אילו שינויים צפויים בכיס שלנו ב-2017?

שנה חדשה למניינם בפתח ועם המבצעים המטורפים בזארה (האמת שהתאכזבנו) מגיעים גם שינויים ורפורמות כלכליים ועדכוני תעריפים משלל תחומים שישפיעו על הארנק שלכם לטוב ולרע. אספנו עבורכם את הבולטים ביותר. נתחיל עם החדשות הטובות כמובן (2017)

מאמע | כיכר השבת |
שנת 2017..
להלן השינויים הצפויים לנו ב-2017

עליה במשכורת

החל מהיום שכר המינימום יטפס מ-4825 ש"ח ל-5000 ש"ח עבור 186 שעות חודשיות כשהשכר לשעה עומד על 26.88. זו הפעימה השלישית של העלאת שכר המינימום שמעמידה את ישראל באחד המקומות המובילים בעולם מבחינת גובה השכר המינימאלי לעובד. אך בזאת לא תיעצר מגמת העלייה לשנה זו. בחודש האחרון לשנת 2017 תירשם עלייה נוספת בגובה השכר שיטפס ל-5300 ש"ח. מדובר בשינוי מבורך, אבל תרשו לי להוסיף הצעה ליעול: ששכר העובדים שמקבלים קצת מעל שכר המינימום יעלה בהתאמה, כי יחד עם החדשות הנפלאות שברפורמה הזו היא מכניסה אל קטגוריית מקבלי שכר המינימום כמות לא מבוטלת של עובדים ועובדות שעד עכשיו ניחמו את עצמם שהם מקבלים 'קצת יותר' מהמינימום, ועכשיו מסתבר להם שהם מקבלים את הכי קצת שהחוק מאפשר. מבאס לא?

מספר ימי חופשה לעובד

בשורה נוספת לעובדות שבינינו: עפ"י הצעת חוק של ח"כ רחל עזריה, כל עובד יהיה זכאי ל-2 ימי חופשה נוספים בשנה. כלומר, העובדים 5 ימים בשבוע יהיו זכאים ל-12 ימי חופשה במקום 10. ומי שעובד 6 ימים בשבוע יהיה זכאי ל-14 ימי חופשה שנתיים. לא הבדל שיגרום לנו לצאת לחופשה מפנקת בקריביים עליה פנטזנו שנים, אבל תודו שנחמד.

תכניות חסכון

תכנית "חסכון לכל ילד" תכנס היום לתוקף, במסגרתה תפקיד המדינה תוספת של 50 שקלים לכל ילד עד גיל 18 בחשבון חיסכון מיוחד שינוהל עפ"י בחירת ההורים בקופת גמל או בבנק. הורים שיבחרו להגדיל את החסכון ב-50 ש"ח נוספים על חשבון הקיצבה החודשית המשולמת לכל ילד, יגדילו את הסכום המצטבר מ-600 ל-1200 ש"ח בשנה.

תסחבו ביוקר

ואם כבר דאגתם מה תעשו עם כל הכסף שיצטבר לכם בארנק, אל דאגה, שינויים נוספים יבטיחו שיהיה לכם על מה להוציא אותם. השינוי הראשון שאיומים על בואו כבר הדהדו תקופה ארוכה, הוא התשלום העתידי עבור שקיות בסופר, כ - 10 אגורות לשקית. תשלום שאמור להבטיח שימוש שקול ואחראי בשקיות ומחשבה נוספת לפני שאנחנו מרטיבים את האצבע ברוק ומושכים שקית נוספת מהמתקן. הבונוס שבחוק הזה: הרשתות השונות ישווקו שקיות עבות יותר שיבטיחו שמוש רב פעמי וימנעו את השלכתן לזבל וכך גם זיהום סביבתי.

