מה לקריעת ים סוף ולקומקום רותח?

כולכם מכירים את הצליל המבעבע של המים הרותחים שניה לפני שכפתור הקומקום החשמלי מקפץ למקומו בחזרה. מצב המים המקפצים בשאון חוזרים לשלוותם אחרי שהזדככו מחיידקיהם * התיאור הרותח והשוצף הזה מהווה משל לסיטואציות שהחיים מזמנים לנו (שביעי של פסח)

מירי גפן | כיכר השבת |
רגעים בהם אנו מרגישים במצב "שצף קצף", מתח, דאגה, חשש ופחד מהבלתי נודע ורגעים אחרי של שקט, שלווה ורוגע מהנודע המתגלה כתמונת נוף שלא הצריכה הפעלת מתג דאגה בליבנו. נשחזר בדמיון את רגעי טרום תפילת נעילה,המחשבה דופקת בחוזקה בשערי הלב, רמ"ח גידנו מצתמררים ודמעות כמים זולגות על מורדות פנינו מול גמר חתימה בלתי נודע. דקות מספר אחרי תפילה זו, אנו מוצאים עצמנו פוצחים בשירה והודיה ומשביעים נפשינו מעינוי היום. חגיגת ניגוד.

שאון מול רגע שאחרי בשעון

הדוגמאות הללו מדגימות קצה חוט השערה את קריעת ים סוף. עם ישראל יוצאים ממצרים בחפזון, בצקם לדרך החמיץ אודות לכך. המצרים רודפים אחריהם וגלי ים לפניהם בחוסר התחשבות. עם ישראל עמדו בסיטואציה מפחידה ומלחיצה. לב מי לא ירא? מחוסר ברירה, הם נכנסו לים השוצף והגועש והנה מה? הים נעמד כחומה מימינם ומשמאלם והם עברו בים כבתוך היבשה ומיד "אז ישיר משה ובני ישראל".

שוב מערבולת מנוגדת

ערב פסח מסומל כשיעבוד אחד גדול, "קריעת" ים עבודת נקיון, ריצות, דאגות, מירוצים וכדומה, ואין אחד שאינו יודע. עתה אנו עומדים דקות לפני שביעי של פסח וטרום שירת "אז ישיר". רגע לפני קריעת ים וסעודת משיח ומעט לפני היום שאחרי הפסח.

החזרה לשגרת ההתמודדות היומיומית של כולנו. זה העת גם להזכיר לעצמנו כי אחרי כל שעבוד יש זמן אביב, ניחוחות של פריחה שיתפזרו באויר, כל ענני החורף הכבדים נהפכים לענני נוצות, שמש שתזרח ותשלח קרני אור מלטפים. ציפורים יזמרו בשיר ופרפרים ירקדו באויר.

אז הניחו את שצף הקומקום בצד ותעברו לשתיה קרה ומרווה.

אז ישיר...

חג שמח עם המשך שמח!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית