טכנולוגיות איטום 2020

כידוע, בעשורים האחרונים חלות התפתחויות משמעותיות בכל תחומי הטכנולוגיה, וכך גם בענף האיטום הזוכה לפיתוחים ברמת החומרים, הציוד והכלים. כך, כיום נעזרים המומחים של מרכז האיטום הישראלי בשיטות המאפשרות לתת מענה יותר יעיל, יותר חזק ועמיד, בעלויות נוחות, בהתאמה מלאה לצרכים, ואף לספק פתרונות למצבים מורכבים(שיפוצים, מקודם)

(צילום: freepik)

יריעות ביטומניות עם מרכז האיטום הישראלי

יש לא מעט טכנולוגיות ושיטות איטום המשמשות כיום את אנשי המקצוע. יחד עם זאת, אין ספק שהמובילה והפופולארית ביותר היא היריעות הביטומניות. מדובר בשיטה המתאימה בדרך כלל לגגות שיש עליהם איטום זפת או לגגות של בניינים חדשים, אל לא ניתן לבצע בגגות שכבר נעשה עליהם איטום אקרילי בעבר. אין ספק שהיריעות מעניקות פתרון מצוין וקל ליישום על גבי שכבות בטון, אליהן היריעות נצמדות בחוזקה.

כיום נעזרים בשני סוגים עיקריים של יריעות. הסוג הראשון הוא SBS שמתאים במיוחד למקומות קרירים, למשל איטום גגות בירושלים או באזור רמת הגולן, וכן לאזורים יותר קרירים בבית כמו הרצפה. זאת, מפני שסוג זה עמיד יותר בפני טמפרטורות נמוכות ושומר על איכותו, אך מצד שני בטמפרטורות גבוהות רמת האטימה שלו עלולה לרדת. לכן, הסוג השני הוא דווקא היותר פופולארי בישראל, בה יש ימי שמש רבים וטמפרטורות גבוהות למדי. מדובר ביריעות מסוג APP שאינן סובלות במיוחד מהחום, ומכאן שעל גגות רבים בארץ ניתן לראותן.

איטומים בהזרקה

אחת הטכנולוגיות המובילות כיום נקראת איטום בהזרקה. מדובר בהזרקה של חומרים שונים אל נקודות בעלות איטום בעייתי כמו בקרקעות, צנרות חודרות אל תוך בטון, תפרי התפשטות בבטון, נקודות חיבור אל הרצפה במבנים שונים, ועוד. זוהי טכנולוגיה המחייבת מיומנות גבוהה ולא מעט ניסיון. כאמור, יש סוגים שונים של חומרים המשמשים בהזרקות. לדוגמא, לעיתים נעשה שימוש בחומרים פוליאוריתניים נוזליים שאותם מזריקים בלחץ גבוה אל הנקודות הזקוקות לאיטום. לאחר מכן, החומרים מתנפחים במאות אחוזים ביחס לגודלם המקורי וסותמים את החורים והסדקים. סוג נוסף של חומרים מבוססים על אפוקסי, ובהם משתמשים על מנת לתקן ולמלא נקודות הזקוקות לאיטום במבנים. אלו הם חומרים חזקים ביותר שנותנים פתרון מצוין לאורך הזמן, אולם לא ניתן להשתמש בהם על בטון רטוב.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר