בארבע בנות דיברה תורה

מה נשתנה הלילה הזה? ביקשנו מארבע עיתונאיות העוסקות בתחום העצמה נשית להצביע על הדמות בהגדה שהן מתחברות אליה באופן אישי מתוך 'ארבעה בנים' * אז מי בחרה את הבת החכמה ומי את הרשעית? ומי התחברה דווקא לבת החמישית (פסח תשע"ז)

דינה אברמסון | כיכר השבת |
הלילה הזה..
"מה העבודה הזאת לכם"?

עורכת הדין ורד עובדיה הנלחמת למען זכויות נשים חרדיות התחברה דווקא לבת הרשעית, יותר נכון זו שמתרשעים אליה. " שהוציאה את עצמה מן הכלל, כפרו בעיקר שלה. כפי שמוצאים אותך מן הכלל, מהחירות שאת ראויה אליה, מהאור שמגיע לך. אני מדברת על גננות וסייעות חרדיות שעושקים ורומסים את זכויותיהן, וכופרים בעיקר שלהן בזכות שלהן להיות נשים בעלות חופש ובעלות בחירה ולקבל את זכויות העבודה המגיעות להן כחוק. אני מאחלת להן שנה של גאולה.

עורכת הדין ורד עובדיה הנלחמת למען זכויות נשים חרדיות התחברה דווקא לבת הרשעית, יותר נכון זו שמתרשעים אליה. " שהוציאה את עצמה מן הכלל, כפרו בעיקר שלה. כפי שמוצאים אותך מן הכלל, מהחירות שאת ראויה אליה, מהאור שמגיע לך. אני מדברת על גננות וסייעות חרדיות שעושקים ורומסים את זכויותיהן, וכופרים בעיקר שלהן בזכות שלהן להיות נשים בעלות חופש ובעלות בחירה ולקבל את זכויות העבודה המגיעות להן כחוק. אני מאחלת להן שנה של גאולה.,,‏מה העבודה הזאת? עו"ד ורד עובדיה ,"מה העדות, החוקים והמשפטים אשר ציווה השם אלוקינו אתכם" ,העיתונאית דינה אברמסון התחברה לבת החכמה וסיפרה כי לאורך השנים היא תמיד חשבה שלהיות "חכמה" זה הדבר הנכון, לשאול שאלות, להתריס ולהתחכם. "דווקא בשנים האחרונות אני מוצאת שהמנוחה טובה, לא תמיד צריך לדעת למה, לפעמים זה פשוט ככה" היא אומרת.,,‏הבת החכמה - העיתונאית דינה אברמסון ,"תם מה הוא אומר" ,אשת התקשורת ענהאל שמואלי דווקא התחברה לבת התמימה. "היום אנחנו יודעים הכול" היא אומרת "הכול גלוי וצפוי, ילדים בגיל תשע כבר יודעים הכל. איפה התמימות? גם מהמקום של עבודת השם. אנחנו עושים עסקאות עם הקב"ה אני יעשה ככה אתה תביא לי ככה, אני יאמין יותר או פחות. להאמין באמת ובתמים להיות תם עם אלוקים ועם הסביבה ועם אנשים. אם מישהו מבקש מכם סוכר לא ישר 'מה הוא רוצה ממני, ומה אני אשיג ממנו ומה אני מצפה ממנו".,,קצת תמימות לא תזיק - אשת התקשורת ענהאל שמואלי ,"שאינו יודע לשאול – את פתח לו" ,העיתונאית מירי שניאורסון התחברה דווקא לדמות הבת שאיננה יודעת לשאול הבת החמישית, "אם היא לא יודעת לשאול, אנחנו צריכים לעזור לה לחשוב" היא אומרת "הרבה פעמים אנשים בכלל לא יודעים שהם לא יודעים. וחוץ מארבעת הבנות ישנה גם הבת החמישית, הוסיפה שניאורסון: הרבי מלובביץ' מספר על הבן החמישי זה הבן האובד.,בעצם הבת, אותה אחת שיושבת, עצוב לה, קצת רע לה, היא לא ממלאת את כל השאיפות שלה וכל המשאלות שלה. ולא יודעת מה חסר לה. אבל יש לה עצב פנימי והיא יודעת שבאיזשהו מקום נמצאת התשובה שלה, הזיווג שלה, השליחות שלה, הייעוד שלה. היא מחפשת את זה! אז אנחנו יכולות לפתוח ולהציע. כי השולחן הזה הוא לא רק שלנו, של דתיות, של חרדיות אלא של כולן שנאמר "כל דכפין ייתי וייכול".,,"צריכים לעזור לה לחשוב" - העיתונאית מירי שניאורסון ,,*שיער: פאות ציפי בנאי , סטיילינג: mekimi
‏מה העבודה הזאת? עו"ד ורד עובדיה

"מה העדות, החוקים והמשפטים אשר ציווה השם אלוקינו אתכם"

העיתונאית דינה אברמסון התחברה לבת החכמה וסיפרה כי לאורך השנים היא תמיד חשבה שלהיות "חכמה" זה הדבר הנכון, לשאול שאלות, להתריס ולהתחכם. "דווקא בשנים האחרונות אני מוצאת שהמנוחה טובה, לא תמיד צריך לדעת למה, לפעמים זה פשוט ככה" היא אומרת.

‏ ‏הבת החכמה - העיתונאית דינה אברמסון

"תם מה הוא אומר"

אשת התקשורת ענהאל שמואלי דווקא התחברה לבת התמימה. "היום אנחנו יודעים הכול" היא אומרת "הכול גלוי וצפוי, ילדים בגיל תשע כבר יודעים הכל. איפה התמימות? גם מהמקום של עבודת השם. אנחנו עושים עסקאות עם הקב"ה אני יעשה ככה אתה תביא לי ככה, אני יאמין יותר או פחות. להאמין באמת ובתמים להיות תם עם אלוקים ועם הסביבה ועם אנשים. אם מישהו מבקש מכם סוכר לא ישר 'מה הוא רוצה ממני, ומה אני אשיג ממנו ומה אני מצפה ממנו".

קצת תמימות לא תזיק - אשת התקשורת ענהאל שמואלי

"שאינו יודע לשאול – את פתח לו"

העיתונאית מירי שניאורסון התחברה דווקא לדמות הבת שאיננה יודעת לשאול הבת החמישית, "אם היא לא יודעת לשאול, אנחנו צריכים לעזור לה לחשוב" היא אומרת "הרבה פעמים אנשים בכלל לא יודעים שהם לא יודעים. וחוץ מארבעת הבנות ישנה גם הבת החמישית, הוסיפה שניאורסון: הרבי מלובביץ' מספר על הבן החמישי זה הבן האובד.

בעצם הבת, אותה אחת שיושבת, עצוב לה, קצת רע לה, היא לא ממלאת את כל השאיפות שלה וכל המשאלות שלה. ולא יודעת מה חסר לה. אבל יש לה עצב פנימי והיא יודעת שבאיזשהו מקום נמצאת התשובה שלה, הזיווג שלה, השליחות שלה, הייעוד שלה. היא מחפשת את זה! אז אנחנו יכולות לפתוח ולהציע. כי השולחן הזה הוא לא רק שלנו, של דתיות, של חרדיות אלא של כולן שנאמר "כל דכפין ייתי וייכול".

"צריכים לעזור לה לחשוב" - העיתונאית מירי שניאורסון ‏כנגד ארבע בנות - דיברה התורה..

*שיער: פאות ציפי בנאי , סטיילינג: mekimi

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית