בקרוב אצלך: 'רק תנו לה דקה והיא כבר בוכה'

סמדר מורג שחקנית שהכי אוהבת לשחק קומדיה וגם זמרת מקצועית. 'אם אצטרך לבחור בין משחק ושירה, אם ישימו לי אקדח על הראש אז אבחר לוותר על שירה' * בראיון חג למאמע אומרת סמדר: 'משחק זה דבר מדהים ומקסים ויש בו אלמנטים רוחניים לא סתם שחקנים חוזרים בתשובה, לשמוע קהל צוחק נותן סיפוק אינסופי' (סוכות תשע"ז)

יערית אלבז | כיכר השבת |
(צילום אישי )
(צילום אישי )

ממתי נולדה השחקנית שבך?

תמיד רציתי ליהיות שחקנית , כבר כשהייתי ילדה ידעתי שמשחק זה דבר שיש בו קסם. כשהייתי הולכת לסרטים הייתי חולמת שיבאו יום שגם אני אהיה על הבד הלבן. שמחתי לשמוע שרוב השחקנים היו קטנים פעם ככה שיש לי סיכוי.

איפה גדלת את שנות ילדותייך?

אני נולדתי בארץ אבל גדלתי בהולנד, אמא שלי הולנדית והולנדית היא שפת האם שלי. בגיל 18 למדתי פסיכולוגיה כי פחדתי לעשות אודישין פן יהרסו לי את החלום, ואשמע את המילים הבאות: 'את לא מספיק טובה'. אבל לא יכולתי להתאפק ובכל זאות לאחר שנתיים של לימודים באוניברסיטה התקבלתי לבית ספר למשחק.

כמה שנים למדת משחק?

4 שנים מהבוקר עד הערב רק ללמוד 'להיות שחקנית'. כשסיימתי את הלימודים בטקס חלוקת 'הדיפלומה' המורים שלי אמרו פה אחד את “שחקנית עם אישיות, את עוד תכבשי את העולם עם הצחוק שיש לך"

לאחר הלימודים מיד התקבלתי למחזות זמר בן לאומיים כמו: 'כנר על הגג', מאמא מיה', 'הקוסם מארץ עוץ'. התמחתי בתחום תאטרלי שבא משיקאגו - improv קוראים לזה. זהו תאטרון מאולטר, באותו רגע על הבמה פשוט משחקים או שרים משהו על מישהו מהקהל בחרוזים. צריך הרבה אומץ ואמונה בכדי לעשות זאת.

מתי חזרת בתשובה?

חזרתי בתשובה לאחר הנשואין ועלינו לארץ, היום אני מופיעה רק בפני נשים בכל העולם עם מופע סטנדאפ שלי בשם 'חוזרת מהולנד' או עם הצגת יחיד של בשם 'בקרוב אצלך'.

בזמן ההופעה אני עוברת לאינטרקציה עם הקהל ומאלתרת שיר בחרוזים על בסיס נתונים שאני מקבלת מהקהל. היום אני רואה שיש המון אלמנטים שדומים בלחזור בתשובה. את צריכה להאמין, לסמוך, לא לשפוט ופשוט לעשות. לעמוד עם בטחון ובעיקר להאמין שתקבלי השארה. הקהל תמיד מוקסם בעקבות האלתור, וגם אני עוברת אותו תהליך מוקסמת כל פעם מחדש, איך זה פשוט בא ואיך אני מצליחה לגעת בקהל כל פעם מחדש.

איפה שיחקת בעבר?

שיחקתי גם הרבה בטלוויזיה ובקולנוע, למדתי לשחק מול מצלמה בקטן ולעבור מהר מאמוציה לאמוציה, בטלויויזיה אין זמן כמו בהצגה שאת עוברת תהליך של סיפור. בטלוויזה או סרט את מסריטה לפעמים קודם את הסוף או את הקטע הכי דרמטי - אין תהליך. היום אני משחקת בסרטים כשרים לנשים וגם שם דורשים ממך לעבור מרגש לרגש בין רגע כמו בחיים.

זה הולך ככה: מצלמה...אורות...איפור...במאית...רעש....

איך אפשר להגיע בין רגע לאמוציה הנכונה?

פשוט - 'פשוט להיות'!

ומה זה 'להיות' עבורך?

לא לשפוט...לנשום...להתרכז...להתחבר...להתכוון... רק לתת את עצמי, עם מה שיש לי ולסמוך שתגיע התוצאה הנדרשת.

מה שאת מתארת כל-כך דומה לתפילה בעצם?

בהחלט, וזה העבודה שלנו שבלב, בחיים אנחנו השחקנים - שצריכים לעבוד על הבמה לתת את כל-כולנו ולהאמין שהעבודה שאנחנו עושים כמו בתפילה תניב תוצאות ותתקבל.

מה את מאחלת לגולשות מאמע לסיום?

שנזכה בחיים האמיתיים גם לעבור בקלות מרגע לרגע בלי לחסום את עצמנו. שנזכה להיות מחוברים ורגועים באמונה שתמיד נקבל. שכל אחת מאיתנו תזכה בשנה החדשה לעשות את מה שחלמה להיות כשהייתה קטנה.

אני מודה לה' כל יום שנתן ואיפשר לי לעשות את מה שרציתי.. חג שמח!

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית