באנו לעזור

2 דרכים להכנת ביצה רכה מושלמת - כמו מקצוענים

ביצה רכה היא השילוב המדויק בין חביתת עין לביצה קשה - ואין כמו לחם קלוי, פרוסות אבוקדו, צ'אנקים של סלמון מעושן וביצה רכה שזולגת מעל. זה אולי נשמע מסובך, אבל כל מה שנדרש זה טיימר וקצת ביטחון (מתכונים, אוכל)

כיכר אוכל | כיכר השבת |
ביצה רכה מושלמת: כך עושים את זה נכון (צילום: חיה כהן)

1. שיטת ההרתחה:

- ממלאים סיר קטן במים עד ל-3/4 מגובהו, מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה על אש גבוהה. ברגע שהמים רותחים, מנמיכים לאש קטנה, כך שהביעבוע במים עוד יישמר ומתבלים במעט מלח. המלח ימנע מקליפות הביצים להיסדק בזמן שהן פוגעות בדפנות הסיר תוך כדי בישול.

- בעזרת כף, מניחים בזהירות במים ביצה אחת גדולה (אפשר עד 4 ביצים גדולות בו זמנית), וממתינים 6.5 דקות בדיוק (או 7 דקות אם הלכתם על 4 ביצים).

- מכבים את האש ומעבירים מיד את הביצים מהסיר לקערה עם מים קרים וקוביות קרח במשך 2 דקות, כדי לעצור את תהליך הבישול.

לחלופין, ניתן להניח את הביצים בקערה מתחת למים קרים זורמים ישירות מהברז במשך 30 שניות לפחות.

2. שיטת האידוי:

- ממלאים סיר קטן במים עד לגובה של 2.5 ס"מ, מכסים את הסיר ומביאים לרתיחה על אש גבוהה. ברגע שהמים רותחים, מניחים בסיר ביצה גדולה (או כמה ביצים שיכולות להיכנס לשכבה אחת בסיר), מכסים את הסיר וממתינים 6 דקות בדיוק.

- מכבים את האש, ובעזרת כף מעבירים את הביצים לקערה עם מים קרים וקוביות קרח למשך 2 דקות, כדי לעצור את תהליך הבישול. לחלופין, ניתן להניח את הביצים בקערה מתחת למים קרים זורמים ישירות מהברז במשך 30 שניות לפחות.

איך מגישים ביצה רכה?

סודקים בעדינות את קליפת הביצה, מקלפים ומניחים אותה שלמה על גבי כריכים פתוחים, סלטים או פסטה ופורסים לחצי ממש לפני האכילה.

בנוסף, ניתן פשוט להניח את הביצה בתוך כוס ייעודית לביצים רכות, לפצח בעזרת גב של כף את החלק העליון "המחודד" של הביצה, להסיט לצדדים את הקליפה ולאכול את תוכה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר