נוער בסיכון? 'מבשר טוב' לשנה החדשה

השנה שהייתה עסקנו רבות בנוער נושר, ונוער בסיכון, הסוגיה הזו תמיד קיימת ועודנה, רבים וטובים מנסים לעזור ולעסוק בה ולמצא פתרון יעיל על מנת לגרום להם לאותם נערים לשמור ולהישמר מהתדרדרות במדרון התלול * ראיון חג מיוחד עם הרב אלישיב נפחא, 'מבשר טוב' דרך מעשית לסייע לנערים בסיכון

Mame | כיכר השבת |
'הבית הזה' הוא אחד מהבתים החשובים ביותר שהוקמו בשלוש שנים האחרונות ועוסקים בתחום זה, למרות צניעותם ועבודתם השקטה, בחרנו כאן להביא אותם כאחד הארגונים החשובים שעסקים בתחום על מנת לעזור בדרך ייחודית ומעשית, בדיוק בזמן הקשה ביותר של הנער – תקופת המעבר.

אחד העוסקים בנושא החשוב הזה, הינו הרב אלישיב נפחא שגויס להקים את "מבשר טוב" לפני כשלש שנים, ע"י עמותת "אותות" ולהקים בית שיעזור לילדים הנושרים עמותה זו מפעילה מסגרות טיפוליות מקצועיות בכל רחבי הארץ, לכלל חלקי האוכלוסייה הישראלית כ-16 מסגרות נכון להיום.

אחד העוסקים בנושא החשוב הזה, הינו הרב אלישיב נפחא שגויס להקים את "מבשר טוב" לפני כשלש שנים, ע"י עמותת "אותות" ולהקים בית שיעזור לילדים הנושרים עמותה זו מפעילה מסגרות טיפוליות מקצועיות בכל רחבי הארץ, לכלל חלקי האוכלוסייה הישראלית כ-16 מסגרות נכון להיום.,,איך מגיעים אותם נערים?,הנערים מגיעים בכל דרך אפשרית, אם זה בהפניה עצמית, או דרך חברים, הורים, רבנים עסקנים וכו', או דרך לשכות רווחה. הבית פועל בליווי צמוד של גדולי הרבנים במגזר החרדי נותן מענה לכלל חלקי וגווני הקהילה החרדית, ספרדים, אשכנזים, חסידים וליטאים, לכולם ללא יוצא מן הכלל.,מי דואג לקלוט אותם?,הרעיון הגדול בבית הזה הוא שעות הקליטה, הנער יכול להגיע בכל עת ובכל שעה, הבית פתוח 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, איש צוות בכיר מקבל אותם בשעות היום ובשעות הלילה יש מדריך ער כל הלילה שיקבל אותו בסבר פנים יפות, ימלא איתו טופס פרטים בסיסיים, ובמידה והנער נראה תואם לכללי הבית הוא ייקלט ,יקבל מיטה, ארון, מקלחת טובה, וארוחה חמה ומזינה.,,‏בליווי צמוד של גדולי ישראל (הרב יצחק נפחא שליט"א מברך את הנערים)
‏ המיזם האדיר הזה הינו אחד הדרכים כדי לקלוט בני נוער בתקופה מסוימת בחייהם. לבית הזה יש מטרות שנועדו לשמש כקורת גג לנערים שנפלטו מבתים חרדים בגילאי 13-18 המוגדרים במצבי סיכון, קושי ומשבר, שאינם יכולים להיות בביתם או במסגרת חינוכית שתקלוט אותם חרף מצבם. הבית הוקם בספטמבר 2012 בחודש אלול , "ממש סגירת מעגל של שלוש שנים פעילות בהם קלטנו מאות נערים" אומר הרב אלישיב שעושה ימים כלילות למען הצלחתו של בית חשוב זה.

איך מגיעים אותם נערים?

הנערים מגיעים בכל דרך אפשרית, אם זה בהפניה עצמית, או דרך חברים, הורים, רבנים עסקנים וכו', או דרך לשכות רווחה. הבית פועל בליווי צמוד של גדולי הרבנים במגזר החרדי נותן מענה לכלל חלקי וגווני הקהילה החרדית, ספרדים, אשכנזים, חסידים וליטאים, לכולם ללא יוצא מן הכלל.

מי דואג לקלוט אותם?

הרעיון הגדול בבית הזה הוא שעות הקליטה, הנער יכול להגיע בכל עת ובכל שעה, הבית פתוח 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, איש צוות בכיר מקבל אותם בשעות היום ובשעות הלילה יש מדריך ער כל הלילה שיקבל אותו בסבר פנים יפות, ימלא איתו טופס פרטים בסיסיים, ובמידה והנער נראה תואם לכללי הבית הוא ייקלט ,יקבל מיטה, ארון, מקלחת טובה, וארוחה חמה ומזינה.

‏בליווי צמוד של גדולי ישראל (הרב יצחק נפחא שליט"א מברך את הנערים)

מהיכן מגיעים בני הנוער?

נוער בסיכון במקרים רבים הם אלו ושנפלטו ומגיעים מהרחוב וכבר זמן רב היו חסרים את לאחר מכן ניתן לנער להקלט, לאחר שהנער נקלט ונמצא במקום בטוח אנו פונים להוריו על מנת לקבל מהם אישור לשהותו במבשר טוב, במקרים מיוחדים כאשר אין הורים פעילים בתמונה נבקש אישור מפקיד סעד במקום ההורים. לאחר מכן נפגשת אתו העוסי"ת שלנו, לשמוע קצת יותר עליו, על צרכיו, מצוקותיו וכו' ובמה ניתן לעזור לו.

כמה זמן מאז שהנער נקלט הוא שוהה בבית?

הנערים שוהים במבשר טוב עד שלשה חודשים, כאשר במהלך זמן זה ננסה למצוא יחד עם הגורמים הקהילתיים הרלוונטיים לנער מסגרת מתאימה וקבועה עבורו. מדהים לראות את התקדמותם, וכמה חשוב התקופה הזו עבור אותם ילדים שבואו לא נשכח.. הם ילדים, שזקוקים לעזרה סיוע והכוונה.

בברכת שנה טובה לכל בית ישראל, ושנזכה להיות שליחים טובי ולסייע לנערים היקרים, הבנים של כולנו.

]]>
תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית