הספירה לאחור החלה: הכנות אחרונות לחג הפסח

עד סוף זמן אכילת חמץ, בכל רגע יכול להיכנס ילד עם חמץ לחדר שכבר הכשרת. מה עושים?

בת אל מור | כיכר השבת |
הילדים בחופש. בין הכנות לחג, עבודה וניהול משק הבית, את צריכה לשמור שהילדים לא ילכלכו את מה שכבר ניקית לפסח. הם מצידם, לא עושים זאת בכוונה. ילדים צריכים לאכול. ילדים אוהבים מאוד ממתקים. כידוע, אוכל בצירוף ממתקים שווה חמץ.

יש בתים רבים המקימים בביתם את פינת החמץ הקטנה שלהם לקרת חג הפסח. שם מתנהלת כל פעילות החמץ. בבתים אחרים, חג הפסח זכור כחג שבזכותו הילדים יוצאים לאכול בחוץ, במטרה לשמור על כשרות הבית לקרת החג.

איך אתם מתמודדים עם העניין? הנה כמה פתרונות יצירתיים לקרת הפסח.

תאכלו בחוץ!

לאכול בחוץ הוא פתרון שאיננו מומלץ לאורך זמן. הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. חומרי הגלם לא תמיד בעלי ערך בריאותי ומזין. המזון מתובל בתבלינים חריפים ובמלח, ומכיל כמות נכבדה של שמן ומרגרינה.

מעבר לכך, העלות הינה גבוהה ביחס להכנת אוכל ביתי. אז מדוע בכל זאת? אחד היתרונות שיש במגורים בריכוזים חרדיים ודתיים הוא מרכזי הקניות. העסקים מכוונים עצמם לאוכלוסיה ולכן מחירי המזון המהיר זולים יותר בהשוואה למרכזי הערים.

מגש פיצה ב 20 ₪ הוא לא מראה נדיר, כמו גם פלאפל במחיר של פחות מ 10 ₪. לכן, לקרת החג ניתן לשקול גם את האופציה הזו.

יש בתים רבים המקימים בביתם את פינת החמץ הקטנה שלהם לקרת חג הפסח. שם מתנהלת כל פעילות החמץ. בבתים אחרים, חג הפסח זכור כחג שבזכותו הילדים יוצאים לאכול בחוץ, במטרה לשמור על כשרות הבית לקרת החג.,איך אתם מתמודדים עם העניין? הנה כמה פתרונות יצירתיים לקרת הפסח.,תאכלו בחוץ!,לאכול בחוץ הוא פתרון שאיננו מומלץ לאורך זמן. הן מבחינה בריאותית והן מבחינה כלכלית. חומרי הגלם לא תמיד בעלי ערך בריאותי ומזין. המזון מתובל בתבלינים חריפים ובמלח, ומכיל כמות נכבדה של שמן ומרגרינה.,מעבר לכך, העלות הינה גבוהה ביחס להכנת אוכל ביתי. אז מדוע בכל זאת? אחד היתרונות שיש במגורים בריכוזים חרדיים ודתיים הוא מרכזי הקניות. העסקים מכוונים עצמם לאוכלוסיה ולכן מחירי המזון המהיר זולים יותר בהשוואה למרכזי הערים.,מגש פיצה ב 20 ₪ הוא לא מראה נדיר, כמו גם פלאפל במחיר של פחות מ 10 ₪. לכן, לקרת החג ניתן לשקול גם את האופציה הזו.,, דיאטת לחם,הטבעונים שבינינו או האנשים "הבריאים", ודאי יסכימו עם הדעה שאין חובה לאכול לחם, או קמח לבן ותוצריו. (ברור שגם הקמח המלא נחשב לחמץ). לפי גישה זו, ניתן להרבות במזונות שלא מכילים חיטה ופחמימות, והם אף בריאים יותר.,איך? אפשר להכין ארוחות מופלאות מקטניות, ירקות ופירות, ואפילו מביצים, מוצרי חלב דגים ועופות. לדוגמא: מנת שניצל ופתיתים יכולה להתחלף במנת עוף בתנור ואורז. ניתן להוסיף סלט כמובן. או למשל, במקום לאכול פסטה לארוחת הצהריים, אפשר להכין תבשיל עשיר מירקות שורש וקטניות.,בנוסף, אפשר לאכול מעדנים ומוצרי חלב שאינם מותירים פירורים טורדניים. מי שמתקשה לוותר על לחם ודומיו, יכול להחליפו בפריכיות אורז, או בקרקרים כשרים למיניהם, אך לא צריך להגזים ואין צורך למנוע מהילדים לאכול לחם.,כשר לפסח,אם בעבר סימן ההיכר של חג הפסח היה עוגיות הבוטנים והקוקוס, לצד הקולה היחידה שהיתה כשרה, אנו עדים לשינוי גדול שחל בשנים האחרונות. מגוון המוצרים הכשרים לפסח גדל והתעצם, עד שניתן לשכוח שמדובר בחג ללא חמץ.,מרכזי הקניות מלאים בפסטות כשרות לפסח, (פסטות מקטניות)
כמה פלאפל אפשר לאכול? נסו פתרונות יצירתיים (צילום: פלאש 90)

דיאטת לחם

הטבעונים שבינינו או האנשים "הבריאים", ודאי יסכימו עם הדעה שאין חובה לאכול לחם, או קמח לבן ותוצריו. (ברור שגם הקמח המלא נחשב לחמץ). לפי גישה זו, ניתן להרבות במזונות שלא מכילים חיטה ופחמימות, והם אף בריאים יותר.

איך? אפשר להכין ארוחות מופלאות מקטניות, ירקות ופירות, ואפילו מביצים, מוצרי חלב דגים ועופות. לדוגמא: מנת שניצל ופתיתים יכולה להתחלף במנת עוף בתנור ואורז. ניתן להוסיף סלט כמובן. או למשל, במקום לאכול פסטה לארוחת הצהריים, אפשר להכין תבשיל עשיר מירקות שורש וקטניות.

בנוסף, אפשר לאכול מעדנים ומוצרי חלב שאינם מותירים פירורים טורדניים. מי שמתקשה לוותר על לחם ודומיו, יכול להחליפו בפריכיות אורז, או בקרקרים כשרים למיניהם, אך לא צריך להגזים ואין צורך למנוע מהילדים לאכול לחם.

כשר לפסח

אם בעבר סימן ההיכר של חג הפסח היה עוגיות הבוטנים והקוקוס, לצד הקולה היחידה שהיתה כשרה, אנו עדים לשינוי גדול שחל בשנים האחרונות. מגוון המוצרים הכשרים לפסח גדל והתעצם, עד שניתן לשכוח שמדובר בחג ללא חמץ.

מרכזי הקניות מלאים בפסטות כשרות לפסח, (פסטות מקטניות), עוגות ועוגיות כשרות לפסח, ואפילו לחמניות. כך שמי שרוצה להיות בטוחה, יכולה לרכוש כבר עכשיו לחמניות מקמח מצה או קמח תפוחי אדמה, עוגות ומוצרים נוספים.

מי אוכל בסלון?!

תתפלאו, אך ישנן גם משפחות רבות, שבשבילן פסח נחגג כל ימות השנה. חוקי הבית מאוד ברורים בכל הנוגע לאוכל. אוכל אוכלים אך ורק סביב שולחן האוכל ובגזרת המטבח. לא אוכלים בסלון. לא יושבים על הספה עם חטיף. לא מטיילים עם ארוחת הערב ברחבי הבית, בחדרים ובקרבת המחשב.

מבחינתם, סביר להניח שמעט מאוד פירורים הגיעו לחדרים. לכן, שטיפה יסודית של החדרים והסלון בהחלט מספקת, ואין צורך בטיפול 10,000 לבית.

אל תעברו! רק הרגע סיימתי לנקות פה (צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

לא לאוכלי קטניות

אם, לצערכם, אתם נמנעים מלאכול קטניות בחג הפסח, תאלצו לסייג חלק מן ההצעות שהעליתי כאן, ולערוך התאמות בהתחשב במזונות שאתם אוכלים בחג הפסח.

לא למאכל

לא משנה באיזו דרך תבחרו, ומה נהוג אצלכם במשפחה. הקפידו להרחיק את ילדיכם מחומרי הניקוי. לרוב מדובר בחומרים מסוכנים מאוד. הם דליקים ובעלי ריח חריף שעלול להזיק לדרכי הנשימה. שמרו על ילדיכם ושמרו גם על עצמכן. והעיקר השתדלו להגיע לליל הסדר ערניים, שמחים וחגיגיים.

חג פסח כשר ושמח.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית