"אמא, הבטחת לנו סלט ירקות לארוחת ערב!"

זו לא תחזית של מדע בדיוני: גם את יכולה להגיע ליום בו תשמעי דרישה כזו מהילדים שלך. אחרי הכתבה המוצלחת על פרות, ועל הדרכים בהן אפשר לגרום לילדים לאהוב אותם, בת אל מור מגישה את כתבת ההמשך: כיצד לגרום לילדייך להכיר ירקות ולהפוך אותם לחלק עיקרי בתפריט היומי

בת אל מור | כיכר השבת |
אחרית הימים: ילדים אוהבים חסה

כתבתי הקודמת בנושא אוכל, עסקה בילדים אינם אוהבים לאכול פירות, והעלתה מספר דרכים איך לגרום לאותם ילדים להתחיל לחבב פירות. וכמו שהבטחתי, ישנם לא מעט פתרונות, גם לילדים שלא אוהבים ירקות.

כידוע לכל, ירקות הם מרכיב מרכזי וחשוב בתפריט היומי של כל אחד ואחד מאיתנו, בפרט אצל ילדים. שלבי הגדילה הראשונים הינם חשובים ביותר לבניית הגוף ולחיזוקו. הירקות תורמים לחיזוק המערכות השונות בגוף. הם עשירים בוויטמינים, מינראליים ובסיבים תזונתיים.

את יודעת את זה כבר. אך הילד שלך, שכבר מזמן הגיע לגיל שהוא עומד על שלו, ולעיתים אף צועק את שלו, לא אוהב ירקות. לא חיים ולא מבושלים.

אם הוא יראה עגבנייה בכריך, הוא יתעקש להוציא אותה. אם תשימי לו תוספת של אפונה וגזר לצד השניצל, הוא יבקש להחליף צלחת.

מלמדים את הילדים לאהוב ירקות

ניתן לגרום לילדים לאהוב ירקות על ידי הכרתם ויצירת חוויה משותפת, מהנה וטעימה.

אם הילדים מתבצרים בעמדתם בקרב על הירקות, אפשר להשתמש גם בכמה "תחבולות" קטנות ובריאות במיוחד.

הילד לא אוהב לאכול ירקות חיים? זה הזמן לשעת יצירה קלה. מה דעתך להזמין את הילדים להכין יחד ארוחת ערב יצירתית במיוחד? פרוסת הלחם תהיה הניר החלק. הגבינה הלבנה תהיה הדבק, והירקות יהיו הצבעים, הציורים והקישוטים.

אלו צורות אפשר להרכיב מירקות? למשל, פרצוף מחייך: חצאי עגבנייה ישמשו לפה אדום ושמח. עיגולי מלפפונים יהיו העיניים. פרוסות דקות של גזר יתפקדו כשיער. והזיתים? יכולים להיות נמשים.

עוד דוגמא? מה דעתך על בית שכולו עשוי מירקות? פרוסות הגזר ישמשו לקירות הבית. עגבנייה חתוכה תהפוך לגג אדום, ורצועות מלפפון קטנות יהפכו לדשא.

אמנם ארוחת ערב שכזו עשויה להיות מעט ארוכה מן הרגיל, אך היא יכולה ליצור עניין וריגוש אצל הילדים, שישמחו לאכול את היצירה הטעימה שהכינו.

בגזרת הירקות מבושלים, הפתרונות קלים אף יותר. הם מגוונים, טעימים, מזינים ובריאים.

כתבתי הקודמת בנושא אוכל, עסקה בילדים אינם אוהבים לאכול פירות, והעלתה מספר דרכים איך לגרום לאותם ילדים להתחיל לחבב פירות. וכמו שהבטחתי, ישנם לא מעט פתרונות, גם לילדים שלא אוהבים ירקות.,כידוע לכל, ירקות הם מרכיב מרכזי וחשוב בתפריט היומי של כל אחד ואחד מאיתנו, בפרט אצל ילדים. שלבי הגדילה הראשונים הינם חשובים ביותר לבניית הגוף ולחיזוקו. הירקות תורמים לחיזוק המערכות השונות בגוף. הם עשירים בוויטמינים, מינראליים ובסיבים תזונתיים.,את יודעת את זה כבר. אך הילד שלך, שכבר מזמן הגיע לגיל שהוא עומד על שלו, ולעיתים אף צועק את שלו, לא אוהב ירקות. לא חיים ולא מבושלים.,אם הוא יראה עגבנייה בכריך, הוא יתעקש להוציא אותה. אם תשימי לו תוספת של אפונה וגזר לצד השניצל, הוא יבקש להחליף צלחת.,מלמדים את הילדים לאהוב ירקות,ניתן לגרום לילדים לאהוב ירקות על ידי הכרתם ויצירת חוויה משותפת, מהנה וטעימה.,אם הילדים מתבצרים בעמדתם בקרב על הירקות, אפשר להשתמש גם בכמה "תחבולות" קטנות ובריאות במיוחד.,הילד לא אוהב לאכול ירקות חיים? זה הזמן לשעת יצירה קלה. מה דעתך להזמין את הילדים להכין יחד ארוחת ערב יצירתית במיוחד? פרוסת הלחם תהיה הניר החלק. הגבינה הלבנה תהיה הדבק, והירקות יהיו הצבעים, הציורים והקישוטים.,אלו צורות אפשר להרכיב מירקות? למשל, פרצוף מחייך: חצאי עגבנייה ישמשו לפה אדום ושמח. עיגולי מלפפונים יהיו העיניים. פרוסות דקות של גזר יתפקדו כשיער. והזיתים? יכולים להיות נמשים.,עוד דוגמא? מה דעתך על בית שכולו עשוי מירקות? פרוסות הגזר ישמשו לקירות הבית. עגבנייה חתוכה תהפוך לגג אדום, ורצועות מלפפון קטנות יהפכו לדשא.,אמנם ארוחת ערב שכזו עשויה להיות מעט ארוכה מן הרגיל, אך היא יכולה ליצור עניין וריגוש אצל הילדים, שישמחו לאכול את היצירה הטעימה שהכינו.,בגזרת הירקות מבושלים, הפתרונות קלים אף יותר. הם מגוונים, טעימים, מזינים ובריאים.,,ניסית את קציצות הירק?,היתרון הגדול בקציצות, הוא שהן יכולות להכיל כמעט כל דבר שתרצי. כדאי כמובן ליצור שילוב ירקות מתאים מתוך מאגר עצום של ירקות בריאים וטעימים, כמו: בצל, תפוח אדמה, בטטה, קישוא, גזר, דלעת, דלורית, עדשים למיניהן, כרישה, סלרי, תרד, פטרוזיליה, כוסברה וכל מה שאת מכירה. יש לטחון ולהוסיף ביצים, קמח ותבלינים. יוצרים מהבלילה קציצות, שניתן לטגן, או לבשל בסיר עם רוטב. אפשר כמובן להוסיף לכל הבלילה הזו בשר. את הצלחת לטשטש כל עקבות של ירקות, והילדים נהנים מקציצות מעולות.,הבנתי. את חושבת שהרעיון יפה, אבל את לא כל כך רואה את עצמך מגלגלת עכשיו 40-50 קציצות ומטגנת אותן אחת אחת. זה עדיין לא אבוד.,מה עם פשטידה?,המתכון הוא פחות או יותר דומה ברובו לזה של הקציצות, אך שונה. שוב, מומלץ לבחור ירקות שטעמם משתלבים זה עם זה.. אני ממליצה להרתיח אותם במים חמים, ורק אחר כך לקצוץ אותם, על מנת לקצר את זמן האפייה. לזה מוסיפים קמח וביצים, אפשר גם גבינות, מעט מים, אם צריך, ותבלינים. יוצקים את הבלילה לתוך תבנית ואופים בתנור. התוצאה- מתכון קל להכנה, בריא, וטעים מאוד. אני מהמרת שהחוש הבלשי של הילדים שלך לא ירחיק לכת עד כדי פירוק מולקולארי של הפשטידה. תוספת של אורז, פסטה או סלט ירקות (לאלו שכן אוהבים, או למדו לאהוב)
זה יכול לקרות: ילדים אוהבים ירקות. (אילוסטרציה: shutterstock)

ניסית את קציצות הירק?

היתרון הגדול בקציצות, הוא שהן יכולות להכיל כמעט כל דבר שתרצי. כדאי כמובן ליצור שילוב ירקות מתאים מתוך מאגר עצום של ירקות בריאים וטעימים, כמו: בצל, תפוח אדמה, בטטה, קישוא, גזר, דלעת, דלורית, עדשים למיניהן, כרישה, סלרי, תרד, פטרוזיליה, כוסברה וכל מה שאת מכירה. יש לטחון ולהוסיף ביצים, קמח ותבלינים. יוצרים מהבלילה קציצות, שניתן לטגן, או לבשל בסיר עם רוטב. אפשר כמובן להוסיף לכל הבלילה הזו בשר. את הצלחת לטשטש כל עקבות של ירקות, והילדים נהנים מקציצות מעולות.

הבנתי. את חושבת שהרעיון יפה, אבל את לא כל כך רואה את עצמך מגלגלת עכשיו 40-50 קציצות ומטגנת אותן אחת אחת. זה עדיין לא אבוד.

מה עם פשטידה?

המתכון הוא פחות או יותר דומה ברובו לזה של הקציצות, אך שונה. שוב, מומלץ לבחור ירקות שטעמם משתלבים זה עם זה.. אני ממליצה להרתיח אותם במים חמים, ורק אחר כך לקצוץ אותם, על מנת לקצר את זמן האפייה. לזה מוסיפים קמח וביצים, אפשר גם גבינות, מעט מים, אם צריך, ותבלינים. יוצקים את הבלילה לתוך תבנית ואופים בתנור. התוצאה- מתכון קל להכנה, בריא, וטעים מאוד. אני מהמרת שהחוש הבלשי של הילדים שלך לא ירחיק לכת עד כדי פירוק מולקולארי של הפשטידה. תוספת של אורז, פסטה או סלט ירקות (לאלו שכן אוהבים, או למדו לאהוב), תשדרג מאוד את הארוחה.

בתיאבון.

יש לך פתרונות קסם משלך? את מוזמנת לשתף.

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית