כיכר השבת

פוסט קורונה

"אני אמא ל-5 וממש לא רוצה לחזור לשגרה"

אישה עם קריירה אינטנסיבית, בעל וחמישה ילדים קטנים שמפורים לא יוצאים מהבית אמורה לתפוס את השגרה בשתי ידיים, לא? מסתבר שלא. מורן פינטו עם וידוי מפתיע. והיא לא לבד - עשרות אמהות מסכימות איתה (משפחה)

71
מורן פינטו | כיכר השבת | כ"ב באייר | 16.05.20
"אני אמא ל-5 וממש לא רוצה לחזור לשגרה"
(צילום: Marvin Lewis on Unsplash)

בכל בוקר בשעה שבע הבית נכנס למתכונת חירום. הישנוניים הקטנים מסרבים לקום ב-6 וחצי, כך שיש לי חצי שעה לארגן את הילד הראשון שיוצא בשבע וחצי ורבע שעה אחריו שני בנים נוספים ובת צריכים לצאת, אחרי שהם אכלו משהו ונזכרו בכל הדברים שהם שכחו להכניס לילקוט. איך הם תמיד נזכרים רק אחרי שסגרתי את הדלת? ואופס הקוקו של הקטנה לא מתוח מספיק ולבחורת הסמינר מציק הצווארון והלקוח מתקשר להזכיר שהפגישה שלנו עוד שעה, ארוחת הצהריים חייבת להיות מוכנה כבר והצילו! עוד לא הגעתי לקפה.

ואז הגיעה הקורונה.

כמו כולם, גם אני הצטרפתי למקהלת המרמרת הכללית, כי אין כיף גדול יותר מלהתבאס בקול כמה זמן אפשר להישאר בבית, כמה הילדים משועממים, כמה אני משועממת (הצעקות של השכנים כבר לא מרגשות אחרי שבועיים ברצף) וכמה אני מתגעגעת לשגרת האירועים שהיא כל עולמי, לעבודה האינטנסיבית ולנתב"ג כמובן.

הקורונה תקעה את כולנו בבתים, העלתה את מד החרדה לשמיים, פגעה לנו בכיס והשתיקה את כל מה שאנחנו מכירים.

כל כך השתיקה עד שאני קמה בבוקר, פוקחת עיניים ובמקום שעונים מעוררים, טנדרים צופרים וקדחת היציאה למוסדות החינוך - אני שומעת ציפורים!

בלי ששמתי לב, נוצרה לנו שגרה חדשה. סביב השעה 10 בבוקר, הילדים מתעוררים נינוחים ורגועים, ואחרי נטילת ידיים והתאוששות כל אחד מילדיי מחייג לקו הקשר שלו; חלקם בשמחה וחלקם בדחיפה קטנה אבל כמעט כל יום זה נעשה נהדר.

כבר למעלה מחודשיים שלא קנינו לחם פרוס, כי יש לי זמן לפנק את הילדים בכל מיני ארוחות מגוונות וטעימות.

אני אדם של כללים ברורים. זמן זה זמן, אין עיגולי פינות, לא מאחרים ללימודים ולא מפסידים ימים, אבל הכל פתאום נעשה קליל כל כך.

אני, מורן פינטו, אם לחמישה, עם עסק שדורש ממני המון תשומת לב, חייבת להתוודות: אני לא באמת רוצה לחזור לשגרה.

בזכות הקורונה אני מחליטה בדיוק מה נוח וטוב לי לעשות בזמן שלי. אני מקפלת כביסה בלי סטופר והר של התחייבויות על הראש. אני מספיקה להתנסות במטבח בדברים שחלמתי עליהם שנים. כן, להיות שפית זה נחמד, אבל במקרה שלי, לסנדלר חסרה נעל.

לדוגמה, התחלתי לגדל מחמצת להכנת לחמים ומאפי מחמצת. אין סיכוי שהייתי עושה דבר כזה בשגרה הטרופה. שכחתי כבר מזה להיות עבד של השעון, להביט בו באימה כדי לדעת כמה מטלות נותרו לי ולחטוף עצבים שהבית "לא בקצב".

אנחנו זוכים להכיר את הילדים שלנו יותר טוב, לצפות בהם גדלים מקרוב, רגעים קטנים ומתוקים שסוף סוף אנחנו לא מפספסים.

למזלי, מוסדות החינוך של ילדיי עוד לא חזרו למתכונת רגילה, מה שעזר לי מאוד בהתלבטות אם לשלוח אותם ללימודים או להשאיר בבית.

שיתפתי את העוקבות שלי במסקנות שהגעתי אליהן ותוך דקות קיבלתי מבול של תגובות; "אני בדיוק חושבת כמוך", "אני מרגישה כמוך", "אני מסכימה איתך ומתביישת להגיד את זה בקול" - אלו היו התגובות שחזרו על עצמן באופן גורף, בווריאציה כזו או אחרת.

קצת נדהמתי מכמות האמהות שהסכימו איתי והאמת שהתעודדתי. אני לא לבד בסירה הזאת. איזה כיף.

מזדהות עם מה שכתבתי? מזדעזעות מהמחשבה להישאר עם הילדים עוד יום אחד? אשמח לקרוא אתכן בתגובות

תוכן שאסור לפספס
71 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
התגובה נשלחה בהצלחה.
בקרוב התגובה תיבחן ע"י העורכים שלנו ובמידה ותימצא תקינה תפורסם באתר.
70
צודקת ממש גם אני נהנית מכל שניה
אביגיל20.05.20
69
כן מאוד כיף של תקופה הילדים שלנו ברשותינו ורק שלנו בלי לחצי המורות והמלמד מתקשר וכד... והם מגיל 19 עד 5 וכיף יותר מהלימודים וגם מהחופש כי אין בקשות ליציאות ועוד... רק בית!
יהודית08.06.20
68
צודקת בכל מילה התקופה הכי רגוע שהייתה לי אמן ישר לבית המקדש
שרית18.05.20

הצגת כל התגובות

67
אני אמא ל 6 ילדים כשאשר הגדולה עוד לא בת 9. והקטן בן 5 חודשים.. ויש לי ילד שוובבבב בן שנתיים, ואני לא יכולה לחשוב על חזרה לשגרה... אני מכורה לאושר הזה של לגדל את הילדים שלי 24/7. את כולם, כל היום כל הזמן בלי הלחץ המטורף של השגרה. ברוך השם בעלי בבית אז זה פשוט מדהים שכל המשפחה בבית
חנה17.05.20
66
אני שמחה בשביל כל האמהות והילדים שנהנים מהשיגרה החדש. אבל, בבקשה תחשבו גם עלינו האמהות, שהמשכנו לעבוד כל התקופה הזאת, אם מהבית ואם בחוץ, ואנחנו נקרעות כל יום מחדש. כשהילדים משועממים ורבים אנחנו צריכות גם לתת תפוקת עבודה כרגיל. וגם לספק ארוחות מסיב לשעון ותעסוקה יצירתית. והבלגן שחוגג.... תחשבו גם עלי
תמי17.05.20
65
מסכימה עם כל מילה! הבת שלי לומדת באולפנא, חזרה היום ללימודים והשאירה לי פתק:" תודה, זו היתה התקופה הכי כייפית בחיים שלי". ואני מרגישה אותו דבר. מי היה מאמין??? אני מקווה שאצליח לעשות שינוי אמיתי בחיים שלי ולהמשיך את הנחת הזו, ואת סדר העדיפויות שאני מאמינה בו- שהמשפחה לפני הכל, גם בשגרת חיי. תודה על
רינה17.05.20
64
אני גם מסכימה איתך. נמאס מכל הלחץ והטירוף היומי הזה שהיה לפני הקורונה. היום הרבה יותר כייף ורגוע.
מלכה17.05.20
63
יש לי 7 תעמים בני שנה וחצי ואני ממש לא רוצה לחזור לשגרה!!!
אמא ל 717.05.20
62
בפורים, בשיחה עם אחי העליתי דמיון פרוע שאולי אאלץ להיות בבידוד שבועיים שלמים עם כל הילדים בבית. זה היה נשמע הזוי! מלחיץ! אבל יומיים אחר כך זה התחיל, המוסדות נסגרו והבנו שבאמת מפחיד לצאת מהבית. מאז עברו חודשיין שבהם היינו סגורים יחד בבית והיה מדהים!!! הכרנו יותר, הרגשנו אחד את השני יותר ולא הייתי מוכ
אמא ל517.05.20
61
גם אני מסכימה עם כל מילה. הבית יותר רגוע עכשיו אין לחץ לרוץ בבוקר לשלוח את הילדים . אני מרגישה שגם הרבה יותר רגועה ובטוחה כשכולם בבית ככה אני יודעת שאני עושה את ההשתדלות לשמור מהקורונה. כי בבית הכי בטוח.
מיכל קורנוסר17.05.20
60
לרגע חשבתי שאני לא אוהבת יותר ילדים אבל עכשיו סוף סוף הבנתי שאני מאוד אוהבת ילדים ובפרט את שלי וכשהלחץ ירד הסבלנות גדלה ופתאום אני נהנת להיות אמא. הלוואי והיו עושים סקר/ משאל עם ורואים כמה המדיניות פה חונקת... תודה
מיטל20.05.20
59
כל הכבוד שאמרת את האמת בקול. אני אחרי לידה +תינוקת בת שנה ולא מחזירה אותה למעון סופסוף היא בריאה ולא חוזרת כל שבועיים חולה. הילדה התפתחה בטירוף בבית.
אמא19.05.20
58
עם שלושה קטנים ומסכימה עם כל מילה! אף אמא לא מדמיינת שפתאום ינחת עליה "החופש הגדול"... וכשחוויתי את זה- גם היום וגם בתור תלמידה- שנאתי לחזור ללימודים... מה רע בחופש?
לאה17.05.20
57
גם אני אמא לחמישה ילדים שיהיו בריאים. ואצלנו דווקא חזרו ללימודים והיום אפילו לשגרת לימודים מלאה. ולא! לא שלחתי אותם- מבחירה!!! חם מידי בשביל להסתרבל בתור בכניסה למוסדות החינוך עד שיבדקו שבאת עם כל מה שנדרש. חם מידי בשביל לשבת שעות עם מסיכה בכיתה צפופה עם מזגן וחלונות פתוחים. וחוץ מזה הקורונה לא נעל
אמא לחמישה!!!17.05.20
56
אני מסכימה עם כל מילה, הגיע הזמן שכולם יבינו שהחיים היום לא נורמלים ורק משיח יביא לנו את הגאולה האמיתית והשלמה, ברגע שכל עמ"י יבינו לא לבקש על חזרה לשגרה אלא על גאולה כי רק זה יחזיר אותנו לשפיות האמיתית ולחיים טובים ומושלמים,
פ.ל.17.05.20
55
ילד עם אמא בבית גדל בריא בנפשו לכל החיים הקב"ה בקורונה רק הזכיר לנו . עכשיו עלינו ליישם .
אבי17.05.20
54
חחחח ממש לא היה נעים את זה בקול אז היינו צריכים קצת להשמע מאוכזבים.. אבל אין על הבקרים של ה 10 בבוקר לפתוח עם הנס בלי הלחץ של ההתארגנות בבוקר !! איך נחזור לשגרה ?!?!
אמא ל 5 17.05.20
53
גם אני לא רוצה לחזור לשיגרה! האמת שמההתחלה שמחתי ולא היתה לנו אפילו טענה אחת על שיעמום.... הדבר היחיד שקשה לנו זה לעמוד בדרישות של בתי הספר ולהתמודד עם מערכת שמשתנה כל יום - מתי התור של כל ילד בטלפון ומי בשיעור שנשלח במייל וכו' . אנחנו נהנים בצוותא ליצור, לצייר ,לבשל ולאפות, להתפלל בניגון והגדולים ב
נ.17.05.20
52
אשריך את בן אדם חכם שלא שולחת את הילדים
מיטל17.05.20
51
מסכימה ככ!! אני אמא לארבעה ברוך ה׳ והיה לי ככ כיף איתם בבית.... יהיה לי קשה להחזיר אותם אני יתגעגע.... ו..כן, אני עובדת במשרה מלאה וכרגע במתכונת עבודה מהבית היה מאד מאתגר ועם זאת היתה תקופה מדהימה עם הילדים ב״ה
אסתי16.05.20
50
כל מילה
חיה16.05.20
49
לגמרי ! לגמרי! לגמרי! הלחץ שהנשים חיות פה בארץ הוא מטורף, ולדעתי מה שהכי מטורף שהן לא מפרגנות לעצמם עזרה!!!!!. כדי שכשהן בבית יוכלו להיות פנויות לילדים ולנשום ולא לארגן את הבית
אני23.05.20
48
לדעתי מצב כזה בו נשים רבות כל כך מתמרמרות על השגרה הוא תעודת עניות לנו. זה לא תקין ולא נורמלי שנשים צריכות לחיות כך.
מישהו17.05.20
47
מזדהה עם כל מילה! קשה לי לחזור לשגרה! אני נהנית מכל רגע עם הילדים! הקורונה הגיעה בדיוק בדור שהכי זקוק לה. בדור שבו אין לנו זמן לילדים, הקב"ה סידר לנו זמן לראות אותם גדלים ולתת להם את היחס האישי שכל כך חסר להם.
אמא ל3 קטנטנים 17.05.20
46
שמחתי מאוד לראות שאני לא היחידה שחושבת כך, עד עכשיו חשבתי שאני לבד בדעה הזו וכשראיתי שהבית צריך אותי עזבתי עבודה מאוד טובה לפני כמה שנים ואני לא מתחרטת על לשניה אחת, הילדים ב"ה מקבלים את מה שהם צריכים פיזית ונפשית - אני מרגישה שאני האמא המאושרת בעולם, וכמו שכתוב "ותשחק ליום אחרון", כשאנחנו האמהות נ
מרים17.05.20
45
אם היה אפשר לעבוד קבוע מהבית בכל התחומים, לא היתה אמא אחת שהיתה מתנגדת, ואם היו מחכימים שלא ליצור לחץ על הילדים ומוסדות החינוך, כנראה שהיינו נהנים גם משגרה רגילה ורגועה, התקופה הזו באה ללמד אותנו, וחשוב שניקח ממנה תועלת נכונה, לו היינו מקימות עצומה שתתן אפשרות לאישה לעבוד 3-2 פעמים בשבוע מהבית, וזה
אושר17.05.20
44
מזדהה עם כל מילה חזרנו לתפקיד הבסיסי שלנו יש לי שבעה ילדים שהגדולה בת 11 ולא בכלל לא רוצה לחזור לשגרה הכי כייף להיות איתם בבית ברוגע, בנעימות ובשמחה בטוחני שהתקופה הזו תחרט אצלם כמשהו חיובי.
אמא לשביעיה .17.05.20
43
גם אני מזדהה. אולי בכ"ז צדקו האמהות שלנו? אמא שלי היתה מורה ובכל יום היתה נמצאת ב13.00 בבית ומסביב הרבה אמהות עקרות בית. ואני אוהבת את המקצוע והעבודה שלי, אבל אמא יש רק אחת! וזה כ"כ מורגש.בא לי להעביר אותם לחינוך ביתי!
יעל17.05.20
42
מזדהה מאוד כל מילה שלך היא בדיוק מה שאני חווה. כרגע ממשיכה להשאיר את הילדים בבית...
שונמית16.05.20
41
מזדהה לחלוטין
מזדהה16.05.20
40
בולללל!! והכי הזוי שכל כך הרבה אמהות רוצות את זה ונהנות מזה אז מה עושים כדי שיישאר ככה? לא פייר שנחיה חיים של לחץ וטירוף כמו עדר... יאללה מורן מה עושים?
מירה21.05.20
39
איך נתרגל לקום שוב ב-07:00 לפנות בוקר?
לפנות בוקר18.05.20
38
אבל מאיפה יש כסף לתת אוכל לילדים?
ימה17.05.20
37
אמאלה, כתבת אותי מילה במילה...במדוייק.
תמר17.05.20
36
כנראה שהלהיות בסדר וכמו כולם זה המניע היחיד ל'שגרה' שכולנו מורגלים בה... חבל שזה בא בגלל סיבות כאלה אבל זה ממממממש לטובה 😊
ס117.05.20
35
שלוות נפש רוגע לילדים קצת הפוגה מלחץ תחרותי ודרישות המערכת .
אחת16.05.20
34
לגמריי.. כבר נראה שחוק חינוך חובה ... פתאום סותר את הרבה מזכויותיו של הבן אדם ובעידן של ידע וגוגל ומליון בעלי תארים.. למה באמת צריך להכריח אותנו לחיות לפי הלוז של המדינה?!
מעיין20.05.20
33
בס"ד נהניתי מאוד מהתקופה הזאת.נחת רוגע שלווה. חיים על מי מנוחות.
אילנית18.05.20
32
מזדהה לגמרי, בינתיים גם לא שולחים את הילדים לביה"ס והגנים עד אחרי שבועות
אמא ירושלמית17.05.20
31
מסכימה איתך לגמרי היו לי ולבנות יומיים קשים בהתחלה ואז ניהיה רק יותר ויותר מדהים ...הזמן איכות והטבע עשו את שלהם ...
נאוה רותם17.05.20
30
וואי איך אני מזדהה----- אני לא מסוגלת לחשוב על קימה מוקדמת בבוקר וריצה לעבודה עם 2 אוטובוסים ונסיעה של 50 דק'.... הקורונה הביאה אצלי רוגע מושלם לבית, נכון שזה ממש לא קל להיות עם ילדים 24/7 אבל ברגע שזה נהפך לשיגרה ודי התרגלנו התחלנו גם להנות מזה ובסה"כ אני חושבת שכל מי שעבדה מהבית ולומדת מהבית (לתו
א17.05.20
29
אני עדיין לא שולחת את הילדים למסגרות החינוך ומפחדת מהיום שאצטרך לעשות זאת , לא מתגעגעת בכלל לשגרה העמוסה של לקום מוקדם, מהר מהר להתארגן להסיע את הילדים שלא יאחרו , להגיע מהר מהר לעבודה שלא נאחר , לעבוד בלחץ כל היום ואז מהר מהר לרוץ לאסוף את הילדים , להגיע לבית מוטשים כשכבר אין סבלנות להתייחס לילדים,
הילה 17.05.20
28
כל מילה זהב.. מחר חזל"ש סופית ואין לי מושג איך עושים את זה. שה' הטוב ירחם על כולנו
אני17.05.20
27
מזדהה איתך!! הרוגע בבקרים תענוג וגם אנחנו עצמאיים ב"ה הקב"ה זן ומפנס לכל!
א.ש16.05.20
26
מסכימה מאוד הבית היה הרבה יותר רגוע בלי הסטופר והלחץ להגיע להספקים אבל אין ברירה- חייבת לחזור לעבודה אם הייתה אפשרות לבחור אז בבית
אביטל16.05.20
מסכימה איתך כמה כייף ורגועה בלי לחץ לקום התרגלנו למצב הזה
הודיה 17.05.20
25
מסכימה עם כל מילה! אין כמו הרוגע והשלווה של ימים לא שגרתיים שכאלה. נהנתי מאוד מכל יום כזה שעבר עלינו בבית! לחוצה קצת מהלחץ של השגרה. וגם שמחה שחוזרים ללימודים כי בכל אופן אני רוצה קצת שקט לעצמי... ולסיום- כבר מחכה לחופש הגדול!!!
אמא ל-5 מתוקים!25.05.20
24
לדעתי זה שנשים רבות כל כך מהמגזר מתמרמרות על השגרה סימן שמשהו לא טוב פה. לא מספיק טוב לנשים. צריך להגיע למצב שאשה תוכל להישאר בבית עם הילדים ולחיות בכל זאת אפילו בלי מותרות.
מישהו17.05.20
23
אני אמא לשבעה היה לי ממש כיף בתקופת הקורונה (לא יפה להגיד) עובדת כרגע מהבית עקב המצב... רוצה להמשיך להיות בבית, כמה שזה כיף ונכון שאפשר להספיק בבית עוד הרבה מעבר לעבודה.. הלוואי ויכולתי להישאר כך..
יעל17.05.20
22
מסקים עם כול מילה
מלאכי17.05.20
21
אני ממש מסכימה איתך, הכל כל כך נרגע ובכלל אין מה להשוות ללחץ שהיה
ה16.05.20
20
וואו כמה אני מסכימה איתך!!!! סופסוף תקופה רגועה נטולת שעון מי צריך בכלל מחוגים?
ג20.05.20
19
בדיקה
מישהו17.05.20
18
קשה בטרוף, אבל מזדהה לגמרי
קיר מטבח17.05.20
17
מאושרת עם הילדים בבית (5) מתפללת לזכות בילד נוסף, כבר שנים עקרת בית ומסתכלת מהצד על המירוץ, וכששואלים אותי : "נו... מה את עושה?" אני עונה: אמא ורעיה במשרה מלאה , ומרחמת על השואל שרואה את הילדים בין 1700 ל- 2000 וגם זה בקושי ומזוית העין (אוי, הסלולרי....)
דניאלה19.05.20
16
מזדהה, מזדהה, מזדהה!!!!!!!!!!!!! ובוכה על כך שבנתיים עוד לא הגיע המשיח.... )): משום שהימים האלו נתנו לנו טעימונת קטנה מהעונג שמחכה לנו כשהשיעבודדד הזה שבו אנחנו חיות כבר לא יהיה חלק מהחיים. אנחנו התרגלנו לשיעבוד הזה והקורונה הזו הראתה לנו בענק... כמה אנחנו חיות חיים לא תקינים!!!!!!!!!
שושי17.05.20
15
אין מה לעשות קורונה זה קורונה
סודי 17.05.20
14
אצלי פחות רגוע לדחוף אותם ללמוד לנסות להקדיש לכולם זמן ולטפל בבית ובין לבין להניק תינוקת בת חודש (גם בלילה ולכן עייפה מאוד) לא יכולה לנוח ישר מתחיל ריבים אבל משאירה אותם בבית עדיין יש קורונה כולם יצטערו שפתחו כך את הכול מהר העיקר ליל סדר היינו לבד
חוזרת בתשובה17.05.20
13
מזדהה עם כל מילה. כרגע בחופשת לידה עם תינוקת בת חודשיים ועוד חמישה בבית. ומה לומר... כיף חיים. שגרת חיי היא טרופה ... ופה נהנית מכל רגע. אנשים חושבים שאני משוגעת חחח
סיון ליי17.05.20
12
גם אני חושבת שהצדק אתך וניתנה לנו מתנה שהיא רוגע נפלא וזמן להיות עם הילדים ללמוד אתם ולהבין שמה שהיה פעם שההורים גדלו את הילדים בבית היה אפשרי בלי לשאול אך הם הסתדרו ו.. ונקווה שנזכה לביאת המשיח מהר ונוכל להמשיך כך.
אמא 17.05.20
11
ברור!!! אין כמו להיות עם הילדים!! בנחת, בשלווה, ברוגע.... לחיות את החיים ולא להיות "מכונת הספקים".... שנזכה לישב איש תחת גפנו ותחת תאנתו בבריאות...
אמא17.05.20
10
אלופה את!! כל מילה בסלע!!! מזדהה!!
אמא לשבעה ומורה17.05.20
9
ממש נכון מסכימה איתך 😇
רות17.05.20
8
מזדהה עם כל מילה
אורית16.05.20
7
מדהימהה
אפי16.05.20
6
אולי סוף סוף נבין שהתפקיד לפרנס הוא של הבעל ותפקיד האשה הוא להיות בבית, להכין אוכל טעים, לנקות, לטפל בילדים, ופשוט להחזיק את הבית על הרגליים. אולי מקצוע קטן אבל לא קריירה שתופסת את כל הראש ואת כל הזמן.
איילת17.05.20
5
אצלנו אמנם הבוקר לא מתחיל ב10.. גם בחופש אנחנו מתחילים ב5 וחצי... אבל בהחלט לא רוצה לחזור לשגרה המטורפת הזו, של להסיע למוסדות ולהחזיר, לרדוף אחרי הספק השעות בעבודה, בעלי לומד בבית! עוזר בשעת ההשכבה.. אין דברים כאלה... מקווה שנצליח לאמץ חלק מהרוגע גם לשגרה..
אמא לקטנטנים17.05.20
4
👌
דבורה17.05.20
3
רק אין לנו בחירה כבר נאלצת לחזור לשגרה ולהשאיר את הילדים בינתיים עם הבעל..
אליש17.05.20
2
אני אמא ל7 ילדים בלי עין הרע (הגדולה בת 13). ולא! אני ממש לא מתגעגעת לשגרה!! הסכמתי עם כל מילה שלך מורן!! הילדים שלי הפכו לרגועים ויצירתיים במונחים שלא הייתי חולמת!! נכנסו למטבח, מפנקים את האחים שלהם, מכינים תוכניות, מבצעים, הצגות ומה לא... פשוט תענוג! אני מרגישה שהורדנו את הלחץ שהיה על 100 ל0!!!!
אמא ל716.05.20
1
אני ממש לא מסכימה! בכל דבר צריך איזון, לא נכון להתנהל בטירוף וגם לא נכון להתנהל כמו בחופשה בתיאלנד... אפשר פשוט להוריד הילוך ולתת לילדים אמא נוכחת וגם לעבוד/לפרנס/לממש את עצמך או כל שם שתרצו העיקר להיות את בעצמך ולא מה שהחברה מכתיבה לך בין אם זה "להיות אמא במשרה מלאה" ובין אם זה "לעבוד בתיכנות מ 6 ב
אמא19.05.20
אולי גם יעניין אותך
דעות

מדוע 'חיפוש עבודה' היא המטלה הכי מתסכלת?

טובה אור | 28.01.24

נעצור לחשוב

האם חברות של אחות הכלה צריכות להשתתף בחתונה? 

טובה אור | 10.01.24

יכנאות לא כאן!

כך הסתיימה שיחת פלאפון קולנית באוטובוס

טובה אור | 08.01.24

דילמה משפחתית

האם ילד צריך לפנות את מיטתו בשבת לטובת האח הנשוי?

טובה אור | 26.12.23

אבודה בעבודה

שימו לב: מה מרגישה טלפנית כשטורקים עליה את הטלפון?

טובה אור | 17.12.23
ש

זה עובד!

ישראלים רוכשים אתרים וגוזרים "שכר דירה"

כיכר בשיתוף דיגיטל פרופטי | מקודם

תפילה של אמא

אמא?- גם את מתוסכלת מיום הדין שעבר ללא תפילה ראויה?

טובה אור | 20.09.23

אבודה בעבודה

 מה מרגישה מזכירה המנוצלת לעבודות בלתי מוגדרות? 

טובה אור | 05.09.23

הרהורים פוסט פורים // אתי קצבורג

אתי קצבורג | 09.03.23

כולנו באותה זירה

מרגישה שכולם מתקדמים בחיים חוץ ממך?

תהילה אלטמן | 03.01.23
ש

זה הזמן להזמין

החג הזה, תתרגשו ותתחדשו עם נעם 2! טכנולוגית חם וקר

כיכר בשיתוף נועם2 | מקודם

5 דברים שלא כדאי להגיד לנשים מעל גיל 40

תהילה אלטמן | 18.10.22

הכנה לראש השנה

כי אתה בעל סליחות / מנוחה פוקס

מנוחה פוקס | 25.09.22

אז והיום: אסתר לעומת טופ מודלס

אתי קצבורג | 16.03.22

האלמנה מאחורי הדלת // טור סוחט דמעות

תמר בל | 24.02.22
ש

כלי קודש

אברכים טוענים: זאת השיטה להישאר בכולל ולהתפרנס בכבוד

כיכר בשיתוף מלמ | מקודם

האישה החרדית - אז והיום / תחיה בן צור

תחיה בן צור | 06.02.22

חיים של שתיקה

אתי קצבורג | 30.12.21

מתנצלת, אבל הטור הזה הולך לעצבן אתכם

אתי קצבורג | 23.12.21

על 12 דברים ודברות בת המצווש עומדת

אתי קצבורג | 12.12.21
ש

בריאות זה הכול

משקפי ראיה חינם לילדים? זה לא הכל

כיכר בשיתוף מכבי | מקודם

משפיעניות בשקל: על שיווק דיגיטלי חרדי

אתי קצבורג | 07.11.21

הצד השני של המטבע

נשמח שהקורונה תישאר עוד קצת - וזאת הסיבה

אלישבע מזרחי | 08.08.21

אז מה הסטורי שלכם? / אתי קצבורג

אתי קצבורג | 04.08.21