כיכר השבת

שידוכים, ויתורים ובריחה מהבית

בנות, צאו מהסרט שלכן • השדכנית הוותיקה בריאיון נוקב

"למה בחורה שלא נראית טוב תקבל בחור מושלם?", שואלת דליה קורצוויל בכנות • על שידוכים בשלוף, גירושין ובחורים שלא רוצים להתחתן • וגם: הבריחה מאוקראינה הבוערת • השדכנית הוותיקה בריאיון שכמותו טרם קראתם (מגזין כיכר)

98
ארי טננבוים | כיכר השבת | י"ב בטבת | 05.01.23
אל תחכו שנים לבחור שלא יבוא
אל תחכו שנים לבחור שלא יבוא (צילום: שאטרסטוק)

פתיח חשוב

לא פעם יש מי שתוהים מדוע אני מוסיף בכתבות שלי את הפן האישי. זה לא קורה תמיד, אך זה קורה לא פעם. ייתכן שאני עושה זאת כיוון שכל מה שאני רואה מתורגם אצלי בראש ל'האם זה מתאים לכתבה הבאה או לא'. לכן, כשאני נתקל במשהו שמעניין אותי אני חושב שהוא גם יעניין את הקוראים.

>> למגזין המלא - כנסו עכשיו <<

בשל כך, לא פעם תמצאו אותי כותב מה הרקע שלי לסיפור. כשאני משתף אתכם מה אני חוויתי בדרך לכתבה הזאת – אני מרגיש שאני מחבר אתכם הרבה יותר לסיפור. כמובן, שכמו כל דבר בחיים, יש לעשות זאת במידה ומשורה. בסוף הקוראים באים לקרוא את הכתבה המעניינת ולא מה דעת הכותב עליה.

הכתבה הזאת היא מסוג הכתבות שאני צריך להקדים ולומר את הקשר שלי. הכתבה לא נכתבה ביום אחד. היא נפרשה על פני שבוע ימים ונערכה מעבר לים בהיותי בהולנד (להרחבה ראו את הכתבה "כשכיביתי את הפלאפון לשבוע" המתפרסמת במגזין זה).

השדכנית דליה קורצוויל ומשפחתה גרו עד המלחמה באוקראינה. היא ובעלה היו מורים בבית הספר היהודי ושותפים פעילים בענייני הקהילה. המלחמה גדעה הכל והם נאלצו לברוח. בלי יותר מדי תכנונים הם התגלגלו להולנד ובחודשים האחרונים הם כאן. כשאנחנו באנו לחופשה בהולנד פגשנו את משפחת קורצוויל בבית משפחת קמיסר, שלוחי חב"ד באמסטרדם וככה, במהלך השבוע, גלגלנו שיחה.

הייתה זו שיחה מרתקת על עולם השידוכים החרדי ועל פגעי המלחמה.

למען הגילוי הנאות: דליה הייתה השדכנית שלנו. יחד עם שדכנית נוספת (ש'ייצגה' את הצד של אשתי) הם עשו את השידוך שלנו.

זה לא בשלוף

כמה שנים את עוסקת במקצוע?

"אינני זוכרת בדיוק", עונה דליה, "אבל מדובר בלמעלה מחמש עשרה שנה".

"זה לא התחיל בהיותי שדכנית. הייתי מה שנקרא 'מאכערית'. עשיתי שידוך לאחי הבכור. אח שלו", מצביעה דליה על הרב קמיסר, "עם הזמן הגיעו אלי עוד פניות וכך התחלתי לעסוק בזה".

יש לך רשימות מסודרות במחברת, איך זה עובד בדיוק?

"אין לי", מחייכת דליה, "הכל בוואטסאפ. הקב"ה זורק לי רעיונות ואני מעבירה לאנשים את ההצעות שעלו לי".

כמה זמן את מקדישה לעיסוק בזה?

"הרבה. הרבה מאוד. זה לא קורה ברגע".

אני רוצה לשתף אותך בתחושה שהייתה לנו בשידוכים. התחושה היא שהשדכניות מציעות את כל הבחורים שיש להן במאגר לכל הבחורות שיש להן, בלי להקדיש הרבה מחשבה. לדוגמה: היא ג'ינג'ית – אז בוא נציע את כל הג'ינג'ים שיש לי. מכירה את זה מקרוב?

"ממש לא", דליה עושה פרצוף מלא בסלידה, "אני יושבת על כל רעיון שעות. אני לא עושה שידוכים בשביל כסף. אני שליחה במקצועי, עסוקה בלעשות טוב לאחרים, אני מרגישה את זה גם בעבודה הזאת".

בואי נדבר רגע על הכסף, את חושבת ששדכנית מקבלת מספיק או שצריך לתת לה יותר?

"אם נאמר את האמת אני חושבת שהשדכניות מקבלות סכום יפה, אבל לפעמים השעות שהשקעתי על זה, אינן שוות את המאמץ".

שדכנית אמרה לי פעם שאם היא תעשה חשבון כולל, יצא שכמות השעות שהיא השקיעה על שידוך מסוים יוביל לכך שאפילו שמשלמים לה אלף דולר מכל צד, היא כאילו הרוויחה שלושים שקל לשעה. את מבינה אותה?

"לגמרי. זה עבודה של שעות. שידוכים לא באים בשלוף. אחר כך צריך להפגיש את הזוג ולתאם בין הצדדים. זה לוקח זמן הדברים האלה. לא סתם נאמר: 'קשה כקריעת ים סוף'".

איך אני יאמר זאת בעדינות, את משקרת לפעמים לאחד מהצדדים על מנת לקדם שידוך?

דליה מחייכת: "אני לא יודעת לשקר. ייתכן שיש דברים שאני פשוט לא אומרת. סוף דבר על המשפחה לבדוק לעומק יותר. אני רק מביאה נתונים יבשים. על המשפחה לוודא שהכל תקין לנחת רוחם".

אבל יש לפעמים שחייבים לשקר...

"לשקר לא מועיל לכלום. במקרים מסוימים אפשר לשאול רב מה מספרים ומה לא. אבל כשדכנית אני לא משקרת. הנה עוד מעט אני מפגישה זוג שהיה לה בעבר הרחוק סעיף נפשי קל. על המשפחה של הבחור לבדוק את זה. אני אומנם לא סיפרתי, טוב נו, גם הבחור לא הכי... אבל זה דברים שהמשפחה צריכה לבדוק ולהחליט אם זה מתאים לה או לא".

היה לך זוגות שאת שידכת, שהתגרשו?

"כן. לא הרבה, אבל קרה".

איך התחושה?

"מה אני יכולה לעשות? אני לא אחראית על החיים שלהם. זה כן קצת מצער אבל זה עניין שלהם עד כמה הם טיפלו בעצמם או לא. שדכנית לוקחת אחריות להפגיש בין זוגות, על המשפחות, כאמור, לעשות את הבדיקות שלהן על מנת לוודא שזה השידוך הכי טוב עבורם".

לצאת מהסרט מהר

בשלב הזה של השיחה אנחנו עוברים לדבר על כך שקשה למצוא בחורים טובים. "בחורים לא ממהרים להתחתן", אומרת דליה בצער. "הם טוב להם. למה להיכנס למחויבות".

אז יש מצוקה של בנות?

"בהחלט. הרבה בנות תקועות".

אבל כאן דליה מפתיעה ועוברת לדבר לבנות במקום להעביר 'מוסר' לבנים. "אבל מה בנות חושבות לעצמן? יש בנות שלא נראות טוב, בלשון מעטה, והן מחפשות בחור חתיך ומושלם. אם את לא נראית טוב את יכולה לקבל את מה שאת רוצה?! לא. צאי מהסרט שאת חיה בו".

קצת בהלם, אני שואל: ובנים מקבלים מה שהם רוצים?

"כן", דליה מפתיעה, "בנים, לא משנה איך הם נראים, הם מקבלים את מה שהם רוצים. הם מלכים".

אז את אומרת לבנות להתפשר?

"אני אומרת לצאת מהסרט. לא אומרת לאף אחת מה לעשות עם החיים שלה, כי הם שלה. אבל אם את לא רוצה להישאר רווקה עד גיל שלושים – ואז מילא להתפשר – תעשי חשבון נפש עם עצמך על איזה שידוך את מוכנה לשמוע כבר כשאת צעירה ותתחילי לשמוע הצעות שהם אולי לא הכי טובות בעולם, אבל הם הרבה יותר ממה שתקבלי אחר כך או חלילה ישאירו אותך תקועה".

שאלה שמסקרנת אותי אישית, את בעד להתחתן מוקדם?

"כל אחד לפי עניינו. יש מי שהוא בוגר מאוד וזה מתאים עבורו ויש מי שלא".

טיפ למי שנכנס לעולם השידוכים?

"פיתחתי הדרכה להצלחה בשידוכים, בה, בין השאר, נבדקות המחשבות והאמונות המגבילות, ואז הדרך להצלחה פתוחה בעז"ה. ניתן לבקש אצלי את ההדרכה וכמו כן, טיפ חשוב מאוד יהיה לשבת עם עצמך ולרשום מה מחפשים בשידוך. ממש כרשימה. על מה מתפשרים ועל מה לא. ככה באים מכוונים הרבה יותר".

הכל קרס ברגע

השיחה מתגלגלת ואנחנו מגיעים לדבר על הרגע הזה שבו אנחנו מוצאים את עצמנו מדברים בלב הולנד.

"ברחנו מהמלחמה", משתפת דליה, "ארזנו שתי מזוודות רק לשבועיים לכל המשפחה במטרה להיות ליד הגבול תקופה. היינו בטוחים שנחזור מיד. אף אחד לא האמין שתהיה מלחמה. ברגע אחד, עבודה של 20 שנה ירדה לטמיון. היינו שלוחי חב"ד בקהילה, שימשנו גם כמורים בבית ספר היהודי בדנייפר ופתאום בסוף חודש אין משכורת. זהו. זה עבודה תחת שליח חב"ד שם, אין פנסיה או דמי פיצויים.

"שליח חב"ד בדנייפר, יהודי יקר מאוד ונפלא, עסוק בלעזור לכל כך הרבה אנשים שבאמת זקוקים לו. מה הברירה שלנו? המשכנו הלאה. הגענו לגבול והחלטנו בינתיים להמשיך להולנד. יש לנו כאן מלון שהממשלה נותנת ללא עלות לשנה הקרובה. כל אדם מקבל 200 יורו לחודש. לא סכום לחיות איתו, אבל זה גם משהו. הקהילה היהודית עוזרת וב"ה שיש לנו כאן משפחה".

"אני בטוחה שזה לא קל להם שנפלנו עליהם ככה", משתפת דליה, "הם באמת נפלאים. אנחנו מקווים להמשיך כשיתאפשר. בעלי, שכרגע נותר ללא עבודה, עושה הסבת מקצוע ולומד סייבר".

סיפור לא פשוט בכלל...

"בהחלט. עד שאתה בטוח שאתה על מי מנוחות ודי מסודר על החיים, לא יותר מדי אבל, ב"ה, לא פחות מדי, והינה הכל נגדע בבת אחת וצריך לעזוב. אז אני מנסה להמשיך קצת עם השידוכים ולנהל פחות או יותר סדר יום, אבל זה לא פשוט עם הילדים ובכלל. אתה לא בבית שלך".

(לתגובות לכתב ari@kikar.co.il)

תוכן שאסור לפספס
98 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
54
פספסתי משהו... אנשים מחפשים אהבה, לא מחפשים לסגור תיק!
ליבי20.01.23
53
שדכנית וכתב שובנסטים 🤢 למה שבחורה לא תקבל מישהו בטעם שלה? והמשפט המכליל הזה 'גבר מקבל מה שהוא רוצה' מצריך שינוי. ולא השלמה!!!
Queen 09.01.23
יש משו
אבי17.01.24
52
לא אהבתי איך שהיא ניסחה את השפט הזה:" אבל לפעמים השעות שהשקעתי על זה, אינן שוות את המאמץ"." תסתכלי על השכר לעולם הבא שאין לזה ערך בשום הון שבעולם אולי עדיף לכתוב שעבדת שעות ומגיע כסף נוסף על עבודה מאומצת ...אבל אין דבר כזה לא שווה ,זכית לבנות בתים בישראל למה להצטער על העבודה המרובה ?!
מרי 05.01.23
לדעתי היא התכוונה שזה לא שווה את הכסף. היא עצמה אמרה שהיא שליחת חב"ד והיא לא עושה את זה בשביל הכסף. היא התכוונה שכספית זה לא עסק משתלם כמו שזה נשמע, ככה נראה לי
חני05.01.23
זה בגלל שהיא שליחה.....
עובד05.01.23

הצגת כל התגובות

51
מתנצלת, אבל ראיית השדכנית רדודה מאוד. בזה הכל מסתכם, באיך הבחורה נראית??? מצער מאוד שזו הגישה, וזה בהכרח גם לא נכון.
אנה05.01.23
מסכימה!
יעח05.01.23
50
היא מגזימה השדכנית הזאת.. זה הזוי שבחורה טובה בת 18 תצטרך להתחתן עם בחור ברמה הרבה יותר נמוכה ממנה כי אם היא לא תמצא בחור טוב היא תחכה עד גיל 30 ואז תתחתן עם מישהו עוד פחות טוב... ומה אם היא כן תמצא בחור טוב?.... יש איזשהו אמצע...
rich05.01.23
שדכנית כבר הרבה שנים ואני אומרת לך שדךיה צודקת. ברור שצריך אמצע, אבל צריך לא לחכות הרבה אחרת תפספסי את הרכבת!!
רות05.01.23
49
לפני עיוור לא תיתן מכשול!!! אם את יודעת על עניין רפואי בעיקר משהו נפשי עלייך לספר! בייחוד שיש דברים שלא ניתן לראות וגם בבירורים זה לא עולה!! מה ששנוא עליך אל תעשה לחבריך! עוגמת נפש גדולה שמגלים את זה בדיעבד. וכל האמון נסדק... מה ' אישה לאיש!!!
עצוב05.01.23
מסכימה!!!
יהודיה05.01.23
48
אם היו מראיינים כמה שדכנים ושדכניות הייתי אולי מקבלת את הכתבה הזו... אבל לראי'ין שדכנית אחת ולעשות ע"פ מה שאומרת כתבה שמכלילה עולם שידוכים שלם לא מקבלת את זה! וזה לא נכון לעשות את זה! בהצלחה לכולם ושד' יכוון אותנו לטוב שמגיע לנו!!!
שליחה05.01.23
47
שידוך אמיתי הוא זה שנעשה לשם שמיים. אין בעיה לשלם אבל המטרה לשלם שמיים. לא זה מה שהרגשתי מהכתבה. ולפני שאת מתנפנפת על הצעירות שלא מתחתנות תחשבי אולי את יותר פוגעת והן גם ככה רגישות. איפה הרגישות איפה
תהלה05.01.23
שמע לשמוע את האמת משדכנית וותיקה? היא אןמרת מה שהיא מרגישה מניסיון שלה ווואלה יש מצב היא צודקת
מנחם05.01.23
מעדיפה להיות רווקה מאשר להתחתן עם פרזיט שרק רוצה לשבת ולא לעשות כלום כל החיים על חשבוני
יעל22.01.24
צר לי לומר אבל השדכנים והשדכניות איבדו לגרמי את הרגשיות, ואני מדברת מנסיון מר וצורב!!!
...05.01.23
46
לא היתי שולחת את הילדים שלי לשדכנית שכך רואה את פני הדברים. לא הבנתי מה הקשר איך הבחורה נראית בעיני שדכנית, הרי לכל בחור טעם משלו. יש עניין של נשיאת חן, ובסופו של דברים חיים עם המידות של האדם. טוב, זכותה להפגיש זוגות לפי איך שהיא רואה את העניינים. עובדה שהיא מצליחה במלאכתה.
בטי05.01.23
45
התבטאויות בעייתיות ומטרידות. כמו "סעיף נפשי קל", איזו מן צורת דיבור זאת על אנשים שהתמודדו? "טוב גם הבחור לא הכי...", כדי לתאר מצוקה נפשית בעבר - תצלינה האוזניים. מעט הבנה מקצועית היתה מגלה לך ולכותב את הסטטיסטיקה ותורמים להפחתת הדעות הקדומות והסטריאוטיפים השגויים. צאו מהסרט? התבטאות גסה ובוטה
לאה05.01.23
לגמרי!!
יהודיה05.01.23
תכלס כולנו מתמודדי נפש אין מה לעשות, רק להשלים ולהכיל את הקושי של האחר
אבי17.01.24
44
בחורות חיות בסרט??? מה זה הצורה והגישה הזווו?????!!!!!! שדכנית יקרה, בחורות שלא נראות טוב מודעות לעצמם יותר משאת וכל השדכניות היקרות חושבות ושימי לב מה את כותבת "בנים, לא משנה איך הם נראים, הם מקבלים את מה שהם רוצים. הם מלכים". זה לא נשמע לך כמו קבוצה של חיים בסרט זה בידיוק חיים בסרט!!!!!
יעל05.01.23
תודה לך על 'קול שפוי' 🖤🖤
Queen 09.01.23
חבל שאת לא כתבת את המאמר... צודקת ב100%
רבקה09.01.23
43
שדכנית???? היא חיה בעולם משלה איפה היא ואיפה המציאות?? אבל כשהחיים של אחרים נמצאים אצלה בווצאפ' זאת המציאות שלה אשה מסכנה לגמרי רחמנות עליה
יודע05.01.23
42
בנתים מי שחי בסרט זו היא, עם כל הכבוד לנסיון של עוד עלתה אני באמת לא מצליחה להבין מאיפה המשפט הזה בא לה שבנות צריכות להתפשר ולא בנים???? שדכניות שולפות מהשרוול משפטים בלי טיפת מחשבה!
....05.01.23
כן כאילו בואי, אם בחור לא נראה טוב למה בחורה מהממת תרצה אותו? זה היינו הך ובקצב של האידאולוגיה שלה אף אחד לא היה מתחתן....
גילי06.01.23
41
בתור בחורה שנראית לא טוב בלשון המעטה, כלשון השדכנית המהוללת, ולא יאומן, אני גם מודעת לזה... היה כואב מעליב משפיל לקרוא את המילים העוקצניות שלה, עם אפס חמלה ואפס אהבת אדם. ולא! אסור לך לדעת שהיה לבחורה רקע נפשי קל (מאיפה את יודעת ? מה זה קל? את פסיכיאטר?) ולא לספר את זה. באופן אישי הכאבת לי מאד
יהודיה שנראית לא טוב בלשון המעטה05.01.23
מסכימה איתך לחלוטין כאשת מקצוע. השדכנית אינה פסיכולוגית/פסיכיאטרית ואין באפשרותה לאבחן אף אחד ולא מתפקידה לתת חוות דעת. ההתבטאויות המאד לא נעימות בכתבה לא תורמות לאף בחור או בחורה, והראיה כאן היתה מאד שטחית. אנשים הם מורכבים, הם דינאמיים, הם מלאי תכונות וסיפורי חיים וכוחות וחולשות ויחסים.
מיכל05.01.23
יקרה, גם אני ממש לא אהבתי את נאמר. ולדעתי כל אחד/ת יכול/ה לקבל מה זהיא רוצה רק אם היא תרצה ותאמין באמת. בנוסף,היופי הוא בעניי המתבונן לכן תרגישי טוב ותאהבי את עצמך כי גם לך יש את האחד שלך שאת תהיי האחת שלו ואת תהיי יפה בעיניו כי הוא יאהב אותך. מאחלת לך שתראיי את היופי שבך כי יש בך..
אחת שחוותה את התחושה שלך בעבר06.01.23
תודה!!
בחורה שלא נראית טוב בלשון המעטה 08.01.23
אני חייב להגיב! א. זה שאת חושבת שאת לא נראת טוב זה בסדר אבל תדעי לך שגברים מחפשים אישה עם לב טוב אולי זה נשמע פתטי אבל נמאס להרבה אנשים מנשים שיש להם יופי מהסרטים ולב אפל ואגויסטי. ותדעי לך שבחורים חכמים רואים את זה, אז תאמיני בעצמך וביופי שלך!
נתנאל06.01.23
תגובה יפה וכנה נתנאל
עדי06.01.23
תודה! זה בהחלט מעודד
בחורה שלא נראית טוב בלשון המעטה08.01.23
תודה לך על התגובה הזו, היא משמעותית מאד
אחת06.01.23
בדיוק ככה כתבת את הכאב שלי כשקראתי את דבריה גברים הם לא מלאכים הם עריצים וחומריים כל בחורה שתלך אחרי הלב שלה ולא להתפשר!!! גם עד גיל 100 ושלא תיתקע לכל החיים בזוגיות לא מבחירה
אור06.01.23
40
אין לי כח לקרוא את זה . אסכם במילה אחת .הכל משמים ותו לא .כל השאר זה להרגיע את האובססיה .
קובי05.01.23
39
למה בחורה שלא נראת טוב, תקבל בחור מושלם??? מה זה לא נראת טוב? ומה זה בחור מושלם? יש הרבה שלא נראות טוב וחיות חיי אושר בזוגיות, ולהיפך
יהודיה06.01.23
38
שדכנית ותיקה אמרה לאחותי,יש עץ מלא עם ערמונים מכול הגדלים,סנאית אחת הסתכלה וראתה ערמון עסיסי ויפה בראש העץ,היא התחילה לטפס לראש העץ אך לדאבונה סנאית אחרת הגיעה לפניה.בדרך לתחתית העץ היא גילתה שבזמן טיפוסה אל ראש העץ הסנאיות האחרות לקחו את כל הערמונים ונשארו על העץ ערמונים קטנים ויבשים.
אפרת06.01.23
לדעתי מספרים את המשל הזה לגברים שכל עניינם הוא תאווה בלבד
Queen 09.01.23
משל שלא מקדם כבוד לאף אחד מן הצדדים. שידוכים לא אמורים להיות חטוף ואכול אלא הכרות שמבררת התאמה וחיבור. מה זה שוק הבשר הזה.
מיכל06.01.23
37
טוב היא פשוט חיה בסרט בעצמה, אין לי מילה אחרת לומר. ואם את שדכנית מנוסה את צריכה הכי לדעת שפשרה יש בכל גיל, השאלה על מה....!!! מזל שאנחנו תלויים בידיו של ה' יתברך ולא בידי בשר ודם...
דסי06.01.23
36
היא נשמעת מליאה חכמת חיים ומציאותית
בעלת נסיון 06.01.23
עוד חותמת חיים כזו ואבדנו
חיים07.01.23
35
עדיף להשאר רווקה מאשר להתחתן עם שידוך גרוע ולסבול לידו עשרות שנים. חתונה זה לא סוף הסיפור אלא רק ההתחלה! יש דברים שאי אפשר להתפשר עליהם, אם הבחור משעמם, דוחה, שתלטן, עצלן, עדיף להשאר לבד...
יהודית06.01.23
34
אני לא חושב שהבחור או הבחורה אשמים אני מכּיר הרבה בחורים שמתים להתחתן ולא הולך להם וכנ״ל הבנות לדעתי ישנן שתי הפרעות מרכזיות 1. אלו ההורים שלפעמים מעריצים קשיים ובודקים בשבע עיניים את המדובר/ת 2. השדכנים שלא להוטים לסגור שידוכים. ובסופו של דבר חשוב לזכור מה׳ אשה לאיש.
נטע06.01.23
יש עוד הרבה קשיים. מה שבטוח זה שגישה של תחטפי כי אין עוד דגים בים, או גישה של צאי מהסרט גם את מכוערת היא בושה וחרפה.
מנחם06.01.23
33
בנים הם מלכים, בנות הן חפצים שצריכות להתאים את עצמן, צאי מהסרט את קודם כל
וואו כמה דעות פרימיטיביות06.01.23
בדיוק
החפצה וריקנות06.01.23
32
אלופה דליה , יישר כח
רונן יצחק06.01.23
31
הבחורות ברובן הרבה יותר אכותיות מהגברים,ודורשים מהן להתפשר כי יש יותר נשים מגברים בשידוכים.זה לא הוגן אך זאת המציאות.
אבא06.01.23
30
כשדכנית 42 שנה לא מתחברת לסיגנון ולגישה .גישה חרידית! ענווה לא יזיק לאף אחד מאיתנו. העיסוק הוא בנשמות! מילה אחת או הבעה אחת לא במקום וזה גומר על המשודך משודכת!
בת אל גרינשפן06.01.23
תודה לך על המילים האלה
בתיה06.01.23
מהמהמת, תודה על המילים המנחמות שלך!!!
רוז12.02.24
29
כתבה מיותרת ופוגענית. פשוטו כמשמעו. איכסה. אני מזמן עזבתי את עולם השידוכים. מעדיף להכיר בהיכרות של חברוּת ולא דרך שדכניות שמזלזלות ומוציאות אותך רע ופסול. פשוט מזועזע ממנה
יוסי06.01.23
אמממ, כאחת שגם נסתה את דרך ההכרות האישית, אם בתור חרדי/דתי אתה יוצא לחפש חברה לא בהכרח תמצא מישהי לרמה הרוחנית שלך. )יותר נכון, בהכרח שלא.(
מחוויה אישית שלי09.01.23
הפתרון הוא לא להכיר כחברות ברחוב אלא דרך חבר/ חברה משותף/ת ומשם להמשיך בקשר פתוח. אני כיום בתוך קשר כזה שהולך לקראת סגירה וכן אנחנו יוצאים, מדברים, מתכתבים וכו׳ (מה שכלל לא מקובל במגזר ממנו באתי) ומי שהכירה ביננו היא חברה של אמא שלי!!!!!!!!
אחת12.02.24
28
לא אהבתי את הגישה ש"בנות חיות בסרט". זכותה של כל בחורה לקבל בחור שראוי לה, ושום בחורה לא אמורה להתפשר כי יש מחסור בבחורים טובים. אנשים צריכים להתחתן מתוך הרגשה שהם "זכו" ולא מתוך מחשבה של:"טוב נתפשר כי אין משהו יותר טוב"...
אני05.01.23
muse,!!!
אני07.01.23
27
חייבות להיות יפות. כי זה הכי חשוב. מי שאיתרע מזלה להיות חכמה אבל טיפטיפה פחות יפה, צריכה להתפשר. לתשומת לבכם בנות.
נשים06.01.23
כמה טיפשות בשני משפטים
אני08.01.23
זה היה ציני...
את08.01.23
תגובה ״סופר חכמה״ וואו!!!
אחת12.02.24
26
את מתיימרת להבין בגברים אז תדעי לך דגברים איכותיים וחכמים מבינים שיופי לפעמיים מביא איתו תכונות רעות מאשר בחורה על לב טוב ובחורים הם לא מלכים זה אסון לחנך ככה את הילדים שלהם כי הכאפה שהם יחטפו בחיים לא תהיה עדינה בלשון המעטה..
נתנאל06.01.23
25
כבחורה בשידוכים ממש לא נהניתי לקרוא את הכתבה. דבר ראשון, כשאת יודעת על סעיף נפשי קל או כבד ואת לא אומרת - אז את פושעת! ודבר שני - צורת ההתבטאות שלך "בנות צאו מהסרט" "בנים מלכים" משקפת בדיוק את מי שאת כבנא, פרימיטיבית וחסרת רגישות.
מירי06.01.23
היא צריכה להכריז ברחוב על 'סעיף נפשי'?? מי שצריך לדעת-ידע. בטח שלא על שיחת בירור ראשונה
Queen 09.01.23
מצטערת אך חובהההההההה גמורה לומר!!!!! ושאף אחד לא יחשוב אחרת!!!
עולם נורמלי12.02.24
24
כבחורה בשידוכים לא הייתי רוצה לקבל ממך הצעות. כי ככל הנראה אי אפשר לסמוך עליך.
בחורה בשידוכים06.01.23
23
כותרת מתנשאת
חי06.01.23
22
אותי תמיד מעניין איך כל הסתומות וחסרות הרגישות הן שדכניות? זה תנאי קבלה למקצוע?
אני06.01.23
חזק!!!!!
נסיכה12.02.24
21
בחורות שכפי שהשדכנית אמרה "לא נראות טוב" לא הכל זה יופי בחיים יותר חשוב המידות כי יופי מתכלה אבל מידות נשארות זה נורא רדוד לחשוב שאם בחורה לא נראת טוב היא צריכה להתפשר ( וחוץ מזה אפשר לחשוב כאילו כל הבנים נראים טוב חחח)
עדי06.01.23
לפי התור היא צריכה לעשות מצוה ולא לקחת כסף
יהודיה07.01.23
20
גם השדכנית הכי מצליחה בעולם הודיעה כי היא מסיימת את העסק שלה בעקבות האשליה הפסיכית של נשים מודרניות.
עידן סעדה07.01.23
אם זו הגישה שלך כלפי נשים...
מלכי08.01.23
מיהי אותה 'שדכנית מצליחה בכל העולם'??( אגב, הלך על התואר המפוקפק הנ"ל אם בקטגוריה הזו היא נכשלה) בהערת אגב, מה עם גברים מודרנים?
Queen 09.01.23
19
לפי התורה היא לא צריכה לקחת כסף אם היא לוקחת כסף זו לא מצוה
יהודיה 07.01.23
18
קראתי את הכתבה פעמיים כדי להבין מה קראתי כאן- לגבי הבנות שצריכות לצאת מהסרט שלהן... חולקת עליך- המשך יבוא...
שלי07.01.23
17
המשךתגובה חלק 2.. אולי בחב"ד לא משנה איך נראה הבחור שלוח' לא שליח אלא מהמילה המרוקאית לא מושקע- כובע מקומט חולצה בחוץ כי כך משהו החליט שזה כמו הרב'ה ואז לקחת לה את הבחירה ולומר לה את חייבת לרצות אותו- אם את לא מאמינה נפתח ב"איגרות" ...
שלי07.01.23
16
המשך תגובה 3 מי שמוכנה לחיות כך נטולת בחירה... בדבר היחיד כמעט שהתורה אומרת "נשאלה את פיה" שתהנה ... (הכותבת שליחה של המון שידוכין ללא נטילת בחירה מאף צד )
שלי07.01.23
15
הבנים מלכים .. אני בשוק מהמשפט הטיפשי הזה .
תהילה07.01.23
14
חבל בכלל שאת שדכנית. וכל שדכנית שחושבת כמוה, בבקשה תחליפו מקצועי!! אתן לא בונות בתים...... אתן בונות ג'וב.... לא ראיתי רגישות בכתבה..... להתעלל כך בבחורות צעירות.... הוותק לא אומר כלום..... להיות שותפה לקב"ה בצורה כזו....ממש השפלה.
חיים07.01.23
צודק לחלוטין
בנימין08.01.23
13
שני דברים 1. נהנה לקרוא את התגובות באשר הם, כולם ענייניות, מועילות ומבהרות את התמונה בבהירות רבה יותר. 2. אישה יפה צרה צרורה
מלכיצדק08.01.23
זו כתבה עניינית בעיניך? מבהירה את המצב? בעיני רבים כאן היא דווקא מחשיכה מאד.
מלכישוע08.01.23
"מלכי שוע" לתשומת לב כבודו: הכותבת "מלכיצדק" כתבה על התגובות ענייניות ולא על הכתבה...
שלי08.01.23
12
מה זאת אומרת?! הקב"ה בראה את האישה עם כוח עוצמתי ביותר. בלי שום קשר למראה החיצוני, אם אישה היא עם ערך עצמי נמוך היופי וגם הכיעור לא יעזור, ברגע שאישה יודעת את הערך שלה ואת הכוח שה' נתן לה היא תקבל את הבחור הכי מושלם שבעולם בלי עזרה גם משדכנית...!! אני יודעת מה אני שווה... אין עוד מלבד
אסתר המלכה!08.01.23
11
ואו אנשים איבדו את זה לגמרי זה עיסוק בנשמות מעבר למה שהאמנו לחשוב, אנשים מחפשים קשר אמיתי אכפתיות חיבור הרבה יותר מסתם כרטיסיית שידוכים נחשבת
ננה20.01.23
10
תצאי את מהסרט שלך, את לא אלוקים שמזווג זיווגים
שרה22.01.23
9
העולם בימינו הפך בחורות לגבריות. אבדו את האצילות והנשיות. להתחתן זה לא מציאה בימינו
לצערינו24.05.23
8
לגבי המשפט "בנים, לא משנה איך הם נראים, הם מקבלים את מה שהם רוצים. הם מלכים" נראה שהשדכנית התכוונה לתאר את המציאות מנקודת מבטה כשדכנית, שזה מה שקורה בפועל, ולא שזה מה שצריך לקרות. יכול להיות גם שזה קורה כי יש המון בנות איכותיות וקצת בנים איכותיים.
someone 16.11.23
7
היי ממש כעסתי על זה שהיא אמרה שבנות חיות בסרט ובניםגגם אם הם לא ניראים טוב הם מלכים ומקבלים מה שהם רוצים זה לא נכון!! אבל גם הנים צריכים לצאת מהסרט שלהם שהם רק רוצים בחורות יפות שניראות טוב!!
חן02.01.24
6
לא דיברה באופן מספיק מכבד בלשון עדינה.
למה בכלל לתת לה במה???03.01.24
5
כאילו שהיא הראשונה שאומרת את כל השטויות על שידוכים . גם ממש לא צודקת! מאוד קל להעביר ביקורת מהצד, עדיף לשתוק.
עוד שדכנית עם אותם אמירות סיזיפיות...03.01.24
4
ואולי את מכוערת מבפנים (ומבחוץ מי יודע)? מה אם כבוד הבריות? לא שמעת על זה? ממתי מותר לדקור ולשפוך דמים? יש לך היתר הילכתי לזה? בחורה היא שווה לא רק בגלל המראה ואת לא תחליטי לכל אחד מי יפה.
ככה לא משדכים!!!03.01.24
3
את חיה בסרט דליה בחור רוצה אישה שמחה עם לב טוב וזה חשוב לו יותר מהכל וצאי את מהסרט של עצמך שבחורים שנראים פח הפחים יקבלו יפהפיות
ליב10.01.24
2
איכס פשוט להקיא.מזה הגועל הזה?!"אישה צריכה להתפשר"מזה השטויות האלו זה הפרטנר שלך לכל החיים את לא תתפשרי!
אני17.01.24
1
מי רוצה אברך? רוצה גבר אמיתי שיפרנס בכבוד
אביבה22.01.24
אולי גם יעניין אותך
רווקות

מה קרה כשהבחורה גילתה שנפגשה עם הבחור ה'לא נכון'?

טובה אור | 04.02.24

"אל תסתכל בקנקן"

שידוכים: האם בחורים מסננים בחורות שלמדו גננות?

טובה אור | 16.01.24

מזל טוב- שימו לב

האם חברות צריכות לממן את הבר של חברתם המאורסת?

טובה אור | 02.01.24

רווקה משתפת:

"אל תברכו אותי: 'בקרוב אצלך' ואל תביכו אותי בחתונות"

טובה אור | 15.11.23

מחקר בדק: איזה בן זוג מתאים לנו יותר? דומה או שונה?

טליה אדר | 06.08.23
ש

השנה יותר מתמיד

ערב זיכרון ייחודי לחללי צה"ל יתקיים בבית שמש

אסף מגידו | מקודם

חופשי זה לגמרי לבד: רווקה מתבגרת מספרת

שרי ברינר שיפמן | 30.04.19

אל תסתכל בקנקן: לכל אדם יש את הזכות להוכיח את יכולותיו

יעל ברון | 20.02.19

בעיתו ובזמנו: הזיווג יגיע כשה' יחליט ולא אנחנו

יעל ברון | 19.02.19

"הגעתי שבורה, רצוצה ותכף אני יוצאת שלימה ורגועה"

יעל ברון | 14.02.19
ש

זה וואו

יש תחליף לנדל"ן: אתר שמייצר הכנסה חודשית

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

הוי דן את כל האדם: מטרגדיה לקומדיה

יעל ברון | 12.02.19

אין סיבה להשליך את חייכם מנגד רק בגלל שטרם נישאתם

יעל ברון | 11.02.19
ש

ד"ר גב: פינוק שהוא חובה - הגב של אמא

kikar.co.il בשיתוף ד"ר גב | מקודם

טור תגובה

"תפסיקו לרחם על החולים, יתכן שהם נהנים מזה"

רחל כהן | 28.11.17
ש

אביב הגיע ואיתו ההוצאות:

 קבלו הלוואה שתחסוך לכם זמן וכסף עם תנאים מעולים!

כיכר בשיתוף בנק הפועלים | מקודם

מסתבר שרווקות סובלות פחות מרווקים

כיכר השבת | 19.11.17

עדיין מחכה? עכשיו הרגע שלך למחול ולצאת במחול

חדוה לוי | 08.08.17

שתזכי: למה דווקא בן תורה?

נטלי פולג | 30.05.17

ספירת העומר והציפיה לשידוך

הניה גולדברג | 18.05.17
ש

חצי מחיר מתל אביב

משרדים ב-100 אלף ₪ והשאר ב-24 תשלומים

כיכר בשיתוף בריטניה ישראל | מקודם