להלן השינויים הצפויים לנו ב-2017,עליה במשכורת,החל מהיום שכר המינימום יטפס מ-4825 ש"ח ל-5000 ש"ח עבור 186 שעות חודשיות כשהשכר לשעה עומד על 26.88. זו הפעימה השלישית של העלאת שכר המינימום שמעמידה את ישראל באחד המקומות המובילים בעולם מבחינת גובה השכר המינימאלי לעובד. אך בזאת לא תיעצר מגמת העלייה לשנה זו. בחודש האחרון לשנת 2017 תירשם עלייה נוספת בגובה השכר שיטפס ל-5300 ש"ח. מדובר בשינוי מבורך, אבל תרשו לי להוסיף הצעה ליעול: ששכר העובדים שמקבלים קצת מעל שכר המינימום יעלה בהתאמה, כי יחד עם החדשות הנפלאות שברפורמה הזו היא מכניסה אל קטגוריית מקבלי שכר המינימום כמות לא מבוטלת של עובדים ועובדות שעד עכשיו ניחמו את עצמם שהם מקבלים 'קצת יותר' מהמינימום, ועכשיו מסתבר להם שהם מקבלים את הכי קצת שהחוק מאפשר. מבאס לא?,מספר ימי חופשה לעובד,בשורה נוספת לעובדות שבינינו: עפ"י הצעת חוק של ח"כ רחל עזריה, כל עובד יהיה זכאי ל-2 ימי חופשה נוספים בשנה. כלומר, העובדים 5 ימים בשבוע יהיו זכאים ל-12 ימי חופשה במקום 10. ומי שעובד 6 ימים בשבוע יהיה זכאי ל-14 ימי חופשה שנתיים. לא הבדל שיגרום לנו לצאת לחופשה מפנקת בקריביים עליה פנטזנו שנים, אבל תודו שנחמד.,תכניות חסכון,תכנית "חסכון לכל ילד" תכנס היום לתוקף, במסגרתה תפקיד המדינה תוספת של 50 שקלים לכל ילד עד גיל 18 בחשבון חיסכון מיוחד שינוהל עפ"י בחירת ההורים בקופת גמל או בבנק. הורים שיבחרו להגדיל את החסכון ב-50 ש"ח נוספים על חשבון הקיצבה החודשית המשולמת לכל ילד, יגדילו את הסכום המצטבר מ-600 ל-1200 ש"ח בשנה.,תסחבו ביוקר,ואם כבר דאגתם מה תעשו עם כל הכסף שיצטבר לכם בארנק, אל דאגה, שינויים נוספים יבטיחו שיהיה לכם על מה להוציא אותם. השינוי הראשון שאיומים על בואו כבר הדהדו תקופה ארוכה, הוא התשלום העתידי עבור שקיות בסופר, כ - 10 אגורות לשקית. תשלום שאמור להבטיח שימוש שקול ואחראי בשקיות ומחשבה נוספת לפני שאנחנו מרטיבים את האצבע ברוק ומושכים שקית נוספת מהמתקן. הבונוס שבחוק הזה: הרשתות השונות ישווקו שקיות עבות יותר שיבטיחו שמוש רב פעמי וימנעו את השלכתן לזבל וכך גם זיהום סביבתי.,,אם אתם שואלים אותי, הייתי משלמת כמעט כל הון שבעולם כדי למנוע את הפדיחה הבלתי נמנעת שביציאה מהסופר, כשהשקית של הבקבוקים (תמיד זה הבקבוק המוגז)
‏יעלה לכם כסף לסחוב (צילום: שאטרסטוק)

אם אתם שואלים אותי, הייתי משלמת כמעט כל הון שבעולם כדי למנוע את הפדיחה הבלתי נמנעת שביציאה מהסופר, כשהשקית של הבקבוקים (תמיד זה הבקבוק המוגז) והעגבניות נקרעת והתכולה מתפזרת במדרון התלול, מה שמעמיד אותי בסיטואציה לא מחמיאה כשאני מנסה להוכיח יכולות רדיפה תוך שמירה על שלל השקיות שברשותי. לא נעים בכלל. אם 10 אגורות יגרמו לרשתות לייצר שקיות שעמידות קצת יותר ממפית נייר ממוצעת, אז זה בהחלט שווה את זה. שקיות ניילון ימשיכו להיות מחולקות בחינם במחלקת ירקות וכן ברשתות קטנות יותר. עד ל-17 בינואר, רשתות המזון הגדולות יחלקו ללקוחות שבצעו קניה מעל 100 ש"ח, סלי מזון רב פעמיים.

עליית מחירי החשמל

שינוי נוסף שירשם לרעת האזרח הקטן, הוא העלייה הצפויה במחירי החשמל. בעקבות עליית מחירי הפחם בעולם. תעריף החשמל יעלה בכ-3.7% ויעמוד על 47.266 אגורות לקוט"ש.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית