בין הטיפות: עובדות מגניבות על טיפות גשם מהעולם

אמש קבלו כל בני ישראל את פני הגשם בברכת שלום לבבית. "ותן טל ומטר לברכה" הכריז החזן, ובזאת החל החורף. לכבוד המאורע אספנו עבורכם כמה עובדות - מעניינות ומיותרות לחלוטין על גשם - שלא ידעתם. כשתהלכו בין הטיפות, ללא ספק תזכרו אותם (בעולם)

רחלי פרייפלד | כיכר השבת |

טיפה גיאוגרפיה

בבריטניה - תחזית מזג האוויר: קר- מוות.

הגשת תחזית מזג האוויר בבריטניה במאה ה-17 הייתה משימה מלחיצה במיוחד שדרשה זהירות מירבית ויכולות התנבאות מזהירים. כאשר על פי החוק - העונש על תחזית שגויה היה לא פחות מאשר - הוצאה להורג של החזאי!

בפורטוגל - כולם אוהבים את הגשם.

בפורטוגל, אם יורד גשם, לא הולכים לעבודה. מה שמספק סיבה מצוינת לעבור לגור שם. אין ספק שאף חקלאי בעולם לא מחכה לגשם כמו שמחכה לו כל פורטוגלי ממוצע.

בברזיל - מסתכלים בחלון כדי לדעת מה השעה.

בעיר פרה שבברזיל, אנשים יכולים לכוון את השעון עפ"י הגשם, שיורד שם כל יום באותה שעה בדיוק.

בבנגלדש- מכת ברד מודרנית.

ב-14/4/1986 ניטח על מחוז גופאלגאנג של בנגלדש, הברד הכבד ביותר שנרשם מאז מכת ברד התנ"כית. משקל 'פתית' ברד אחד נאמד בקילו. ב'גשם' הזה מצאו את מותם 92 איש

בבוסטואנה- "גשם ולהתראות!"

בבוסטואנה שבאפריקה, ברכת השלום המסורתית בה מקדם אדם את חברו היא "פולה", שפירושה "גשם". אם ננסה לתרגם את התופעה לצירופי הלשון העבריים נקבל ביטויים משעשים כמו: "גשם גשם! מה שלומך?" "גשם על ישראל" "גשם וכל טוב" "גשם ולא להתראות" אמן!

טיפה פיזיקה

אפשר להשאר יבש בגשם בלי מטריה - תתפלאו, אבל במדבר דווקא כן יורדים גשמים, אך בדרכן אל הארץ מתאדות הטיפות מחום המדבר ולא מגיעות אל הקרקע.

טיפות המבורגר... יאמממ

נכון שכולנו גדלנו על הצורה המיתולוגית של הטיפה: רחבה למטה ושפיצית מלמעלה, ויעידו על כך ציורי הילדים. אך מדובר בדימוי ויזואלי שגוי, כשלמעשה הטיפה האמיתית מזכירה בצורתה לחמניית המבורגר - טיפה יותר מהדמעה המסורתית.

טיפות תופת

מסתבר שלא רק על כדור הארץ צריך מטריה. כוכב נוגה, הכוכב הכי לוהט במערכת השמש מייצר גשם של חומצה גופריתית, אם תיסעו לשם במקרה זכרו לקחת אתכם מטרייה שעשויה מפלדה מגולוונת, וקרם שיזוף חזק. על כוכב אחר לעומת זאת, במרחק של 5000 שנות אור, יורדות טיפות של ברזל!

ולסיום - שאלת השאלות: לרוץ או ללכת?

המטריות שנועדו להגן עלינו ולמנוע התרטבות מוכיחות את עצמן יותר כמקל הליכה מאשר מגן מפני הגשם. הרי בעת סופה, בסופו של דבר תמיד נמצא את עצמינו עם עצם לא מזוהה המורכב מברזלים שבורים ובד רפוי. אז מה נעשה כדי להשאיר כמה שיותר מים ברחוב ופחות - ספוגים בשיער ובבגדים?


הסרטון הזה יענה לכם על השאלה...

אז, כמו שאומרים בבוסטואנה :"גשם ולהתראות!"

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית