הפורץ החכם: ככה גנבים פורצים בקלות לרכב שלך

"לשכת פשעי הביטוח הלאומית" האמריקנית (NICB) -הציגה לאחרונה מכשיר חכם המשמש לפורצים רבים ומאפשר להם לבצע חדירה חלקה לכלי הרכב ואף להתניע ולהעלים אותן (טכנולוגיה)

מאמע | כיכר השבת |
אין ספור מקרי פריצה בשנתיים האחרונות
(צילום: שאטרסטוק)לפני כשנתיים הזהירה ה-NICB (לשכת פשעי הביטוח הלאומית) האמריקנית את הציבור מפני תופעה ההולכת ומתפשטת של פריצות רכב ללא שימוש באלימות או בניפוץ שמשה. זאת לאחר שהחלו להגיע אליהם סרטונים ממצלמות אבטחה מכל רחבי המדינה שתיעדו פריצות לרכבים באמצעות מכשיר מסתורי באופן חלק ופשוט שלא הותיר שום סימן לזיהוי הפורץ. ה-NICB, ארגון ללא מטרת רווח שממומן ע"י חברת הביטוח וארגונים נוספים במטרה למנוע נזקי פריצות ואת התביעות שבעקבותיהן ולהקל על זיהוי הפושעים, עשה כל שביכולתו כדי להניח את ידו על מערכת הפריצה המשוכללת הזו. לאחר כשנתיים של מאמצים מרובים מצד הלשכה הם נשאו סוף סוף פרי, והלשכה הציגה השבוע את המכשיר שהפיל את חיתתו על מליוני בעלי רכבים, וחברות הביטוח שלהם ברחבי העולם. התברר כי המכשיר הזה מנצל את השדרוג האהוב שקיים בחלק מהמכוניות חדישות המאפשר הפעלה ללא מפתח והופך אותו לנקודת התורפה בהגנה מפני פריצות כשהוא משדר למקלט-משדר של הרכב לפתוח את הדלתות, בתוך טווח של 5 מטרים. התיעודים שהגיעו לידי הלשכה בחודשים האחרונים מראים כי הפורצים מצליחים לא רק לפתוח את דלתות הרכב אלא גם להתניע ולהעלים אותם תוך שניות ספורות. בשבועות האחרונים בדקה הלשכה את המכשיר על 35 דגמים שונים של רכבים בעלי מנגנון התנעה ללא מפתח, ובחנה את יכולתו לפתוח דלתות, להתניע אותם, לנהוג בהם, ואף לכבות ולהדליק שוב. תוצאות המבדק בהחלט מעוררות דאגה במידה ויצרניות הרכב לא ימהרו לשנות את מערכות ההפעלה במהירות המירבית. המכשיר הצליח לפתוח דלתות של 19 מתוך 35 המכוניות (54%), מה שמאפשר גניבת חפצים בצורה חלקה ללא השארת עקבות, ב-18 רכבים (51%)
(צילום: שאטרסטוק)

לפני כשנתיים הזהירה ה-NICB (לשכת פשעי הביטוח הלאומית) האמריקנית את הציבור מפני תופעה ההולכת ומתפשטת של פריצות רכב ללא שימוש באלימות או בניפוץ שמשה. זאת לאחר שהחלו להגיע אליהם סרטונים ממצלמות אבטחה מכל רחבי המדינה שתיעדו פריצות לרכבים באמצעות מכשיר מסתורי באופן חלק ופשוט שלא הותיר שום סימן לזיהוי הפורץ.

ה-NICB, ארגון ללא מטרת רווח שממומן ע"י חברת הביטוח וארגונים נוספים במטרה למנוע נזקי פריצות ואת התביעות שבעקבותיהן ולהקל על זיהוי הפושעים, עשה כל שביכולתו כדי להניח את ידו על מערכת הפריצה המשוכללת הזו. לאחר כשנתיים של מאמצים מרובים מצד הלשכה הם נשאו סוף סוף פרי, והלשכה הציגה השבוע את המכשיר שהפיל את חיתתו על מליוני בעלי רכבים, וחברות הביטוח שלהם ברחבי העולם.

התברר כי המכשיר הזה מנצל את השדרוג האהוב שקיים בחלק מהמכוניות חדישות המאפשר הפעלה ללא מפתח והופך אותו לנקודת התורפה בהגנה מפני פריצות כשהוא משדר למקלט-משדר של הרכב לפתוח את הדלתות, בתוך טווח של 5 מטרים.

התיעודים שהגיעו לידי הלשכה בחודשים האחרונים מראים כי הפורצים מצליחים לא רק לפתוח את דלתות הרכב אלא גם להתניע ולהעלים אותם תוך שניות ספורות.

בשבועות האחרונים בדקה הלשכה את המכשיר על 35 דגמים שונים של רכבים בעלי מנגנון התנעה ללא מפתח, ובחנה את יכולתו לפתוח דלתות, להתניע אותם, לנהוג בהם, ואף לכבות ולהדליק שוב. תוצאות המבדק בהחלט מעוררות דאגה במידה ויצרניות הרכב לא ימהרו לשנות את מערכות ההפעלה במהירות המירבית.

המכשיר הצליח לפתוח דלתות של 19 מתוך 35 המכוניות (54%), מה שמאפשר גניבת חפצים בצורה חלקה ללא השארת עקבות, ב-18 רכבים (51%) הצליחו אנשי ה-NICB לבצע התנעה ולנהוג בהם, וב-12 רכבים בוצעו גם כיבוי והפעלה מחדש של המנוע.

על פי טענתם של אנשי הלשכה קיימים בשוק מספק דגמים של מכשירי פריצה, כשלהערכתם חלקם אף יכולים להגיע לאחוזי הצלחה גבוהים יותר.

רוג'ר מוריס, דובר הלשכה, הביע את חששו מהתופעה ואמר ש"המצב חמור פי כמה משום שלא רק שגנבים יכולים לרכוש את המכשירים האלה מהמפתחים עצמם. גנב עם ידע והבנה בטכנולוגיית מחשב יכול לבנות לעצמו מכשיר כזה לבד, וזה מגביר את האיום על כולנו".

לדבריו גם אין דרך לאמוד את היקף הנזק שנעשה באופן זה משום שהגנבים לא מותירים אחריהם אף ראיה וסימן. "אם גנבים יודעים שהמכשיר שבידיהם עובד על דגמים מסוימים, אני לא יכול לחשוב על שום דבר שאפשר לעשות כדי למנוע מהם לבצע את הפשע".

ג'ו וורל, מנכ"ל NICB, הוסיף ואמר כי "מכשירי הפריצה אולי לא עובדים על כל סוגי הרכבים אבל לאחר ששמנו יד על מכשיר כזה ובדקנו אותו אנחנו מבינים שישנם מספיק דגמי רכב שהגנבים יכולים להתמקד בהם ולגנוב אותם בקלות. החלק הכי מפחיד הוא שאין כל התרעה לבעלי הרכב מפני סוג כזה של גניבה והם גם לא יכולים להבין כיצד בוצעה הפריצה, רק במקרים בהם המעשים תועדו על-ידי מצלמת אבטחה. במקרים רבים בעלי הרכב חושבים שהמכונית שלהם פשוט נגררה"

וורל הוסיף כי הוא מקווה מאד שיצרניות כלי הרכב תפעלנה בחריצות כדי לשנות את מערכות ההפעלה של כלי הרכב באופן שיוכל לעמוד בפני אסון מכשירי הפריצה הללו. ובכן, גם אנחנו מקווים.

בסרטון שפרסמה הלשכה נראים מספר דגמים שאליהם הצליחו אנשי הלשכה לפרוץ בקלות ואחרים שהפגינו חסינות גבוהה יותר, אך הרשימה המלאה של הדגמים החשופים לפגיעת המכשיר לא פורסמה כדי לא 'לעזור' לפורצים לאתר את המכוניות הניתנות לגניבה ביתר קלות.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית