גם בימינו; יציאת מצרים ממצרים

לכל אדם יש את יציאת מצרים הפרטית שלו, משפחת עובדיה התגוררה במצרים עד לפני כ-8 שנים בלבד! הם חיו כמלכים - בוילה גדולה על שפת הים. עסקו במסחר ונהנו מכל טוב ארץ מצרים. אבות אבותיהם גם הם חיו במצרים וזה היה המשך טבעי * הילדים גדלו בבית שמח ורגוע, אך ללא שייכות חברתית, ללא ידיעה ושמירה על הסממנים היהודיים גילתה משפחה שלימה את זהותה היהודית ויצאה ממצרים (פסח תשע"ו)

מאמע | כיכר השבת |
באחד מן הימים, עברתי בין החנויות בשער בנימין. נכנסתי והצעתי להם לקחת חלק בפעילות המיוחדת שלנו של עזרה ועידוד נשות ישראל להגיע לשבת מוקדם ורגוע. הגעתי לחנות המתנות של 'הילה סנטר', פגשתי שם אישה בעלת חזות ערבית, ובכל זאת החלטתי לפנות אליה. 'מה אכפת לי מי תורם?!' התחלתי לספר לה על הארגון שלנו ומצאתי את עצמי מרותקת לסיפור חיים מדהים של משפחה מיוחדת שעלתה רק לפני 8 שנים ממצרים!

האשה היתה יהודיה ולא סתם יהודיה - יהודיה חמה שתרמה לנו מיד ברוחב לב עשרות מתנות בעלות ערך להגרלות שנערכות בארגון אחת לשבוע בין הנשים שמדליקות נרות עשר דקות מוקדם. (ורגוע!)

משפחת עובדיה התגוררה במצרים עד לפני כ-8 שנים בלבד! הם חיו כמלכים - בוילה גדולה על שפת הים. עסקו במסחר ונהנו מכל טוב ארץ מצרים. אבות אבותיהם גם הם חיו במצרים וזה היה המשך טבעי. הילדים גדלו בבית שמח ורגוע, אך ללא שייכות חברתית. ההורים שלא שמרו על מסורת, לא יידעו אותם בדבר יהדותם וכך הם סברו כל השנים שהם נוצרים-חילוניים. בני המשפחה הדירו רגלם מן המסגד ומן הכנסייה כאחת, וכל זה מבלי לתת הסבר.

נקודת המפנה חלה, כאשר הגיעו לביתם, יום אחד בהיר, חמישה סלפים רעולי פנים, אלות בידיהם ורובים תלויים על גבם, שברו את שער הברזל בכניסה לביתם ותבעו לדעת היכן הגברים של הבית. ההסבר שלהם היה פשוט, אך בעיני הילדים בלתי נתפס – "אלד אל יהוד" – משפחת היהודים!

בשלב זה סברו הילדים, שהם מכונים כך כיוון שהם זרים – סוג של קללה, באותו אירוע הבהירו הסלפים למשפחת עבדאללה שנותרו להם כמה ימים לעזוב, יום אחד, כינס הסבא את המשפחה כולה וכל האמת נחשפה. הוא הסביר מדוע הורחקו מדתות אחרות ואמר "אנחנו יהודים, ויש לנו זמן קצר לעזוב את מצרים.." בהמשך התברר שדוד המשפחה עלה לישראל והתגייס לצבא – כך נחשף סודם בפני השלטונות. כך הם עזבו את מצרים – השאירו את הבית כמו שהוא ועלו לארץ ישראל.

ומאז – הם מתמודדים כאן עם קשיי פער התרבות ועם העובדה שכדוברי השפה הערבית, לא מזהים אותם כיהודים ולא מקרבים אותם. ואף על פי כן - פגשנו את אב המשפחה, יהודי אופטימי ומלא אמונה ושמחת חיים. לאחר כמה תחנות שהם עשו ברחבי הארץ, לפני כ-3 שנים הם רכשו את ביתם ביישוב רימונים, שיפצו בית יפהפה והשתקעו באזור. הם הקימו את העסק בשער בנימין ועל אף הקשיים, לילדים הם משדרים תמיד רוגע, שמחה ואמונה ללא דאגות.

השבוע הם מחתנים את ביתם עם בן מושב מאזור בית שמש. שם הם יחגגו את ליל הסדר. ליל הסדר שלהם ארוך ועמוס בסיפורים עד יציאת מצרים המודרנית… וכך הם יגידו עם כולנו - "חייב אדם לראות עצמו כאילו הוא יצא ממצרים".

***

ספור יציאת מצרים אמיתי זה הוא סיפור מהותו של העם היהודי, בין הכללי ובין הפרטי, שמור - הינו ארגון שהוקם במטרה לגרום ולסייע לנשים להתרגן ולהכניס את השבת - 10 דק' מוקדם יותר, שזה לכשעצמו גם פעילות שנוצרה מסיפורי גאולה פרטיים של אנשים, השבת היא סמל העם היהודי והקשר הישיר בין הגאולה לשבת הינו הקשר החזק ביותר בהתהוות העם היהודי.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית