומות שלי לא הייתי מאמינה שתספר לי, שענת דולב החברה שלי מעבר לים, שלמרות שלא הכרנו הרבה ‏זמן, היה לנו קשר מיוחד, חברות וקשר מיוחד שהיה בנינו, הסודות שחלקנו, בתקופה קצרה יחסית, במלאת השלושים, שלח לי אחי סרטון של בנה מדבר, מלשמוע אותו רק הבנתי יותר כמה רוך חום ואהבה היה באישה היקרה הזו.

אני כותבת לך ענת, וליבי מחסיר פעימה וליבי מזיל דמעה, אני יכולה לנסות להתנחם ולנחם את קרוביך, שוודאי חסרונך, ממלא אותם יום יום בגעגועים אני שולחת חיבוק גדול לדן בנך היקר, ואומרת תודה לאלוקים על הזכות להכיר אדם כמוך ולהראות לחברה הישראלית שלנו שאפשר לנהל קשרים מצויינים, ללא קשר למגזר אליו אנו שייכים, קשר זה מתאפשר בזכות אנשים כמו ענת דולב שידעה להיות ענוותנית ואוהבת, וכן אמר הרבי מבעלז: 'שהדרך להמשיך להחיות את האדם היא להמשיך את דרכו' אם כן אני מבטיחה לך חברתי היקרה לנסות ולהמשיך את דרכך בכך שאלמד להיות בעלת ענווה ולפזר אהבה לאנשים מסביבי, יהיה זכרך ברוך וחלקך בגן עדן.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית